Η άοπλη ναυαρχίδα - Το καμάρι του λιμενικού δεν είχε ούτε σφεντόνα επάνω του

του Μιχάλη Χαιρετάκη

Το καμάρι του λιμενικού, το υπερσύγχρονο σκάφος που αποκτήσαμε, δυστυχώς όταν το παραλάβαμε δεν είχε ουτε σφεντόνα επάνω του. Πως θα μπορούσε άλλωστε αφου στο διαγωνισμό είχε βγεί εκτός η εταιρεία του Ισραήλ η Israel Shipyards και είχαν μείνει μόνο μια Ιταλική η Cantiere Navale Vittoria SPA και μια Ολλανδική εταιρεία η DAMEN

Τα χρήματα που έδινε το ελληνικό κράτος μαζί με την ευρωπαϊκή επιδότηση έφταναν τα 40 εκατομμυρια ευρώ, ομως στο διαγωνισμό κατακυρώθηκε στην ολλανδική DAMEN έναντι του ποσού των 28.8 εκατομμυρίων ευρώ.


Η εταιρεία του Ισραηλ έχει προμηθεύσει στο παρελθόν την ελληνική ακτοφυλακή
όπως φαίνεται εδώ
και εδώ

και απ ότι φαίνεται ήταν η μόνη που είχε υποδομές έτοιμες για να δεχθεί οπλισμό

Το ιταλικό σκάφος το βλέπουμε εδώ στο βίντεο



με τον Ιταλό θεατή να διερωτάται απο κάτω Armamenti? Δηλαδή οπλισμός;

Τα 2 σκάφη που προκρίθηκαν ήταν κυρίως διάσωσης γι αυτό και δεν έχουν πάνω τους πυροβόλα.

Δεν είναι πολεμικά σκάφη, μπορούν όμως να γίνουν οι απαραίτητες μετατροπές που όμως θα στοιχιζαν πάρα πολλά χρήματα. Ο Dr. Sanjay Badri-Maharaj μάλιστα σε ένα άρθρο του στο ινδικό IDSA μιλάει για περίπου τριπλασιασμό του κόστους αν εκ των υστέρων αποφασιστεί ο εξοπλισμός του με κάποιο αξιόμαχο σύστημα.

https://idsa.in/idsacomments/coast-guards-western-hemisphere-the-dutch-connection_sbmaharaj_270916

Είναι δηλαδή σκάφη γενικής χρήσης με χαμηλό κόστος και μικρους χρόνους κατασκευής που όμως αποδεικνύονται κοστοβόρα αν αποφασίσει κάποιος να τα αναβαθμίσει.

Το ίδιο σκάφος το 5509 με λίγες μετατροπές το προσφέρει η εταιρεία ως superyacht
http://www.superyachts.com/semi-custom-yacht-1035/ys-5509-specification.htm


Στοιχεία για το σκάφος μπορεί κάποιος επίσης να διαβάσει εδω
http://www.viadiplomacy.gr/o-stolos-tou-limenikou-somatos-ellinikis-aktofilakis-2015-nea-skafi-ke-dinatotites/
και εδώ
http://e-amyna.com/%CF%80%CE%B1%CF%81%CF%8C%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CF%89%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9/

όπου ο συντάκτης μιλάει για 2 πολυβόλα που τοποθετήθηκαν πρόσφατα εκατέρωθεν της γέφυρας.


Toν Ιανουάριο του 2017 Ολλανδοί επιθεωρητές έκαναν έφοδο στα γραφεία της Ολλανδικής εταιρείας ψάχνοντας στοιχεία για δωροδοκία χώρας του εξωτερικού
https://www.reuters.com/article/netherlands-damen-shipyards/fraud-investigators-raid-damen-shipyards-in-foreign-bribery-case-idUSL5N1F643L

ενώ ένα χρόνο πρίν την είχε τιμωρήσει με αποκλεισμό 18 μηνών απο τους διαγωνισμούς της η Παγκόσμια Τράπεζα κατηγορώντας την για δόλια πρακτική παραλείποντας να αποκαλύψει έναν πράκτορα και το ποσό των προμηθειών που οφείλεται στον πράκτορα όταν υπέβαλε την προσφορά του για την προμήθεια ενός αλιευτικού περιπολικού σκάφους στη Δυτική Αφρική Περιφερειακό πρόγραμμα αλιείας (φάση 1) στη Σιέρρα Λεόνε στις αρχές του 2013.

http://www.worldbank.org/en/news/press-release/2016/03/16/world-bank-debars-bv-scheepswerf-damen-gorinchem-18-months


Δύο είναι τα βασικά ερωτήματα που προκύπτουν. Το πρώτο είναι αν σκόπιμα αγοράστηκε το σκάφος αυτό χωρίς οπλισμό, μόνο για διάσωση μεταναστών και προσφύγων και το δεύτερο, τι ακριβως περίμενε κάποιος στέλνοντας ενα άοπλο νέο σκάφος, τη ναυαρχίδα του λιμενικού σε μια περιοχή αυξημένης επιθετικότητας των τούρκων.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail