Γαλλία και Γερμανία σχεδιάζουν το μαχητικό 6ης γενεάς - Γιατί είναι χρυσή ευκαιρία για την Ελλάδα

French defence minister Florence Parly (center) talks with German defence minister Ursula von der Leyen (right) prior to a meeting during the second day of the Defence ministers Council meeting at Nato headquarters in Brussels, on Feb. 15, 2018. / AFP PHOTO / JOHN THYS
Τα θεμέλια των σχεδίων για ένα γαλλο-γερμανικό πολεμικό αεροσκάφος έκτης γενεάς πρόκειται να τεθούν στο Βερολίνο κατά τη διάρκεια του Air Show αργότερα αυτό το μήνα, όπως δήλωσαν αξιωματούχοι στα γαλλικά μέσα ενημέρωσης στο περιθώριο μιας συνάντησης των υπουργών Άμυνας των δύο χωρών στο Παρίσι την Πέμπτη.

defensenews.com - Sebastian Sprenger
Απόδοση - παρουσίαση: Freepen.gr

Η ιδέα ενός κοινού "systèmedecombat aérien dufutur" ή SCAF, προέκυψε από μια διμερή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου το περασμένο καλοκαίρι, μέρος μιας μεγαλύτερης προσπάθειας για την προώθηση της σχέσης Βερολίνου-Παρισίων σε μια στρατιωτικά ισχυρότερη Ευρώπη. Το πρόγραμμα αεροσκαφών θα οδηγούσε αρχικά η Γερμανία και η Γαλλία και αργότερα θα ανοίξει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

Όπως ήταν κατανοητό, τα αεροσκάφη θα μπορούσαν να απογειωθούν μέχρι το 2040, αντικαθιστώντας τους στόλους των αεριωθούμενων αεροσκαφών Dassault Rafale και Eurofighter Typhoon και στις δύο αεροπορικές δυνάμεις. Το έργο θεωρείται ως βασικός δείκτης για το πώς - και αν - οι Ευρωπαίοι μπορούν να διαχειριστούν ένα πραγματικά μεγάλης κλίμακας σχέδιο, ειδικά δεδομένης της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας που βρίσκεται κάτω από την συχνά υψηλή διπλωματική γλώσσα.

Η Γαλλίδα υπουργός Florence Parly δήλωσε στην εφημερίδα La Tribune ότι οι συζητήσεις ήταν «ενεργές» μεταξύ των δύο χωρών προς ένα πρώτο βήμα σε ένα τελικό πρόγραμμα. Ο στόχος σε αυτό το σημείο, είπε, είναι να επικεντρωθούν οι δραστηριότητες σε πολιτικό και βιομηχανικό επίπεδο. Η Airbus, η Dassault, η Thales, η MBDA και η Safran είναι μεταξύ των εταιρειών που συμμετέχουν.

Οι Γάλλοι αξιωματούχοι θέλουν να υπογράψουν με τη Γερμανία, όπως αναφέρει το Reuters, ένα έγγραφο 10 σελίδων κοινών απαιτήσεων στο ILA Berlin Air Show, το οποίο θα διεξαχθεί από τις 25 Απριλίου έως τις 29 Απριλίου. Οι επιχειρήσεις θα περάσουν περίπου ένα χρόνο χωριστά εργαζόμενες πάνω σε τεχνικές προδιαγραφές πριν διαπραγματευθούν μια σύμβαση συνεργασίας, ανέφερε το Reuters.

Σύμφωνα με την Parly, θα προσκληθούν και άλλες χώρες αργότερα. Η κύρια ανησυχία της σε αυτό το σημείο, είπε στην La Tribune, ήταν να εδραιώσει τη γαλλο-γερμανική "βάση" πριν ανοίξει το έργο για ευρύτερη συμμετοχή.

Και εδώ ανοίγει μια χρυσή ευκαιρία για τη χώρα μας η οποία θα πρέπει να επιδιώξει τη συμμετοχή της σε αυτό το πρόγραμμα μη επαναλαμβάνοντας τα λάθη του παρελθόντος με το Eurofighter. Η συμμετοχή σε μεγάλα σχέδια όπως το συγκεκριμένο, εκτός του ότι παρέχει λύσεις όταν προκύπτουν τα ζητήματα (βλέπε τώρα που δεν έχουμε μαχητικό 5ης γενεάς και δε φαίνεται στον ορίζοντα) μπορεί να ανοίξει στη χώρα θέσεις εργασίας με πιθανές μονάδες παραγωγής και είναι αυτή που σε καθιστά υπολογίσιμο. Αυτά πρέπει να κυνηγάμε και όχι το πότε θα διοριστούμε στο δημόσιο και ύστερα σε πόσο χρόνο μπορούμε να βγούμε στη σύνταξη.

Η Γαλλία διαθέτει επίσης ένα μελλοντικό πρόγραμμα αεροσκαφών με το Ηνωμένο Βασίλειο. Το πρόγραμμα αυτό θα συνεχιστεί παράλληλα, δήλωσε η Parly. Και τα δύο προγράμματα θα είναι "εξαιρετικά χρήσιμα" στο δρόμο για την "αεροπορία του μέλλοντος" σχολίασε.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail