Ως πότε θα κρύβουμε την αλήθεια;


Με αφορμή τον τραγικό θάνατο του Σμηναγού, Γιώργου Μπαλταδώρου, σκέφτηκα να επισημάνω μια σειρά από γεγονότα που δυστυχώς είναι τελείως άγνωστα στο ευρύ κοινό. Θα ξεκινήσω μια ιστορική αναδρομή από τις 5 Φεβρουαρίου 1990, οπότε και ξεκινά να τηρείται επίσημα το ιστορικό αρχείο πτώσεων μαχητικών αεροσκαφών. Την ημέρα εκείνη κατέπεσε ένα πολεμικό αεροσκάφος τύπου ΑΒ-205 στον όρμο Λούρδα, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε νεκρούς και καταγράφεται ως το πρώτο ατύχημα από το 1990 έως σήμερα. Λίγο αργότερα και συγκεκριμένα στις 7 Μαρτίου του 1990, καταγράφεται το πρώτο δυστύχημα για την Πολεμική μας Αεροπορία (ΠΑ). Πρόκειται για ένα μαχητικό τύπου Α-7Η Corsair, που κατέπεσε σε περιοχή της νήσου Λέσβου στο Β.Α. Αιγαίο, όταν και σκοτώθηκε ο πιλότος του μονοθέσιου αυτού αεροσκάφους.

Γράφει ο Γιώργος Αδαλής

Το πλέον πολύνεκρο δυστύχημα κατεγράφη το 1991, όταν στο όρος Όθρυς κατέπεσε ένα μεταγωγικό τύπου C-130H, που παρέσυρε στο θάνατο πλήρωμα και επιβαίνοντες. Την τραγική αυτή μέρα έχασαν τη ζωή τους 63 άτομα συνολικά.

Ένα άλλο πολύνεκρο δυστύχημα ήταν αυτό που εγώ αποκαλώ από τότε «11η Σεπτεμβρίου της Ελλάδος», όχι μόνο γιατί συνέβη την ημέρα αυτή του έτους 2004, αλλά γιατί επρόκειτο για μια VIP πτήση (υψηλών προσώπων) και μετέφερε αρκετά σημαντικά άτομα, μεταξύ των οποίων και ο πεφωτισμένος και αείμνηστος Πατριάρχης Αλεξανδρείας, Πέτρος ο Ζ΄. Ήταν λίγο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και πριν τους Παραολυμπιακούς, δηλαδή σε μια περίοδο που ενώ είχαμε αυξημένα μέτρα ασφαλείας, φαίνεται ότι όλα πήγαν πολύ στραβά την ημέρα αυτή. Επρόκειτο για ένα ελικόπτερο Σινούκ (CH-47DG) που είχε απογειωθεί από την Ελευσίνα (VIP μοίρα μεταφορών) και κατέπεσε σε περιοχή του Αγίου Ορους. Το Σινούκ ανήκε στην Αεροπορία Στρατού. Προσωπικός φίλος του Γιάννου Κρανιδιώτη, ο Πατριάρχης έχασε τη ζωή του μαζί με άλλα 16 άτομα. Βέβαια, είχε προηγηθεί ο θάνατος του Γιάννου Κρανιδιώτη, σε αεροπορική τραγωδία με πολιτικό αεροσκάφος τύπου Falcon πριν μερικά χρόνια. Κύπριοι και οι δύο είχαν δώσει μεγάλους αγώνες και είχαν πετύχει πολλά για τον Ελληνισμό. Αν θα ζούσαν και οι δύο, σίγουρα ο Ελληνισμός θα είχε καλύτερη μοίρα απ’ ό,τι σήμερα. Και οι δύο, όμως, έχασαν τη ζωή τους κάτω από άκρως περίεργες συνθήκες σε δύο πολύ… μυστήρια αεροπορικά δυστυχήματα.

Άλλο τόσο μεγάλο και πολύνεκρο δυστύχημα δεν είχαμε, αν και στις 20 Δεκεμβρίου 1997 ένα άλλο C-130 κατέπεσε στο όρος Πάστρα. Πέντε άτομα βρίσκονταν μέσα στο αεροσκάφος και όλα έχασαν τη ζωή τους κατά τη συντριβή του. Τα υπόλοιπα που έχουν καταγραφεί αφορούν κυρίως σε μαχητικά αεροσκάφη, είτε μονοθέσια είτε διθέσια.

Το μοναδικό ατύχημα που είχε όλα αυτά τα χρόνια η ΠΑ εκτός Ελλάδος, καταγράφηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2014, όταν ένα υπερσύγχρονο F-16 Block 52+ κατέπεσε στις 16:20 (ώρα Ελλάδας) στην αεροπορική βάση Λος Γιάνος, στην πόλη Αλμπαθέτε, περίπου 260 χλμ. νοτιοανατολικά της Μαδρίτης. Το αεροσκάφος, το οποίο συμμετείχε σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης πιλότων των ενόπλων δυνάμεων κρατών μελών του NATO, του λεγόμενου Tactical Leadership Programme (TLP) κατέπεσε τη στιγμή της απογείωσής του από βλάβη στον κινητήρα πάνω σε άλλα μαχητικά αεροσκάφη, σκοτώνοντας επίσης 8 Γάλλους και τραυματίζοντας πολλούς που βρίσκονταν στον αεροδιάδρομο.

Αξιοπερίεργο είναι ότι στα 28 αυτά χρόνια δεν έχει καταγραφεί απολύτως κανένα δυστύχημα σε αεροσκάφος της Πολιτικής μας αεροπορίας στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.

Αντίθετα, στα 28 αυτά χρόνια, η Πολεμική μας Αεροπορία έχει χάσει συνολικά 87 πανάκριβα αεροσκάφη. Ωστόσο, αυτό που δεν μπορεί να εκτιμηθεί είναι οι 124 ζωές πιλότων, πληρωμάτων και επιβατών που έχουν καταγραφεί.

Διαβάστε τη συνέχεια της ανάλυσης του Γιώργου Αδαλή στο > e-asfalistiki.gr
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail