Η Ελλάδα συνθλίβεται στη μέγγενη ενός διαρκούς οικονομικού στραγγαλισμού και ασφυκτικών απειλών κατά της εδαφικής ακεραιότητας, κυριαρχίας και ιστορικής κληρονομιάς της.
Αλλά το «Πως κλέβουν την Πατρίδα μας» δεν είναι τίτλος Ελληνικού άρθρου.
Του Δημήτρη Γιαννόπουλου
Ανήκει σε σημερινό κείμενο του κορυφαίου Αμερικανού πολιτικού αναλυτή Πωλ Κραιγκ Ρόμπερτς που διεκτραγωδεί τη σταδιακή κατάργηση των δημοσίων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα στις ΗΠΑ.
Αυτό δεν συμβαίνει μόνο λόγω των αποφάσεων ανωτάτων δικαστηρίων και πολιτειακών αρχών, που υπέκυψαν στις διαμαρτυρίες μερικών κατά παραγγελίαν «αθέων».
Είναι και οι μεγάλες εταιρίες του διαδυκτίου όπως Apple, Google και Facebook που υποβαθμίζουν τις χριστιανικές εορτές στα ηλεκτρονικά ημερολόγια, τις μηχανές αναζήτησης και τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, στα πλαίσια ευρύτερης ατζέντας αποεθνοποίησης, λογοκρισίας και παραπληροφόρησης.
Για τον Πωλ Κραιγκ Ρόμπερτς η συστηματική αποχριστιανοποίηση των ΗΠΑ συνιστά κλοπή πολιτιστικής κληρονομιάς και άμβλυνση της συλλογικής μνήμης με τις οποίες επιτείνεται η ανηθικότητα των κυρίαρχων ελίτ, του βαθέως κράτους και των ΜΜΕ που στηρίζουν όλο και πιο εγκληματικές πολιτικές της Υπερδύναμης προς τον υπόλοιπο κόσμο.
Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των κάθε λογής εθνομηδενιστών, η κατάργηση των θρησκευτικών εορτών στην Ελλάδα δεν είναι τόσο εύκολη όσο ήταν η αποδόμηση της ιστορικής, γλωσσικής και θρησκευτικής εκπαίδευσης στα ελληνικά σχολεία και πανεπιστήμια τα τελευταία 45 χρόνια.
Η ευσέβεια του ελληνικού λαού έχει βαθειές ρίζες στην απώτερη αρχαιότητα, ενώ το βίωμα του «ιερού» συντηρείται από την προσωπική Σχέση με τα Θεία Πρόσωπα και τον λαϊκό χαρακτήρα της Πίστεως, όπως τα πρεσβεύει η ελληνορθόδοξη παράδοση.
Αυτό συμβαίνει πολλές φορές σε αντίθεση με τις στάση ή συμπεριφορά της Ιεραρχίας της Εκκλησίας σε συγκεκριμένα ζητήματα.
Πουθενά δεν εκφράζεται αυτή η διαφορά της Ορθόδοξης με τη Δυτική θρησκευτικότητα τόσο καθαρά όσο στην εικονογραφία.
Ειδικά στην απεικόνιση της Ανάστασης, το χάσμα Δύσης και Ανατολής γίνεται φανερό από την πρώτη ματιά.
Χαρακτηριστικό και στις δύο απεικονίσεις είναι πως δεν ανταποκρίνονται στις περιγραφές των ...Ευαγγελίων για την Ανάσταση.
Από τη μια μεριά, στις Ορθόδοξες εικόνες, τονίζεται η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη για την «απελευθέρωση» των Πρωτοπλάστων και των Προφητών, δηλαδή ολόκληρου του ανθρωπίνου γένους.
Από την άλλη, η Δυτική εικόνα εμφανίζει την «θριαμβευτική» Εξοδο μόνο του Χριστού από τον τάφο, και μάλιστα με τη μορφή Ανάληψης στους Ουρανούς, κάτι που αντίκειται στο αφήγημα των Ευαγγελίων για την Παρουσία του Αναστάντος στους μαθητές.