Photo by Artem Anikeyev |
Ανώτεροι αξιωματούχοι της Ινδίας, όπως ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας Ajit Doval και ο υπουργός Άμυνας Sanjay Mitra, ενημέρωσαν πρόσφατα μια ρωσική υπουργική αντιπροσωπεία που επισκέφθηκε ότι η Ινδία αποχωρεί από το πρόγραμμα, σύμφωνα με επίσημες πηγές της εφημερίδας Jane στις 20 Απριλίου.
Οι Ινδοί αξιωματούχοι πιστεύεται πως δήλωσαν ότι η IAF (India Air Force) θα μπορούσε αργότερα να «επανεξετάσει» το έργο FGFA ή εναλλακτικά να αποκτήσει την πλήρως ανεπτυγμένη πλατφόρμα μόλις αυτή είχε εισαχθεί στη ρωσική Πολεμική Αεροπορία, αλλά δεν έχει επιβεβαιωθεί.
Το πρόγραμμα αυτό εδώ και καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά ζητήματα και ένας από τους λόγους που οι Ρώσοι έστειλαν για λίγες ημέρες τα su-57 σε επιχειρήσεις στη Συρία, εικάζεται ότι ήταν εκτός του να δοκιμαστούν, για να καθησυχαστούν οι Ινδοι.
Οι υπάλληλοι της βιομηχανίας δήλωσαν ότι το σχέδιο FGFA, στο οποίο η ινδική κρατική εταιρεία Hindustan Aeronautics Limited (HAL) ήταν η κύρια αναπτυξιακή υπηρεσία, δεν συμπεριελήφθη στις συνομιλίες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του υπουργού Άμυνας Nirmala Sitharaman στη Μόσχα στις αρχές Απριλίου.
"Το έργο FGFA είχε καταλήξει πολύ μικρό και πλέον είναι πολύ αργά", δήλωσε ο στρατιωτικός αναλυτής και συνταξιούχος στρατιωτικός V K Bhatia. Δε θα εξυπηρετούσε πλέον τα συμφέροντα της IAF, καθώς προσπαθούσε να καταλήξει σε αριθμό γρήγορων μαχητικών.
Στην IAF πιστεύουν ότι το Sukhoi Su-57 (T-50 PAK-FA), το οποίο ο Υπουργός Άμυνας της Ινδίας (MoD) χαρακτήρισε μαχητικό πολλαπλών ρόλων προοπτικής, ότι δεν πληροί τις απαιτήσεις της σε θέματα stealth υ για μυστικότητα, ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου, ραντάρ και αισθητήρες. Επτά πρότυπα του προγράμματος FGFA υπόκεινται σε δοκιμές πτήσης στη Ρωσία, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχουν ενδείξεις σχετικά με το πότε η πλατφόρμα θα εισέλθει σε σειρά παραγωγής.