Το 2005, το αξίας 6,2 δις δολαρίων USS Ronald Reagan βρήκε το μάστορά του από ένα ντηζελοκίνητο σουηδικό υποβρύχιο συνάντησε τον αγώνα του με τη μορφή ενός σουηδικού υποβρυχίου με κινητήρα ντίζελ. Κατά τη διάρκεια των πολεμικών αγώνων, το υποβρύχιο μπόρεσε να γλιστρήσει μέσα από τα αμυντικά σόναρς του USS Ronald Reagan και του συνόλου του συνοδευτικού στόλου για να πετύχει μερικές επιτυχημένες (εικονικές) βολές τορπιλών να βυθίσει το αεροπλανοφόρο και να ξεφύγει χωρίς κόπο.
Popularmechanics.com - Eric Limer
Απόδοση: Freepen.gr
Πως; Όπως εξηγεί η Real Engineering, είναι όλα χάρη σε μια πολύ παλιά σχολική μηχανή. Αντί να χρησιμοποιήσει το ντίζελ του για να τροφοδοτήσει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης (που είναι αρκετά δυνατός, με τις εκρήξεις και όλα), το Gotland-class sub χρησιμοποιεί εξαιρετικά βελτιστοποιημένους κινητήρες Sterling, όχι σε αντίθεση με αυτό που μπορεί να βρείτε ως γραφείο, αλλά με σημαντικά υψηλότερη τεχνολογία. Αυτοί οι εξαιρετικά αθόρυβοι κινητήρες χρησιμοποιούνται για τη φόρτιση των μπαταριών, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να λειτουργήσουν απευθείας τους κινητήρες. Το αποτέλεσμα είναι ένα υποβρύχιο που είναι πιο ήσυχο από οποιοδήποτε άλλο ντίζελ και ακόμη πιο αθόρυβο από τα πυρηνικά που απαιτούν ένα σταθερό ψύχος του ψυκτικού που μπορεί να προδώσει τη θέση τους.
Ενώ η εικονική ήττα προφανώς απασχολεί του ιθύνοντες, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ μισθώνει ένα υποβρύχιο της κατηγορίας Gotland από τους Σουηδούς προκειμένου να καταλάβει πώς να αντιμετωπίσει την απροσδόκητη μυστικότητα του.
Ακόμα, η ιστορία δείχνει πως η πρόοδος στη μηχανική δε σημαίνει πάντα τη δημιουργία μιας νέας λύσης ολόκληρου φάσματος. Μερικές φορές μπορεί για να γίνει ένα βήμα εμπρός να χρειαστεί μια προσεκτική ματιά πίσω.