Δύο αεροπλανοφόρα ήδη στο νερό, ακόμη τέσσερα για την Κίνα στον ορίζοντα;

© REUTERS / Stringer
Freepen.gr - Προς το παρόν, η Κίνα διαθέτει μόνο έναν πλήρως επιχειρησιακό αεροπλανοφόρο, το Liaoning, το οποίο ήταν η αποπεράτωση του σοβιετικής εποχής Varyag. Η Κίνα ναυπήγησε εξαρχής και δεύτερο αεροπλανοφόρο, τον Τύπο 001Α, το οποίο ξεκίνησε δοκιμές και αναμένεται να παραδοθεί στο ναυτικό μέχρι το τέλος του έτους και να τεθεί σε επιχειρησιακή ετοιμότητα κάποια στιγμή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ανέφεραν οι Asia Times.

Σύμφωνα με τους Asia Times, τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης υποδεικνύουν ότι το κινεζικό ναυτικό χρειάζεται συνολικά έξι αερομεταφορείς για να σχηματίσουν συνοδείες και ομάδες κρούσες ώστε  να προωθήσουν τα συμφέροντα της Κίνας στην περιοχή. Σημειώνουν επίσης επίσης ότι οι επιπλέον αερομεταφορείς θα βοηθούσαν την Κίνα να χειριστεί τις «καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε διάφορα μέτωπα» σε ένα «χειρότερο σενάριο».

Ένας τρίτο αεροπλανοφόρο θα μπορούσε να κατασκευαστεί κάποια στιγμή την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, αξιωματούχοι δε μίλησαν επίσημα για το θέμα.

Στο αντίποδα κινεζικά κρατικά ΜΜΕ δημοσιεύουν ότι το Πεκίνο δεν έχει καμία πρόθεση να ξεκινήσει έναν πόλεμο αεροπλανοφόρων με τις ισχυρές Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες έχουν συνολικά 20 αερομεταφορείς.

Ο Wang Yunfei, ειδικός ναυτικός εμπειρογνώμονας στο Πεκίνο και ναύαρχος ε.α. υποστηρίζει πως η Κίνα δεν σκοπεύει να κατασκευάσει όσα περισσότερα αεροπλανοφόρα μπορεί καθώς δεν έχει στόχο έναν ανταγωνισμό με τις ΗΠΑ:

"Η αποστολή του Ναυτικού είναι να προστατεύει την κυριαρχία, την εδαφική ακεραιότητα και τα εθνικά συμφέροντα της Κίνας, αντί να παίζει την παγκόσμια αστυνομία"

Είτε οι Κινέζοι στρατιωτικοί ηγέτες αποφασίσουν να κατασκευάσουν περισσότερους αερομεταφορείς, είτε όχι, η ομάδα των ναυπηγείων είναι έτοιμη για την πρόκληση, δήλωσε ο Χου Γκίνμινγκ, πρόεδρος της China Shipbuilding Industry Corporation, στην κρατική τηλεόραση.

"Έχουμε ήδη αναπτύξει μια ομάδα εμπειρογνωμόνων στην έρευνα, το σχεδιασμό και την κατασκευή [αεροπλανοφόρων] και η μέση ηλικία τους είναι μόλις 36", δήλωσε ο Hu, σύμφωνα με δημοσίευμα της South China Morning Post. "Στο μέλλον, εάν η χώρα θέλει να αναπτύξει οποιοδήποτε τύπο τέτοιου σκάφους, έχει τη δυνατότητα να το κάνει".

Ο μεταφορέας Τύπου 001Α της Κίνας χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ναυπηγηθεί. Δεν είναι σαφές πότε η χώρα μπορεί να αρχίσει τη ναυπήγηση ενός επόμενου.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail