Τη δυσαρέσκεια της Ελλάδας για την άνιση μεταχείρισή της στην παροχή συνδρομής, σχετικά με την επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της Ευρώπης στο Αιγαίο, μετέφερε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής στον Εκτελεστικό Διευθυντή της Frontex, Fabrice Leggeri, με τον οποίον συναντήθηκε σήμερα, στο Υπουργείο, παρουσία του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναυάρχου Λ.Σ. Σταμάτη Ράπτη, του Α΄ Υπαρχηγού Αντιναυάρχου Λ.Σ. Θεόδωρου Κλιάρη, του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας Διονυσίου Τεμπονέρα και υπηρεσιακών παραγόντων.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι το Λιμενικό Σώμα καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για την επιτήρηση των ευρωπαϊκών θαλασσίων συνόρων, χωρίς να υπολογίζει ωράρια εργασίας. Τόνισε ότι οι Έλληνες Λιμενικοί έχουν καλύτερη γνώση των ελληνικών θαλασσών, σε σχέση με τα ξένα πληρώματα, όπως και των ειδικών χειρισμών που απαιτούνται για τις επιχειρήσεις, όταν βρίσκονται απέναντι σε σκάφη της γειτονικής Τουρκίας. Σημείωσε ότι οι άλλες χώρες, δεν έχουν απέναντί τους ένα γείτονα, όπως η Τουρκία, που συχνά προχωρεί σε προκλητικές ενέργειες. Ο υπουργός Ναυτιλίας διαμαρτυρήθηκε για τις περικοπές των επιχορηγήσεων στη λειτουργία Σκαφών Ανοιχτής Θάλασσας και στην επιχειρησιακή δράση των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών που επιτηρούν τις δευτερογενείς προσφυγικές ροές. Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει τόσο δύσκολες επιχειρήσεις κυρίως στο Αιγαίο απέναντι στην Τουρκία, αλλά υφίσταται περικοπές.
Ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε ίση μεταχείριση όλων των χωρών, δήλωσε ότι θα επισημάνει εγγράφως τις ανισότητες σε σχέση με την Ιταλία και την Ισπανία και ζήτησε ειδική συνάντηση για το θέμα, τονίζοντας ότι τα ελληνικά σύνορα στο Αιγαίο, είναι ευρωπαϊκά σύνορα. Ο Υπουργός τόνισε ότι υπάρχουν 61 διευθυντικές θέσεις στην Frontex, αλλά καμία δεν έχει καλυφθεί από Έλληνες, Εξέφρασε επίσης την αντίθεσή του για το γεγονός ότι η Frontex προκρίνει τη χρήση ξένων πλωτών και εναέριων μέσων, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα ελληνικά, τα οποία είναι πολύ πιο οικονομικά.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Frontex ευχαρίστησε για την ενημέρωση και εξέφρασε τη βούληση να βελτιωθεί η συνεργασία με την Ελλάδα. Επικαλέστηκε τους κανονισμούς λειτουργίας της Υπηρεσίας του και παραδέχτηκε ότι μπορεί να προκύπτουν οικονομικές ανισότητες μεταξύ των ελληνικών και ξένων πληρωμάτων που επιχειρούν στο Αιγαίο. Αναφέρθηκε στις παρατηρήσεις που στέλνει η Frontex στα κράτη μέλη της, καθώς και στη δυνατότητα της Ελλάδας να καταθέσει επιχειρησιακά πλάνα στις Βρυξέλλες για το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα από το 2021. Τέλος, ο κ. Leggeri, δέχτηκε να γίνει τεχνική συνάντηση, για να υπάρξει μία από κοινού εκτίμηση των ενδεχόμενων ανισοτήτων ώστε αυτές να εξαλειφθούν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι είναι έτοιμη η Ελλάδα να θέσει τα αιτήματα για παντός είδους εξοπλισμό, στις Βρυξέλλες και έθεσε επιτακτικά στον κ. Leggeri το ζήτημα ειδικού επιδόματος από τη Frontex για όλα τα στελέχη του Λιμενικού που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές. Είπε ακόμα ότι η Ελλάδα λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις της Frontex και επέμεινε ότι θα καταθέσει άμεσα γραπτή θέση για όλες τις ανισότητες που παρατηρούνται, ενόψει της συνάντησης που αποδέχτηκε ο κ. Legeri.
Ο κ. Κουρουμπλής επέμεινε ότι πρέπει να χρηματοδοτηθεί η λειτουργία των ελληνικών επιχειρησιακών μέσων, στο μέτρο που το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχει την καλύτερη τεχνογνωσία για την αντιμετώπιση του συνδυασμού των προσφυγικών ροών με την τουρκική προκλητικότητα
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι το Λιμενικό Σώμα καταβάλλει υπεράνθρωπες προσπάθειες για την επιτήρηση των ευρωπαϊκών θαλασσίων συνόρων, χωρίς να υπολογίζει ωράρια εργασίας. Τόνισε ότι οι Έλληνες Λιμενικοί έχουν καλύτερη γνώση των ελληνικών θαλασσών, σε σχέση με τα ξένα πληρώματα, όπως και των ειδικών χειρισμών που απαιτούνται για τις επιχειρήσεις, όταν βρίσκονται απέναντι σε σκάφη της γειτονικής Τουρκίας. Σημείωσε ότι οι άλλες χώρες, δεν έχουν απέναντί τους ένα γείτονα, όπως η Τουρκία, που συχνά προχωρεί σε προκλητικές ενέργειες. Ο υπουργός Ναυτιλίας διαμαρτυρήθηκε για τις περικοπές των επιχορηγήσεων στη λειτουργία Σκαφών Ανοιχτής Θάλασσας και στην επιχειρησιακή δράση των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών που επιτηρούν τις δευτερογενείς προσφυγικές ροές. Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι η Ελλάδα αντιμετωπίζει τόσο δύσκολες επιχειρήσεις κυρίως στο Αιγαίο απέναντι στην Τουρκία, αλλά υφίσταται περικοπές.
Ο υπουργός Ναυτιλίας ζήτησε ίση μεταχείριση όλων των χωρών, δήλωσε ότι θα επισημάνει εγγράφως τις ανισότητες σε σχέση με την Ιταλία και την Ισπανία και ζήτησε ειδική συνάντηση για το θέμα, τονίζοντας ότι τα ελληνικά σύνορα στο Αιγαίο, είναι ευρωπαϊκά σύνορα. Ο Υπουργός τόνισε ότι υπάρχουν 61 διευθυντικές θέσεις στην Frontex, αλλά καμία δεν έχει καλυφθεί από Έλληνες, Εξέφρασε επίσης την αντίθεσή του για το γεγονός ότι η Frontex προκρίνει τη χρήση ξένων πλωτών και εναέριων μέσων, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα ελληνικά, τα οποία είναι πολύ πιο οικονομικά.
Ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Frontex ευχαρίστησε για την ενημέρωση και εξέφρασε τη βούληση να βελτιωθεί η συνεργασία με την Ελλάδα. Επικαλέστηκε τους κανονισμούς λειτουργίας της Υπηρεσίας του και παραδέχτηκε ότι μπορεί να προκύπτουν οικονομικές ανισότητες μεταξύ των ελληνικών και ξένων πληρωμάτων που επιχειρούν στο Αιγαίο. Αναφέρθηκε στις παρατηρήσεις που στέλνει η Frontex στα κράτη μέλη της, καθώς και στη δυνατότητα της Ελλάδας να καταθέσει επιχειρησιακά πλάνα στις Βρυξέλλες για το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα από το 2021. Τέλος, ο κ. Leggeri, δέχτηκε να γίνει τεχνική συνάντηση, για να υπάρξει μία από κοινού εκτίμηση των ενδεχόμενων ανισοτήτων ώστε αυτές να εξαλειφθούν.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι είναι έτοιμη η Ελλάδα να θέσει τα αιτήματα για παντός είδους εξοπλισμό, στις Βρυξέλλες και έθεσε επιτακτικά στον κ. Leggeri το ζήτημα ειδικού επιδόματος από τη Frontex για όλα τα στελέχη του Λιμενικού που υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές. Είπε ακόμα ότι η Ελλάδα λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη τις παρατηρήσεις της Frontex και επέμεινε ότι θα καταθέσει άμεσα γραπτή θέση για όλες τις ανισότητες που παρατηρούνται, ενόψει της συνάντησης που αποδέχτηκε ο κ. Legeri.
Ο κ. Κουρουμπλής επέμεινε ότι πρέπει να χρηματοδοτηθεί η λειτουργία των ελληνικών επιχειρησιακών μέσων, στο μέτρο που το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. έχει την καλύτερη τεχνογνωσία για την αντιμετώπιση του συνδυασμού των προσφυγικών ροών με την τουρκική προκλητικότητα