Κάποτε ο γάιδαρος του Χότζα έπεσε μέσα σ' ένα πηγάδι. Κατέβηκε ενας συγχωριανός του, τον έδεσε και τον ανέβαζαν σιγά – σιγά επάνω. Όταν πια ο γάιδαρος είχε φτάσει στην κορυφή του πηγαδιού ο Χότζας φώναξε: «Σιγά! Μην στάξει η ουρά του γαιδάρου στο πηγάδι»!
του Μιχάλη Χαιρετάκη
Αυτό μου θύμισε όλη αυτή η φασαρία, η αναστάτωση για την εφαρμογή του ευρωπαϊκου κανονισμού για την προστασία των προσωπικών δεδομένων GDPR General Data Protection Regulation.
Λύσαμε όλα μας τα προβλήματα και το μόνο που έμεινε είναι αν ο Ζούκεμπεργκ και ο Γκούγκλης χρησιμοποιούν τα στοιχεία μας για να κάνουν στατιστικές μετρήσεις και να βγάζουν συμπεράσματα.
Είπατε κάτι για την Cambridge Analytica και την επεξεργασία στοιχείων εκατομμυρίων πολιτών; Εδώ εμείς έχουμε πολύ χειρότερα πράγματα.
Δημοσκοπήσεις πολύ περίεργες, απο εταιρείες που καμμιά τους δεν ελέγχεται πως και γιατί έβγαλε αποτελέσματα όχι πέρα απο τα όρια του στατιστικού λάθους αλλά πέρα και απο τα όρια του γαλαξία , οπότε δεν προξενεί καμμία εντύπωση οτι οι ίδιοι κυβερνώντες που ασχολούνται με τα του διαστήματος ασχολούνται και με απευθείας αναθέσεις έργων σε τέτοιες εταιρείες.
Το πρόβλημά μου δεν είναι (κι ας καταντάει μερικές φορές εκνευριστικό) να με ακολουθεί η ίδια διαφήμιση για διακοπές πχ, επειδή έκανα το λάθος να κάνω κλικ σε μια προσφορά. Δεν με ξέρει, δεν τον ξέρω, ο διαφημιζόμενος, κάνω κλίκ επάνω στην επιλογή που λέει οτι δεν επιθυμώ πλέον τη διαφήμιση και εξαφανίζεται.
Οι διαφημίσεις θα γίνουν λιγότερο στοχευμένες και περισσότερο εκνευριστικές. Οπως στην τηλεόραση. Δεν πα να είσαι 90 χρονος κατάκοιτος; θα υποστείς το βασανιστήριο να δεις την ετήσια προσφορά για το ταδε γυμναστήριο δεν πα να είσαι 20 χρονος θα δεις τη διαφήμιση για τις πάνες ακράτειας. ¨Ολες οι διαφημίσεις θα είναι για όλους. Το αποτέλεσμα θα είναι οτι πλέον ο πελάτης δεν είναι ο διαφημιζόμενος αλλά το διαδικτυακό μαγαζί γωνία που επισκέπτεται.
Και με τον έλληνα πολίτη τι γίνεται; Φυσικά θα έχει κάθε δικαίωμα να κάνει τη ζωή μαύρη σε κάθε επιχείρηση που τόλμησε να κρατήσει το email του χωρίς την έγγραφη άδειά του και να του στείλει ενα διαφημιστικό αλλά δεν έχει κανένα δικαίωμα να ζητήσει να του αλλάξουν τον ΑΜΚΑ ωστε να μην παραβιάζει προσωπικά του δεδομένα. Υπενθυμίζω οτι ο ΑΜΚΑ περιέχει την ημερομηνία γέννησης και το φύλο, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και τα 2.
Υπάρχουν πάλι εκατοντάδες, χιλιάδες εταιρείες φαντάσματα, οι οποίες δεν έχουν κλείσει και έχουν βάσεις δεδομένων εκατομμυρίων πολιτών που αγνοείται η τύχη τους. Τι γίνεται με αυτές; Τα ίδια όπως και πιο παλιά ...τιποτα απολύτως.
Παμε σε κάτι άλλο πολύ πιο σημαντικό. Κάθε εταιρεία ενημέρωσης οφειλετών, όχι μόνο έχει τα προσωπικά στοιχεία του καθενός, αλλά γνωρίζει αναλυτικά γιατί της έχουν εκχωρήσει οι τράπεζες ή η εταιρεία προς την οποία υπάρχει η οφειλή, ΧΩΡΙΣ προσέξτε το αυτό, ΧΩΡΙΣ τη συναίνεση του οφειλέτη τα ίδια GDPR δεδομένα και μάλιστα πολύ χειρότερα, γιατι περιέχουν και ευαίσθητες πληροφορίες για την περιουσιακή και οικονομική κατάσταση του οφειλέτη.
Αυτά τα στοιχεία όχι μόνο κυκλοφορούν απο τη μια εταιρεία οφειλετών στην άλλη ανάλογα με τις συμβάσεις των εταιρειών αλλά και γίνονται γνωστά σε δεκάδες, εκατοντάδες τρίτα πρόσωπα που τηλεφωνούν για ενημέρωση στον οφειλέτη.
Ο ίδιος οφειλέτης θα ενημερωθεί απο 5-6 διαφορετικούς εκπροσώπους της ίδιας εταιρείας μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Η εταιρεία αλλά και ο κάθε τηλεφωνικός εκπρόσωπος της, έχει σε κάθε ενημέρωση μπροστά του, τα πλήρη στοιχεία του κάθε οφειλέτη, το ξαναγράφω, ΧΩΡΙΣ ΤΗ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΤΟΥ.
Φανταστείτε κιόλας ο οφειλέτης να είναι επώνυμος ή να είναι κάτοικος μιας κλειστής κοινωνίας πόσο γρήγορα μαθαίνονται όχι μόνο τα προσωπικά του στοιχεία αλλά και η δεινή οικονομική του κατάσταση.
Μην απορήσετε καθόλου αν το επόμενο διάστημα έχουμε ενα κυνήγι μαγισσών, ηλεκτρονικών καταστημάτων,ψυχαγωγικών και ειδησεογραφικών σελίδων, bloggers με αφορμή τον νόμο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων την ίδια ώρα που αλλού θα συνεχίζεται το πάρτυ ασυδοσίας χωρίς να συγκινείται κανείς αρμόδιος.