Freepen.gr - Αρκετά από τα εμβληματικά κατασκευαστικά έργα που έχουν προγραμματιστεί από το κυβερνών κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) της Τουρκίας έχουν σταματήσει, καθώς οι εργολάβοι αισθάνονται την κρίση της οικονομίας της Τουρκίας, σημειώνει ο δημοσιογράφος Borzou Daragahi για την βρετανική εφημερίδα The Independent την Παρασκευή.
Φιλοδοξία μέσα από τα δημόσια έργα μεγάλης κλίμακας αποτέλεσαν τον ακρογωνιαίο λίθο του ΑΚΡ και βοήθησαν στην" τσιμεντοποίηση" της δημοτικότητας του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν από την εποχή κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 που υπηρετούσε ως δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, σχολιάζει ο συντάκτης.
Το κόμμα έχει επίσης υποστηρίξει παρόμοια φιλόδοξα ιδιωτικά προγράμματα που έχουν μεταμορφώσει τους χάρτες των πόλεων σε όλη τη χώρα.
Εντούτοις, η ανοδική πορεία των κατασκευών τροφοδοτήθηκε από τη φθηνή πίστωση από ξένους δανειστές. Όμως η αδύναμη απόδοση της τουρκικής λίρας φέτος οδήγησε πολλά έργα σε αδιέξοδο, σύμφωνα με πηγές του Daragahi.
"Οι τεράστιες εταιρείες που κάνουν φανταχτερά έργα υποδομής - δεν έχουν χρήματα", ανέφερε ο Daragahi επικαλούμενος πηγές του σε επίσημους κύκλους.
Μεταξύ των αποκαλούμενων «τρελών έργων» της κυβέρνησης που διατρέχουν κίνδυνο είναι το Kanal Istanbul, μια προγραμματισμένη πλωτή οδός που αποσκοπεί στη σύνδεση της Μαύρης Θάλασσας με τη Θάλασσα του Μαρμαρά και την παροχή εναλλακτικής αντί του Βοσπόρου:
"Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης είναι σχεδόν αδύνατο. Επειδή κανείς δεν θέλει να δανείσει στην Τουρκία τώρα", ανέφερε ο οικονομολόγος Atilla Yeşilada.
Η κατασκευή μιας νέας όπερας και ενός μεγάλου τζαμιού στο Τακσίμ στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης έχουν επίσης επιβραδυνθεί και οι αστικοί σχεδιαστές της πόλης δήλωσαν ότι η εργασία σε έξι από τις οκτώ νέες γραμμές του μετρό έχει καθυστερήσει.
Επίσης το σχέδιο για την κατασκευή ενός νέου κεντρικού γραφείου για την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών της Τουρκίας (MİT) έχει τεθεί σε αναμονή, ανέφερε ο Daragahi.
Ομοίως, ιδιωτικά έργα στέγασης έχουν καθυστερήσει, και οι μεσίτες λένε ότι μεταξύ 1,4 και 2 εκατομμυρίων μονάδων αναζητούν αγοραστές.
"Από την άποψη της ιδιωτικής κατασκευής μιλάμε για μια μικρότερη έκδοση των σκιωδών πόλεων της Κίνας που έχουν αναπτυχθεί, αλλά δεν υπάρχουν αγοραστές γι 'αυτές ... Έχουμε ένα απούλητο απόθεμα μονάδων από δύο έως τέσσερα χρόνια. Πολλοί κατασκευαστές θα βγουν από τη βιομηχανία", δήλωσε ο Yeşilada.
Εμπιστευματοδόχοι δήλωσαν ότι η τουρκική κυβέρνηση πρέπει να επιδιώξει να περιορίσει τις κατασκευαστικές δραστηριότητες με την ακύρωση ή την καθυστέρηση σχεδίων, αντί να ενθαρρύνει περισσότερα έργα, ανέφερε το άρθρο.