Fregatte vom Typ Meko 200 Für den Chef von Thyssen-Krupp Marine Systems ist der Deal schon jetzt ein Erfolg. (Foto: Imago) |
Freepen.gr - Το τμήμα ναυπηγικής βιομηχανίας της Thyssen-Krupp έχει αναλάβει τη σύμβαση για την κατασκευή δύο φρεγατών από την Αίγυπτο. Η σύμβαση για την αγορά των πλοίων τύπου Meko 200 έχει ήδη υπογραφεί, αναφέρει η Handelsblatt επικαλούμενη κύκλους της βιομηχανίας σε άρθρο του Martin Murphy. "Η αξία κυμαίνεται στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ."
Ωστόσο, η συμφωνία δεν είναι ακόμη νομικά δεσμευτική, δεδομένου ότι πρέπει να γίνουν ορισμένες επικουρικές συμφωνίες για τον εξοπλισμό των φρεγατών και να αποσαφηνιστεί η τελική χρηματοδότηση.
Για τον προϊστάμενο της Thyssen-Krupp Marine Systems, Rolf Wirtz, η συμφωνία είναι ήδη μια μεγάλη επιτυχία καθώς από τότε που ανέλαβε τα καθήκοντά του πριν έξι μήνες, έπρεπε να αντιμετωπίσει την κρίση στο σπίτι του. Δεδομένου ότι η Thyssen-Krupp είχε παραμελήσει τα ναυπηγεία της τα τελευταία χρόνια, αυτά έχουν απωλέσει την ανταγωνιστικότητά τους.
O Wirtz θα πρέπει να αντισταθμίσει αυτήν την υστέρηση στον ανταγωνισμό. Το κλίμα είναι βαρύ και για αυτό η παραγγελία από την Αίγυπτο αποτελεί επιτακτική ανάγκη. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Thyssen-Krupp Marine Systems (TKMS) είχε ήδη ξεγράψει την περίπτωση καθώς για μεγάλο χρονικό διάστημα, η γαλλική NAVAL GROUP εθεωρείτο σίγουρος νικητής.
Εκτός τούτου η γαλλική κρατική εταιρεία προσέφερε τις φρεγάτες της στην κυβέρνηση του Καΐρου με σημαντική έκπτωση, ενώ τα ναυπηγεία απολαμβάνουν επίσης την πλήρη υποστήριξη του Γάλλου Προέδρου Εμμανουήλ Μακρόν.
Το Αιγυπτιακό Ναυτικό θεωρείται επίσης πιστός πελάτης της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας εδώ και πολλά χρόνια. Να θυμίσουμε ότι απέκτησε τα δύο ελικοπτεροφόρα Mistral που προορίζονταν για τη Ρωσία, διαθέτει φρεγάτα FREMM και κορβέτες Gowind με την τελευταία να έχει ναυπηγηθεί στην Αλεξάνδρεια. Αλλά αυτή η μονοπωλιακή σχέση φαίνεται πως ολοκληρώνεται. Αλλώστε η Thyssen πούλησε για πρώτη φορά υποβρύχια στους Αιγυπτίους.
Όπως καταλήγει η εφημερίδα η Meko 200 είναι ένα αποδεδειγμένο πλοίο που έχει ήδη πωληθεί στη Νότιο Αφρική, την Τουρκία, την Αλγερία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία. "Η φρεγάτα είναι μεγαλύτερη και ισχυρότερη από τη μονάδα της NAVAL", ανέφερε ένα στέλεχος της εταιρείας.
Η σύμβαση δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ. Τις τελευταίες μέρες, ωστόσο, οι φήμες έχουν αυξηθεί και θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την επιχείρηση ενώ τα γαλλικά ΜΜΕ εκτιμούν ότι υπάρχει σοβαρό θέμα με τη χρηματοδότηση.
Αυτό πάντως που πρέπει να σημειώσουμε είναι ότι η εξ ίσου αντιμετωπίζουσα οικονομικά προβλήματα όπως η Ελλάδα, Αίγυπτος όχι μόνο δεν εγκατέλειψε την άμυνά της αλλά την ενίσχυσε πολύπλευρα και ποιοτικά σε όλα τα επίπεδα οικοδομώντας τα τελευταία χρόνια μια σύγχρονη πολεμική μηχανή ικανή να υπερασπίσει τα δικαιώματα του Καΐρου στην Ανατολική Μεσόγειο και καθιστώντας σοβαρό γεωπολιτικό παράγοντα.