@maramkasem |
Οι ξένοι δημοσιογράφοι κυρίως των δυτικών ΜΜΕ που βρέθηκαν στην Παλμύρα πρόσφατα για τη συναυλία στο θέατρο της αρχαίας πόλης πρόσεξαν την τάξη, την πειθαρχία και τα οπλικά συστήματα του ρώσικου στρατού και αναζητούσαν νέες ρωσικές βάσεις στην περιοχή. Άλλοι συγκεντρώθηκαν στις συνεχιζόμενες μάχες στην γύρω περιοχή και την αντοχή των σύριων στρατιωτών και αξιωματικών. Ελάχιστοι διέκριναν την ουσία της συναυλίας.
Πάνος Ιγνατίου
Μόσχα
Η πρόσφατη ρώσικη συναυλία στη Παλμύρα ήταν εξόχως φορτισμένη με συμβολισμό. Ήταν οι σύριοι που πολέμησαν για να απελευθερωθεί η πόλη σύμβολο και η πόλη κλειδί και κομβικό σημείο για τον πόλεμο. Ήταν μόνο η Ρωσία που έδωσε απλόχερα υποστήριξη για την απελευθέρωση της πόλης αλλά και τη σωτηρία του συριακού έθνους. Η Ρωσία όμως δεν έσωσε τη Συρία αλλά έσωσε και τον παγκόσμιο πολιτισμό και αυτή είναι η ουσία.
Μπορεί κάποιος να φανταστεί ένα εξωγήινο να παρακολουθεί από το παράθυρο ενός παράξενου διαστημόπλοιου σε απόσταση από τον πλανήτη μας τις απερίγραπτες εικόνες των τρομοκρατών να τρώνε το συκώτι ή την καρδιά ενός θύματος τους ή να αποκεφαλίζουν δεκάδες θύματα τους σε πλατείες και να πανηγυρίζουν μπροστά στις κάμερες ! Θα είχε μείνει άναυδος. Όμως θα μπορούσε να δει με τα μάτια του ότι η αυτοκρατορία που κυβερνά τον κόσμο ή το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη και τον λεγόμενο «δυτικό πολιτισμό» , αυτούς που διαμόρφωσαν τον σύγχρονο κόσμο μας περισσότερο από κάθε άλλο πολιτισμό αυτοί, ναι αυτοί έδωσαν την πλήρη υποστήριξη τους σε αυτές τις σφαγές. Θα μπορούσαν να στρέψουν το βλέμμα τους στους αμερικάνικους πυραύλους τους οποίους έστρεψαν εναντίον του μοναδικού στρατού ο οποίος μπορούσε να τους πολεμήσει. Θα έβλεπαν όλες τις χώρες που απαρτίζουν «τη χορωδία της συναυλίας των Εθνών» ίσως περισσότερο από το 1/3 των εθνών να απαιτούν την ανατροπή της νόμιμης κυβέρνησης της χώρας , ακόμα και αν θα έβλεπαν μια μαύρη σημαία του Daesh πάνω από τη Δαμασκό. Θα μπορούσαν να στρέψουν το βλέμμα και να διακρίνουν τους διωγμούς και τις σφαγές των Χριστιανών που άρχισαν από το 2008 σε ολόκληρη την περιοχή από αυτούς που λένε ότι αποτελούν τον Χριστιανικό κόσμο. Εντάξει το διευκρίνισε πρόσφατα ο γάλλος υπουργός οικονομικών ότι δεν είναι Χριστιανική η Ευρώπη. Ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η γενοκτονία ο Χριστιανικός κόσμος και ο Μουσουλμανικός κόσμος κοίταζαν μακριά , κοίταζαν αλλού. Οι ηγέτες του Ελεύθερου κόσμου καταδίκαζαν τη ρώσικη επιθετικότητα και επέμβαση στη Συρία. Θα μπορούσαν να στρέψουν το βλέμμα και να δουν τον πιο ισχυρό στρατιωτικό σύμμαχο των ΗΠΑ την Τουρκία να κλέβει πετρέλαιο από τη Συρία και το Ιράκ και να κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια.
Αυτή καταγραφή των δεδομένων θα μπορούσε να συνεχίσει αδιάκοπα αλλά θα πρέπει να συμφωνήσουμε πρώτα ότι ο εξωγήινος που μας παρακολουθεί από το παράθυρο του διαστημόπλοιου του θα αποκόμιζε μια αίσθηση αηδίας για την ανθρώπινη φυλή.
Θα μπορούσε να παρατηρήσει και μια χώρα που βοήθησε αυτούς τους ανθρώπους να σωθούν από θηρία που εισέβαλαν στα σπίτια τους. Θα έβλεπε και ο εξωγήινος αυτή τη χώρα που έστειλε τους καλύτερους μουσικούς της για να αποτίσει φόρο τιμής στα θύματα αυτής τα βαρβαρότητας σαν μια σπαρακτική κραυγή να σωθεί ο πολιτισμός όχι μόνο από το Daesh αλλά και από αυτούς που τους δημιούργησαν και τους έσπρωξαν στην περιοχή και δεν είναι άλλοι από τον αγγλοσαξονικό σιωνισμό.
Η συναυλία στην Παλμύρα δεν άρχισε με ρώσικο κομμάτι. Οι ρώσοι επέλεξαν να αρχίσουν με ένα οδυνηρό κομμάτι του Johan Sebastian Bach το περίφημο «Chaconne» Παρτιτούρα για σόλο βιολί. «Δεν είναι ένα μόνο ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια που γράφτηκαν ποτέ , αλλά ένα από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα του ανθρώπου στην Ιστορία. Πρόκειται για ένα πνευματικά ισχυρό έργο , συναισθηματικά ισχυρό και τέλειο δομικά»
Δεν είναι τυχαία που οι ρώσοι επέλεξαν έργο του μεγαλύτερου συνθέτη της ανθρωπότητας και μια από τις μεγαλύτερες συνθέσεις αλλά για να δείξει ότι πιστεύει στην ανθρωπότητα και ότι οι άνθρωποι δεν γεννήθηκαν μόνο για το κακό για τον τρόμο τη δόλο τη δολοφονία την ιδιοτέλεια και το ψέμα. Ήθελε να δείξει η Ρωσία ότι ο Δυτικός πολιτισμός δεν είναι αυτός της αυτοκρατορίας αλλά είναι αυτός που παράγει τα πιο εκλεπτυσμένα πνευματικά και πανέμορφα έργα τέχνης που αγγίζουν πολύ ψηλά σκαλοπάτια της ανθρώπινης ύπαρξης και ωθούν τον άνθρωπο στον πολιτισμό. Οι ρώσοι έκριναν μόνο η υπερβατική μουσική του Μπαχ θα μπορούσε θα αποτελέσει μια πανανθρώπινη φωνή του κάλλους της ομορφιάς και θα στεκόταν απέναντι από το Daesh εκεί που εκτελούσαν μαζικά και αποκεφάλιζαν ανθρώπους. Αναρωτήθηκαν οι ρώσοι για το μήνυμα που ήθελαν να στείλουν εκεί στην Παλμύρα και η απάντηση ήταν απλή : « Θέλετε να καταστρέψετε τον ανθρώπινο πολιτισμό και την ομορφιά του κόσμου ; Θα σας φέρουμε τον Μπάχ» Για τους διοργανωτές αυτής της συναυλίας « Ο Μπαχ είναι το όπλο του ανθρώπινου πολιτισμού» και δεν είναι λιγότερο από τα SU 34 ούτε τους πυραύλους και τα αεροπλάνα που πολεμούν τους τρομοκράτες και τη Βαρβαρότητα.
Είναι ειρωνικό! Τη Ρωσία ποτέ δεν την έχουν κατατάξει στον «δυτικό πολιτισμό.» Ορθά έπραξαν και δεν την έχουν κατατάξει σε αυτό τον « δυτικό πολιτισμό» Ήταν όμως η Ρωσία που έφερε μετά από τον αγώνα του συριακού λαού που μετέφερε εκεί στην Παλμύρα τη φωνή το μεγαλείο και τους ήχους του Μπάχ! Αν οι αμερικάνοι με τους φίλους τους αποφάσιζαν να κάνουν μια συναυλία στην Παλμύρα ( Δεν πιστεύω ότι τους ενδιαφέρει η Παλμύρα ο παγκόσμιος πολιτισμός και ο κόσμος αυτής της χώρας) θα έπαιρναν εκεί τον Toby Keith να τραγουδήσει για τους αμερικανούς πεζοναύτες σε κάποια βάση για να διασκεδάσουν ή κάτι παρόμοιο.
Η Ρωσία εγκατάστησε τον Μπάχ στην Παλμύρα και σήμερα αντιπροσωπεύει το σύνολο του παγκόσμιου πολιτισμού. Ακόμα και πιο πολύ του δυτικού!