Το ρωσικό παγοθραυστικό υποβρύχιο που θα λύσει τα χέρια στην Αρκτική


Η Ρωσία κατασκευάζει εκτεταμένα δίκτυα θαλάσσιου βυθού, τόσο για την εξόρυξη υδρογονανθράκων όσο και για την υποδομή που σχετίζεται με την άμυνα στα ύδατα της Αρκτικής. Η διατήρηση και συντήρηση αυτών των δομών εμποδίζεται από τις καταιγίδες και τις φουρτουνιασμένες θάλασσες, τις ροές πάγου και την ύπαρξη πάγων. Επομένως, τα πλοία επιφανείας διαθέτουν περιορισμένη δυνατότητα να επιχειρούν για αρκετούς μήνες του έτους, αφήνοντας ευπαθή την υποδομή του θαλάσσιου βυθού.

Παρουσίαση Freepen.gr 

Το 2017 το διάσημο ρωσικό γραφείο σχεδιασμού υποβρυχιών, το Malachite, κατοχύρωσε ένα σχεδιασμό υποβρύχιου σκάφους ειδικού σκοπού για τεχνικά έργα στο βυθό της θάλασσας. Συγκεκριμένα, το υποβρύχιο προορίζεται για τη συντήρηση και επισκευή υποβρυχίων συγκροτημάτων εξόρυξης στην Αρκτική.

Η Malachite δεν είναι το μοναδικό ρωσικό γραφείο σχεδιασμού υποβρυχίων που ελπίζει να εισέλθει στη μάχη της Αρκτικής. Το Rubin πρότεινε διάφορα σχέδια και ακόμη και το Lazurite  (που δεν είχε παραγγελίες υποβρυχίων από τον Ψυχρό Πόλεμο!) μπήκαν στο παιχνίδι.

Η σχεδίαση όμως της Malachite είναι ενδιαφέρουσα επειδή διαθέτει ένα μοναδικό τόξο που σπάει το πάγο και έχει ειδική θωράκιση για τον πάγο ενώ τα εύθραυστα στοιχεία όπως οι δίδυμοι έλικες («βίδες») που είναι κρυμμένοι σε καλύμματα και προστατεύονται περαιτέρω κάτω από ένα ευρύτερο πίσω κέλυφος.

Το μεγάλο ιστίο περιλαμβάνει ένα αναπόσπαστο υπόστεγο για ένα μίνι υποβρύχιο με βάση και υπάρχουν τρεις διασυνδέσεις ROV (Remote Operated Vehicle), μια κάτω από τη τρόπιδα, μία πάνω στην πλώρη και μία στην αριστερή πλευρά του. Υπάρχει επίσης ένας μεγάλος βραχίονας που καλύπτει πλήρως την πλώρη. Οι δύτες είναι σε θέση να βγουν από τον πυθμένα του υποβρυχίου και διαθέτει εσωτερικό θάλαμο για συμπίεση, διαβίωση και αποσυμπίεση.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Standard displacement: 3,000 tons
Length: 82.5 meters
Beam: 10.4 meters
Draft: 8.3 meters
Operating depth: 400 meters
Speed: 13 knots surface, 12 knots submerged
NPP power: 4 MW
Power of main propellers 2 x 1,300 kW
Ice category: Arc5
Endurance: 30 days
Crew: 35
Submersibles: 1
ROVs: 3



Επεξηγήσεις διαγραμμάτων

1. Ice-hardened outer hull
2. Line of outer hull
3. Nuclear power plant
4. Ice-breaking bow capable of breaking solid ice up to 0.8-1.2 m thick
5. Protective (from ice) casing above props
6. Bow
7. Waterline
8. Bow
9. Lateral ice strengthened belt
10. Keel
11. Reinforced casing
12. Reinforced casing
13. Thrusters
14. Electric motors
15. Prop shafts
16. Main thrusters
17. Vertical stabilizer
18. Manned submersible
19. Lower Remote Operated Vehicle (ROV)
20. Upper Remote Operated Vehicle (ROV)
21. Lateral (port) Remote Operated Vehicle (ROV)
22. Load-lifting claws
23. Autonomous hangar
24. Autonomous hangar
25. Autonomous hangar
26. Autonomous hangar
27. Hyperbolic chamber for saturation divers
28. Lock-out trunk
29. Hydraulic actuator
30. Compensation tank
31. Cable drum

Colored sections
A. Smaller vehicles (manned & unmanned)
B. Forward occupied compartment
C. Second occupied compartment
D. Third occupied compartment
E. Reactor compartment
F. Sonar (Tbc)
G. Engineering compartment
H. Hyperbolic chamber
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail