Freepen.gr - Μετά από έρευνα της Oceana, ο Περιφερειακός Οργανισμός Διαχείρισης της Αλιείας του Νοτίου Ειρηνικού (SPRFMO) αποφάσισε να διατηρήσει το αλιευτικό σκάφος Damanzaihao (τώρα ονομαζόμενο Βλαδιβοστόκ 2000) στον κατάλογο των παράνομων και λαθραίων αλιευτικών σκαφών. Η οργάνωση έχει επίσης προειδοποιήσει την Κίνα, τον Παναμά και τις Νήσους Κουκ για την παροχή βοήθειας στο πλοίο, όπως αναφέρει το maritime-executive.com.
Η Επιτροπή έχει σήμερα 15 μέλη: Αυστραλία, Χιλή, Κίνα, Νήσοι Κουκ, Κούβα, Εκουαδόρ, Ε.Ε., Δανία, Νότια Κορέα, Νέα Ζηλανδία, Περού, Ρωσία, Κινεζική Ταϊπέι, ΗΠΑ και Βανουάτου.
Η Oceana διερεύνησε τις κινήσεις του Damanzaihao χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα χαρτογράφησης του Global Fishing Watch. "Η Oceana επικροτεί την απόφαση του SPRFMO και το βλέπει αυτό ως ένα σημαντικό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η διαφάνεια στη θάλασσα μπορεί να συμβάλει στην επιβολή κανόνων που καταπολεμούν την παράνομη και λαθραία αλιεία", δήλωσε η Beth Lowell, αντιπρόεδρος των εκστρατειών των ΗΠΑ στην Oceana. "Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορούμε να δούμε τι κάνουν τα σκάφη πέρα από τον ορίζοντα και να λάβουμε μέτρα, όπως και η Oceana, για να σταματήσουμε τα υπεύθυνα μέρη."
Το Βλαδιβοστόκ 2000, το οποίο σήμερα φέρει σημαία Μολδαβίας, είναι ένα από τα μεγαλύτερα σκάφη στον κόσμο με ιστορικό αλλαγής ονόματος και ανακατασκευής σε διάφορες χώρες. Αρχικά σχεδιασμένο ως πετρελαιοφόρο μήκους 228 μέτρων, το πλοίο ανοικοδομήθηκε για να λειτουργήσει ως επεξεργαστής ψαριών ενιαίας στάσης, με την ικανότητα αποθήκευσης, κατάψυξης, επεξεργασίας και μεταφοράς ιχθύων. Σύμφωνα με άρθρο των New York Times, το σκάφος (που ονομαζόταν Lafayette και έφερε ρωσική σημαία όταν το άρθρο δημοσιεύθηκε το 2012) μπορεί να επεξεργαστεί μέχρι και 547.000 μετρικούς τόνους ψαριών κάθε χρόνο. Προκείται για αυτό που αποκαλούν οι ακτιβιστές ως πλοίο-εργοστάσιο.
Το Μάιο του περασμένου έτους, πράκτορες από την Περουβιανή Περιβαλλοντική Εισαγγελία επιβιβάστηκαν στο σκάφος στο πλαίσιο μιας ομοσπονδιακής ποινικής έρευνας βασισμένης σε τεκμαιρόμενες πράξεις παράνομης αλιείας. Αυτή η τελευταία ποινική υπόθεση βασίστηκε στις ίδιες πράξεις παράνομης αλιείας που οδήγησαν στην επιβολή προστίμου πολλών εκατομμυρίων δολαρίων το 2016. Οι περουβιανές αρχές κατηγόρησαν επίσης το Damanzaihao ότι ρυπαίνει το θαλάσσιο περιβάλλον μέσω της παράνομης απόρριψης υγρών και υγρών αποβλήτων ενώ ήταν αγκυροβολημένο στο Chimbote. Εκείνη την εποχή, το πλοίο της Sea Shepherd, το M/V John Paul DeJoria βρισκόταν στα περουβιανά ύδατα συγκεντρώνοντας πληροφορίες για να βοηθήσει την κυβέρνηση του Περού.