Amoco Cadiz, το τεράστιο πετρελαιοφόρο που έσπασε στα τρία στις ακτές της Βρετάνης και διέρρευσε όλο το φορτίο

Freepen.gr - Το Amoco Cadiz ήταν ένας πετρελαιοφόρο μεταφορέας αργού πετρελαίου, 233.690 τόνων που ανήκε στην Amoco Transport Corp και μεταφέρει αργό πετρέλαιο για τη Shell Oil με σημαία Λιβερίας.. Λειτουργώντας κάτω από τη σημαία της Λιβερίας, διευρύνθηκε στις 16 Μαρτίου 1978 στο Portsall Rocks, 5 χλμ. Από την ακτή της Βρετάνης της Γαλλίας. Τελικά χωρίστηκε σε τρεις και βυθίστηκε, με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα του είδους της στην ιστορία μέχρι εκείνη την ημερομηνία.

Στις 16 Μαρτίου 1978 το Amoco Cadiz πέρασε το Ushant στο δυτικό άκρο της Βρετάνης, κατευθυνόμενο προς τον κόλπο Lyme στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στις 9:46 π.μ., όταν το Amoco Cadiz βρισκόταν βόρεια του Ushant και 16 ναυτικά μίλια δυτικά του Portsall, γύρισε για να αποφύγει ένα άλλο πλοίο και το πηδάλιο μπλόκαρε αριστερά. Ο καπετάνιος έκλεισε τις μηχανές και επιχείρησε να κάνει επισκευές, αλλά δεν ήταν επιτυχείς. Εν τω μεταξύ, ο άνεμος άρχισε να φυσάει από τα βορειοδυτικά, οδηγώντας το πλοίο προς την ακτή.


Μέχρι τη στιγμή που το ρυμουλκό Pacific έριξε με επιτυχία ένα hawser, ήταν στις 2:00 μ.μ. και το Amoco Cadiz είχε παρασυρθεί 6 ναυτικά μίλια πιο κοντά στην ακτή. Για δύο ώρες, το ρυμουλκό αγωνίστηκε για να επιβραδύνει τη μετατόπιση του σκάφους, αλλά στη συνέχεια ο ιμάντας έσπασε.



Ο καπετάνιος του Amoco Cadiz έβαλε μπροστά τις μηχανές τέρμα ανάποδα και αυτό βοήθησε στην επιβράδυνση του σκάφους. Στις 7:00 μ.μ., ο καπετάνιος έκλεισε ξανά τις μηχανές έτσι ώστε το Pacific να μπορέσει να προσπαθήσει να ρίξει ένα άλλο hawser. Το Ο Amoco Cadiz έριξε τη μία άγκυρα, αλλά την έχασε. Σε αυτό το σημείο το πλοίο παρασυρόταν με ταχύτητα δύο κόμβων (3.7 km / h, 2.3 mph) προς τα Portsall Rocks. Μια νέα γραμμή ρυμούλκησης συνδέθηκε με επιτυχία στις 8:55 μ.μ., αλλά το Amoco Cadiz χτύπησε σύντομα σε ένα βράχο και άρχισε να διαρρέει. Στις 9:30 μ.μ. κοντά στο φάρο Corn-Carhai, έπεσε και σε δεύτερο βράχος που άνοιξε τρύπα και πλημμύρισε το μηχανοστάσιο.


Το Amoco Cadiz περιείχε 1.604.500 βαρέλια (219.797 τόνους) ελαφρού αργού πετρελαίου από το Ras Tanura, τη Σαουδική Αραβία και το νησί Kharg του Ιράν. Οι σοβαρές καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να σπάσει το πλοίο σε τρία κομμάτια πριν από την άντληση οποιασδήποτε ποσότητας πετρελαίου από το ναυάγιο, με αποτέλεσμα το πλήρες φορτίο αργού πετρελαίου (που ανήκε στη Shell) και 4,000 τόνοι μαζούτ να χυθούν στη θάλασσα. Η αμερικανική υπηρεσία NOAA εκτίμησε ότι η συνολική πετρελαιοκηλίδα ανερχόταν σε 220.880 μετρικούς τόνους πετρελαίου και ήταν μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα του είδους της στην ιστορία μέχρι τότε.




Το Amoco Cadiz ήταν σχετικά καινούριο πλοίο καθώς η ναυπήγησή του είχε ολοκληρωθεί μόλις το 1975 στα ναυπηγεία Astilleros της Ισπανίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εκείνη την εποχή τα πετρελαιοφόρα ήταν μονού κύτους ενώ αργότερα και για την πρόληψη διαρροής πετρελαίου σε περιπτώσεις ατυχημάτων άρχισε να εφαρμόζεται η ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων διπλού περιβλήματος.

εικόνες / πληροφορίες twitter.com/boxshipcaptain/status/1109527065076924416
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail