Σε δεινή θέση η Boeing - Ενώ τα αεροσκάφη καθηλώνονται, τα πάντα είναι στον "αέρα"

Freepen.gr - Αρκετές χώρες ανά την υφήλιο καθηλώνουν τους στόλους Boeing 737 MAX 8, καθώς το αεροσκάφος με τις καλύτερες πωλήσεις βρίσκεται σε καθεστώς διερεύνησης μετά από δύο αεροπορικές τραγωδίες μέσα σε λιγότερο από πέντε μήνες. Η φήμη της αμερικανικής επιχείρησης και δισεκατομμύρια δολάρια διακυβεύονται.

Το 737 Max 8 της Ethiopian Airlines συνετρίβη έξι λεπτά μετά την απογείωση την Κυριακή από την Αντίς Αμπέμπα για Ναϊρόμπι, φέρνοντας το θάνατο για τους 157 επιβαίνοντες. Η τραγωδία αυτή ακολούθησε τη συντριβή του ινδονησιακου 737 MAX 8 της Lion Air τον Οκτώβριο, που στέρησε τη ζωή σε 189 ανθρώπους.

Η τελευταία συντριβή του τζετ με τις καλύτερες πωλήσεις της μπορεί να προκαλέσει σοβαρή αμφισβήτηση της ασυναγώνιστης φήμης του γίγαντα της αεροδιαστημικής. Παρά τη συντριβή του Οκτωβρίου, ο κατασκευαστής ήταν σε θέση να προσφέρει 5.011 σταθερές παραγγελίες από 79 πελάτες για το 737 MAX 8 από τα τέλη του Ιανουαρίου.

Το σενάριο της χειρότερης περίπτωσης ενδέχεται να εξαλείψει μέχρι και πέντε τοις εκατό των ετήσιων εσόδων της Boeing μέσα σε μερικούς μήνες. Εάν επέλθει πλήρης προσγείωση των  αεροσκαφών 737 MAX 8 και ακόμη και αναστολή των παραδόσεων, η εταιρεία θα χάσει περίπου 5,1 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες της επενδυτικής τράπεζας Jefferies, όπως ανέφερε η Washington Post. Οι αναλυτές αναφέρουν ότι το σύνολο του προγράμματος 737 αναμένεται να αγγίξει τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια για τη Boeing μόνο το 2019.

Την ίδια στιγμή η μετοχή της Boeing συνέχισε να ολισθαίνει την Τρίτη, κάτω από 5% στις 14:44 GMT.

Αργά τη Δευτέρα, η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) των ΗΠΑ δήλωσε ότι το Boeing 737 Max 8 είναι αξιόπλοο. Ο οργανισμός αρνήθηκε να δώσει εντολή στις αεροπορικές εταιρείες να καθηλώσουν το αεροσκάφος ενώ η ομάδα αεροδιαστημικής δήλωσε ότι εργάζεται για την ενημέρωση λογισμικού του αεροσκάφους σε στενή συνεργασία με την FAA.

Ωστόσο η απόφαση της FAA δεν έχει αποτρέψει τους παγκόσμιους αερομεταφορείς και τις αεροπορικές αρχές από το να καθηλώσουν τα 737 ΜΑΧ μέχρι τα αποτελέσματα μιας πλήρους έρευνας, η οποία θα μπορούσε να διαρκέσει μήνες.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail