Ποια είναι τα δικαιώματά σας όταν διαμένετε σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο

Τι πρέπει να γνωρίζετε κατά τον προγραμματισμό ή τη διαμονή μας σε κάποιο κατάλυμα:

Προϋποθέσεις
Το ξενοδοχείο ή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια πρέπει:
  • να διαθέτουν όλες τις διαφημιζόμενες και συμφωνηθείσες παροχές (κλιματισμό, πισίνα, γυμναστήριο, internet κλπ).
  • να επιβεβαιώνουν γραπτά εντός τριών (3) ημερών την αποδοχή ή όχι της κράτησης.
  • να έχουν αναρτημένο τιμοκατάλογο σε κάθε δωμάτιο.

Εάν δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα ο ξενοδόχος οφείλει:
  • να εξασφαλίσει τη διαμονή σας σε άλλο ξενοδοχείο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, καταβάλλοντας τα έξοδα μεταφοράς σας αυτό το ξενοδοχείο και την όποια διαφορά υπάρχει στην τιμή.

Κρατήσεις
Προκαταβολή
Όταν κάνετε μια κράτηση, το ξενοδοχείο δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή έως το 25% του συνολικού κόστους της διαμονής σας. Το ποσό αυτό, δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το κόστος διαμονής για μια ημέρα.

Ακύρωση
Εάν θέλετε να ακυρώσετε την κράτησή σας:
  • Σας επιστρέφεται το 100% των χρημάτων, εάν κάνετε την ακύρωση τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από τη διαμονή σας
  • Εάν δεν κάνετε την ακύρωσή σας μέχρι 21 ημέρες πριν από τη διαμονή σας, οφείλετε να καταβάλετε μέχρι το 50% του συνολικού κόστους της κράτησή σας, ανάλογα με την πολιτική του ξενοδοχείου.

Σε περίπτωση που θέλετε να μείνετε λιγότερες ημέρες από τις ημέρες της αρχικής σας κράτησης, θα πρέπει να έχετε ενημερώσει τον ξενοδόχο τουλάχιστον 21 ημέρες πριν και δεν θα έχετε καμία επιβάρυνση.
Εάν δεν ενημερώσετε έγκαιρα (21 ημέρες πριν), ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει αποζημίωση έως το 50% της συμφωνίας.

Γνωρίζετε τι είναι οι“πράσινες” διακοπές;
Μάθετε τα πλεονεκτήματα των “οικολογικών” ξενοδοχείων και βοηθήστε το περιβάλλον.

Έδαφος κερδίζει μέρα με τη μέρα η τάση των “πράσινων” ξενοδοχείων, καθώς έτσι ελαχιστοποιείται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των διακοπών μας, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες να αναζητούν φιλικά προς το περιβάλλον καταλύματα διακοπών. Με αυτό τον τρόπο οι καταναλωτές ικανοποιούν την περιβαλλοντική τους ευαισθησία, αλλά και οι ξενοδόχοι βελτιώνουν τις παροχές τους συμβάλλοντας στην μείωση των επιπτώσεων της τουριστικής βιομηχανίας στο περιβάλλον μέσω:
  • χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
  • χρήσης ενεργειακά αποδοτικών συσκευών όπως πλυντήρια ρούχων και θερμοσίφωνες, ενώ δεν υπάρχει θέρμανση ή κλιματισμός σε εξωτερικούς χώρους.
  • προσφοράς τουλάχιστον δύο τοπικών και εποχιακών προϊόντων διατροφής ανά γεύμα.
  • προώθησης φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών για αγαθά και επισκέπτες, όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα ηλεκτρικά οχήματα, η κοινή χρήση αυτοκινήτων ή τα ποδήλατα.
  • αποφυγής τοξικών ουσιών. Σε εγκατάσταση με το οικολογικό σήμα, τα σεντόνια, οι πετσέτες και τα δάπεδα μπορούν να καθαριστούν με φιλικά προς το περιβάλλον απορρυπαντικά.
  • μείωσης αποβλήτων.
  • αποδοτικότερης χρήσης του νερού.

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ
ΕΚΠΟΙΖΩ www.ekpizo.gr
Αθήνα Τ: 2103304444, E-mail: info@ekpizo.gr

Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Τ: 1520, E-mail: 1520@efpolis.gr
Fax: 2103843549

Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ)
T: 2108707000
E-mail: info@gnto.gr

Τουριστική Αστυνομία
T: 1571 (24ωρη γραμμή)
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail