Δύο απλές ερωτήσεις για το ιρανικό πετρελαιοφόρο: Μπορούν να απαντηθούν;

Reuters
Το ιρανικό πετρελαιοφόρο Adrian Darya 1 απέπλευσε τελικά από το Γιβραλτάρ ύστερα από μερικές εβδομάδες κράτησής του. Οι Ιρανοί δεσμεύθηκαν ότι το φορτίο του Grace 1 (το προηγούμενο όνομα του πλοίου) δε θα πάει στη Συρία και έφυγαν. Φρόντισαν βέβαια ενδιάμεσα να πιάσουν δύο βρετανικά πλοία από τα οποία κράτησαν εκείνο που είχε το ψωμί, το Stena Impero καθώς η Σουηδική εταιρεία είναι ένας σημαντικός ναυτιλιακός παίκτης.

Του Στρατή Μαζίδη

Πιθανότατα οι πιέσεις στη Βρετανία ήταν αφόρητες από την εταιρεία η οποία διαχειρίζεται ένα μεγάλο στόλο πλοίων, ακόμη και επιβατηγών εκτελώντας σημαντικό μεταφορικό έργο στο νησί. Πάρα ταύτα η απορία παραμένει. Ο "Βράχος" ως γνωστόν είναι ουσιαστικά Βρετανία. Για ποιο λόγο οι ΗΠΑ σιωπούν για την απελευθέρωση του πλοίου από τα "ξαδέρφια" τους;

Και κατά δεύτερον, για ποιο λόγο το πλοίο έρχεται στην Καλαμάτα (αν έρθει); Αν χρειαζόταν καύσιμα και στόρια ή αλλαγές πληρώματος, για ποιο λόγο δε δοκίμασε να τα πάρει πχ στη Σέουτα της Ισπανίας; Για ποιο λόγο έρχεται στην Καλαμάτα και όχι στην Ιταλία ή την Τουρκία που ασκεί και "ανεξάρτητη" εξωτερική πολιτική; Κι αφού πλέει προς Περσικό (reuters) γιατί δεν κάνει τις δουλειές που έχει στην Αίγυπτο; Πχ στη ράδα της Αλεξάνδρειας ή όσο θα περιμένει τη σειρά να περάσει το κανάλι;

Σε κάθε περίπτωση αν σκοπεύει να έρθει προς Ελλάδα αυτό είναι κάτι το οποίο θα γίνει γρήγορα γνωστό, αν δεν έπρεπε να έχει κιόλας συμβεί. Το πλοίο θα χρειαστεί πράκτορα, θα πρέπει να στείλει τα χαρτιά και πιστοποιητικά που ζητούν οι αρχές, θα χρειαστεί να τηρήσει τον ISPS Code, επίσης αν λογαριάζει να κάνει τροφοδοσία, θα πρέπει να ζητήσει και να λάβει προσφορές. Επειδή έχω κάνει τέτοιες δουλειές στο παρελθόν, αυτά δε γίνονται στο πόδι. Σε απλά λόγια δεν μπορεί να έρθει έτσι...ξαφνικά.

Είναι μια πολύ περίεργη υπόθεση. Ένα πλοίο που έρχεται στη Μεσόγειο, το πιάνουν, αλλάζει σημαία κι όνομα, τελικά αποπλέει, στο marinetraffic φαίνεται προορισμός η Καλαμάτα ενώ η ελληνική πλευρά ξεκαθαρίζει πως δεν υπάρχει ως τώρα αίτημα κατάπλου. Για ποιο λόγο να αλλάξει όνομα το πλοίο; Μόνο αν είναι να πάει κάπου όπου δεν πρέπει για κάποιους άλλους. Ποιος είναι ο νηογνόμωνας του πλοίου; Διότι η αλλαγή ονόματος σημαίνει παράλληλα καινούρια πιστοποιητικά.

Μια καλή αρχή θα ήταν να διαφωτίσει η γνωστή ιστοσελίδα παρακολούθησης των πλοίων από πού προκύπτει πως το ιρανικό τάνκερ πλέει προς Καλαμάτα.
Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail