kylewhadley / pixabay |
Η Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ο.Π.Ι.Φ.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων διοργανώνουν τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργικής Γραφής με θέμα: "Ουπς! αλλάζω φύλο για μια μέρα!" για τους/τις μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Στον διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος αποκλειστικά μαθητές και μαθήτριες των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας.
Να επισημάνουμε ότι αυτός ο διαγωνισμός λαμβάνει χώρα επί ΣΥΡΙΖΑ, ουπς (!) Νέας Δημοκρατίας και Νίκης Κεραμέως στην ηγεσία του Υπουργείου.
Στον διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος αποκλειστικά μαθητές και μαθήτριες των Γυμνασίων και των Λυκείων της χώρας.
Να επισημάνουμε ότι αυτός ο διαγωνισμός λαμβάνει χώρα επί ΣΥΡΙΖΑ, ουπς (!) Νέας Δημοκρατίας και Νίκης Κεραμέως στην ηγεσία του Υπουργείου.
Ακολουθεί απόσπασμα της σχετικής προκήρυξης:
ΕΜΑ: «Πανελλήνιος Μαθητικός
Διαγωνισμός Δημιουργικής Γραφής της
Γενικής Γραμματείας Οικογενειακής
Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων
(Γ.Γ.Ο.Π.Ι.Φ.) και του Υπουργείου Παιδείας
και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.)»
Ουπς!
αλλάζω φύλο για μια μέρα!
- Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ο.Π.Ι.Φ.) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων διοργανώνουν τον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό
Δημιουργικής
Γραφής με θέμα
Ουπς!
αλλάζω φύλο για μια μέρα!
για
τους/τις μαθητές/μαθήτριες της
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.
Στόχος του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι να παρέχει τη δυνατότητα στους/τις μαθητές/μαθήτριες μέσω της δημιουργικής γραφής, να εκφράσουν τις απόψεις τους, να τοποθετηθούν με τον δικό τους προσωπικό τρόπο σχετικά με ζητήματα που αφορούν στο φύλο και τον τρόπο που οι νέοι/νέες σήμερα το βιώνουν και το αντιλαμβάνονται, να προβληματιστούν για ζητήματα έμφυλης ισότητας και διαφορετικότητας, να ασκήσουν κριτική για τον σeξισμό, τα έμφυλα στερεότυπα, την έμφυλη βία. Οι θεματικές που καλούνται να αξιοποιήσουν οι μαθητές/μαθήτριες είναι ανοικτές, εναπόκεινται στο ενδιαφέρον τους και υπό αυτήν την έννοια μπορούν να αναφερθούν σε ένα ευρύ πεδίο στην ποιητική ή πεζογραφική αφήγησή τους. Ενδεικτικά, μπορούν να αναφερθούν στους τρόπους με τους οποίους προσλαμβάνουν και κατανοούν τις ερωτικές τους σχέσεις, σε ζητήματα στερεοτύπων, διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικής επιλογής, έμφυλων ανισοτήτων, στερεοτυπικών ρόλων ανδρών/γυναικών, τρόπων κατασκευής αρρενωπότητας/θηλυκότητας, έμφυλης βίας, σεξισμού, σeξουαλικής παρενόχλησης, έμφυλων ταυτοτήτων κ.α.
Πώς κατανοώ κι αντιλαμβάνομαι την κοινωνική εκδοχή των φύλων; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζω, με ποια στερεότυπα συγκρούομαι; Έχει φύλο η επιθυμία; Πέραν των ενδεικτικά αναφερόμενων ζητημάτων οι μαθητές/μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε άλλο θέμα κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους υπό την προϋπόθεση ότι θα εμπεριέχει όψεις και οπτικές του φύλου στο ποιητικό ή πεζό κείμενό τους.
Πώς κατανοώ κι αντιλαμβάνομαι την κοινωνική εκδοχή των φύλων; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζω, με ποια στερεότυπα συγκρούομαι; Έχει φύλο η επιθυμία; Πέραν των ενδεικτικά αναφερόμενων ζητημάτων οι μαθητές/μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οποιοδήποτε άλλο θέμα κινητοποιεί το ενδιαφέρον τους υπό την προϋπόθεση ότι θα εμπεριέχει όψεις και οπτικές του φύλου στο ποιητικό ή πεζό κείμενό τους.
Επιμέρους
στόχοι της διαγωνιστικής διαδικασίας
είναι:
- Να κατανοήσουν ότι το φύλο υπεισέρχεται σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας, προσωπικής και δημόσιας
- Να διερευνήσουν τη σχέση φύλου και γραφής
- Να στιγματίσουν τον σεξισμό, τον ρατσισμό, τις διακρίσεις που προκύπτουν εξαιτίας του φύλου, της σεξουαλικής επιλογής των ανθρώπων, της φυλής κ.α.
- Να προασπίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, την έμφυλη ισότητα, το δικαίωμα στη διαφορετικότητα
- Να οικοδομήσουν σχέσεις που θα στηρίζονται στην αμοιβαιότητα, την ισότητα και τον αλληλοσεβασμό
- Να εκφραστούν δημιουργικά
- Να καλλιεργήσουν πρωτότυπη σκέψη, αυτενέργεια και φαντασία μέσω της γραφής
- Να συνειδητοποιήσουν με άμεσο τρόπο ότι μέσω της λογοτεχνικής γραφής, και γενικά της καλλιτεχνικής έκφρασης, τα άτομα δεν περιγράφουν απλώς το περιβάλλον τους, αλλά παρεμβαίνουν δυναμικά σε αυτό και το αναδημιουργούν
- Να ασκηθούν στις τεχνικές και τις συμβάσεις που ο ποιητικός και πεζός λόγος απαιτεί
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε
μαθητές /μαθήτριες Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης (δημόσιας και ιδιωτικής)
σε όλη την επικράτεια και υλοποιείται
σε συνεργασία και με την έγκριση του
Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.