The Royal Australian Navy task group visiting India for AUSINDEX 2019 (Photo: Department of Defence) |
Σύμφωνα με το άρθρο της Τζέμι Σέιντελ στο News.com.au, οι προθέσεις του ερευνητικού σκάφους της Κίνας θα μπορούσαν να είναι δύο κατηγοριών: στρατιωτικές και οικονομικές.
Με αυτόν τον τρόπο, οι Κινέζοι θα μπορούσαν είτε να διεξάγουν επιχειρήσεις για να αναζητήσουν φυσικούς πόρους είτε να χαρτογραφούν φαράγγια στο βυθό για κρυψώνες των υποβρυχίων τους, σύμφωνα με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Ωστόσο, η θάλασσα του Ανταμάν έχει μεγάλη σημασία λόγω της ροής των πλοίων που περνούν και διασχίζουν το στενό του Μαλακκα. Έτσι, μεγάλο μέρος του ασιατικού εμπορίου περνά εκεί, ενώ σε περίπτωση σύγκρουσης η γνώση των υδάτων της περιοχής θα είναι ζωτικής σημασίας.
Ινδικές καταγγελίες
"Η στάση μας είναι ότι εάν κάνετε οτιδήποτε στην περιοχή μας, πρέπει να μας ειδοποιήσετε ή να λάβετε την άδειά μας", δήλωσε Ναύαρχος Καραμπίρ Σινγκ στην τηλεόραση για την παρουσία ξένων πλοίων στα ινδικά ύδατα.
Σύμφωνα με τον Ινδό αξιωματούχο, το κινεζικό στρατιωτικό πλοίο πληροφοριών Shiyan 1 επιχείρησε στις οικονομικές ζώνες της Ινδίας χωρίς την άδειά της.
Οι Ινδοί αναφέρουν επίσης ότι οκτώ έως δέκα κινεζικά πλοία και υποβρύχια επισκέπτονται την περιοχή ετησίως, σημαντική αύξηση από το 2012, σύμφωνα με την πύλη.
Βάσεις στη Θάλασσα Ανταμάν
«Η θάλασσα του Ανταμάν αργά αλλά σίγουρα γίνεται η πιο κρίσιμη μάχη. Αν και αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι η σύγκρουση μεταξύ των δύο ναυτικών είναι αναπόφευκτη, τα ύδατα γύρω από τη Θάλασσα του Ανταμάν θα δουν τα δύο ναυτικά να κοντράρονται πιο συχνά από ό, τι στο παρελθόν», δήλωσε ο Yogesh Joshi, ερευνητής στο Ινστιτούτο Νοτιοανατολικών Ασιατικών Σπουδών Σιγκαπούρη.
Ένα παράδειγμα αυξημένης έντασης στην περιοχή θα ήταν ορισμένα έργα τόσο από την Ινδία όσο και από την Κίνα.
Το Πεκίνο σχεδιάζει να χτίσει ένα λιμάνι στα ανοικτά των ακτών της Μιανμάρ που θα δέχεται εξαγωγές από την Κίνα με σιδηροδρομικές και ναυτιλιακές υπηρεσίες στον Ινδικό Ωκεανό, μειώνοντας τη σημασία των στενών της Μάλακκα για την Κίνα.
Επιπλέον, οι κατασκευές σε τεχνητά νησιά βρίσκονται σε εξέλιξη στη Σρι Λάνκα και στις Μαλδίβες, σύμφωνα με την πύλη.
«Η οικονομία της Κίνας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις θαλάσσιες λωρίδες επικοινωνίας που διέρχονται από την πλωτή οδό, επομένως, φοβάται μια κατάσταση όπου οι εχθρικές δυνάμεις θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν αυτές τις ζωτικές οικονομικές ζώνες», εξήγησε ο Joshi.
Επίσης, σύμφωνα με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το Πεκίνο έχει κατασκευάσει τεχνητά νησιά που υποτίθεται ότι θα φιλοξενούν στρατιωτικές βάσεις, οι οποίες θα ανταποκρίνονταν στο γεγονός ότι το Νέο Δελχί θα είχε επενδύσει 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές στα νησιά της περιοχής και σχεδιάζει να μεταφέρει 32 σκάφη στην περιοχή έως το 2022.
Συνεργασία με την Αυστραλία
"Η Αυστραλία έχει ένα εξαιρετικά ικανό ναυτικό και δεσμεύεται να υποστηρίξει ένα "ελεύθερο και ανοικτό Ινδο-Ειρηνικό"- ένα στρατηγικό όραμα που μοιράζεται με την Ινδία", δήλωσε στην πύλη ο ειδικός της άμυνας Arzan Tarapore.
Κοντά στην περιοχή της θάλασσας του Andaman, τα αυστραλιανά εδάφη των Χριστουγέννων και των νήσων Keeling σας επιτρέπουν να ελέγχετε τα στρατηγικά στενά Sunda και Lombok.
Με αυτό τον τρόπο, το εξωτερικό έδαφος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους Αυστραλούς σε συνεργασία με την Ινδία για να αυξήσει την παρουσία τους στον ανατολικό Ινδικό Ωκεανό και να αντισταθμίσει την μεγαλύτερη κινεζική παρουσία στην περιοχή.