Πριν από μερικές εβδομάδες παρουσιάστηκε μετά βαΐων και κλάδων το νέο εμπορικό σήμα για τα μακεδονικά προϊόντα. Ωστόσο οι αντιδράσεις της κοινής γνώμης έδειξαν πως μάλλον δεν ενθουσιάστηκε ιδιαίτερα από το κάπως ασαφές εικαστικό αποτέλεσμα.
Του Στρατή Μαζίδη
Υπάρχουν όμως δύο ακόμη ζητήματα που πρέπει να προσέξει κανείς σχετικά με το εμπορικό σήμα. Το πρώτο είναι ότι σήμα θυμίζει πολύ εκείνο της Νέας Δημοκρατίας. Είναι της ίδιας τεχνοτροπίας και σε παρόμοιο φόντο. Δε θα προξενούσε έκπληξη αν τα έχει σχεδιάσει το ίδιο πρόσωπο.
Αυτό ως προς την πιθανή μικροπολιτική προσέγγιση του θέματος. Το δεύτερο και πιο βασικό είναι το εξής. Ένα Μ που φτιάχτηκε με κομμάτια και τίποτε άλλο. Γιατί μέσα σε αυτό το σήμα, σε άλλο φόντο ίσως, να μην περιλαμβάνεται ο Ηλιος της Βεργίνας; Για ποιο λόγο να μην παρουσιάζεται με κάποιο τρόπο ο Μέγας Αλέξανδρος ή η Ελλάδα εκείνης της εποχής ως τις Ινδίες;
Γιατί δηλαδή δεν επιδιώξαμε ένα σήμα που αντί για ένα σκέτο Μ, θα συμπυκνώνει και θα εμπεριέχει όση περισσότερη Μακεδονία μπορούσε την ίδια ώρα που τα σύμβολά της λεηλατούνται διαρκώς από τους Σκοπιανούς;