Freepen.gr - Ούτε αυτή την άτονη, άοσμη και άγευστη 19η παράγραφο των ελάχιστων γραμμών του Κειμένου Συμπερασμάτων της Συνόδου Κορυφής της Ε.Ε. δεν αφήνει να πέσει κάτω. Απεναντίας βγαίνει στην αντεπίθεση με δήλωση του Εκπροσώπου του Υπουργείου Εξωτερικών, Hami Aksoy, σε απάντηση σε ερώτηση σχετικά με τις δηλώσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Τουρκία:
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, με την απόφαση αυτή, απέδειξε για άλλη μια φορά ότι συνεχίζει με πρόσχημα την αλληλεγγύη να ενεργεί ως εκπρόσωπος των άδικων και μεγαλοϊστικών εθνικών ισχυρισμών των Ελλήνων και Ελληνοκυπρίων που αντιβαίνουν στο διεθνές δίκαιο και στην αρχή της δικαιοσύνης.
Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η ΕΕ δεν έχει αρμοδιότητα όσον αφορά την οριοθέτηση των τομέων θαλάσσιας δικαιοδοσίας. Ομοίως, η ΕΕ δεν είναι διεθνές δικαστήριο και επομένως δεν μπορεί να κρίνει τη νομιμότητα μνημονίου που έχει υπογραφεί δεόντως μεταξύ της Τουρκίας και της κυβέρνησης εθνικής συμφωνίας της Λιβύης.
Ήταν η ΕΕ που παρέμεινε σιωπηλή το 2003, το 2007 και το 2010, όταν η ελληνοκυπριακή πλευρά, χωρίς καμία εξουσία, συνήψε συμφωνίες οριοθέτησης με τις χώρες της περιοχής παραβιάζοντας τα δικαιώματα της Τουρκίας και των Τουρκοκυπρίων. Η ΕΕ ενήργησε σαν η Ελληνοκυπριακή πλευρά ήταν ένα κανονικό κράτος που εκπροσωπούσε ολόκληρο το νησί. Ήταν και πάλι η ΕΕ που συνεργάστηκε στο σφετερισμό από την Ελλάδα των δικαιωμάτων της ηπειρωτικής υφαλοκρηπίδας της Λιβύης. Η στάση που υιοθετήθηκε για άλλη μια φορά από την ΕΕ είναι ένα άλλο παράδειγμα της πολιτικής των διπλών προτύπων που επιδιώκει η ΕΕ.
Αυτή η στάση δεν θα καταφέρει να μας αποτρέψει από την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων της Τουρκίας και των Τουρκοκυπρίων στην Ανατολική Μεσόγειο.
+ + + + +
QA-76, 13 December 2019, Statement of the Spokesperson of Ministry of the Foreign Affairs, Mr. Hami Aksoy, in Response to a Question Regarding Statements Made by European Council on Turkey
European Council, with this decision, has once again shown that, it continues under a pretext of union solidarity to act as the mouthpiece of Greek and Greek Cypriot's unjust and maximalist national claims which are contrary to international law and the principle of equity.
As previously stated, the EU does not have any jurisdiction over the delimitation of maritime jurisdiction areas. Likewise, the EU is not an international court and thus cannot adjudge the legality of a memorandum duly signed between Turkey and the Government of National Accord-State of Libya.
It was the EU that remained silent in 2003, 2007 and 2010 when the Greek Cypriot side, without any authority, concluded delimitation agreements with the countries in the region in violation of the rights of Turkey and the Turkish Cypriots. The EU acted as if the Greek Cypriot Side was a normal state representing the whole island. It was again the EU that collaborated in the usurpation by Greece of Libya’s continental shelf rights. The attitude yet again adopted by the EU is another example of the policy of double-standards that the EU pursues.
This attitude will not succeed in dissuading us from defending the rights and interests of Turkey and the Turkish Cypriots in the Eastern Mediterranean.