Freepen.gr - Η Ρωσία άρχισε να εφαρμόζει σύμβαση για την παράδοση μιας παρτίδας των νεότερων αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων Su-30SM στη Λευκορωσία, αλλά ορισμένοι αναλυτές εξέφρασαν ανησυχίες για το κόστος καθ 'όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής του αεροσκάφους, από την κατασκευή μέχρι τη συντήρηση, αναφέρει το defence-blog.com.
Η δημοσίευση Lenta.ru ανέφερε την Παρασκευή ότι ένα ευρύ φάσμα γνωστών εμπειρογνωμόνων εξέφρασε τις ανησυχίες του σχετικά με τη Λευκορωσία που επέλεξε ρωσικά κατασκευασμένα πολεμικά αεροσκάφη για να αντικαταστήσουν τον γηραιό στόλο των σοβιετικής εποχής MiG-29.
Ο Andrey Porotnikov, επικεφαλής του σχεδίου της Belarus Security Blog, δήλωσε ότι τα έξοδα λειτουργίας και υποστήριξης των ρωσικών αεροσκαφών είναι ακριβότερα από τα μαχητικά αεροσκάφη F-16 που κατασκευάστηκαν από την Αμερική.
Συνήθως, το κόστος κύκλου ζωής των αεροσκαφών για μια εκτιμώμενη ζωή 35 ετών είναι 2-2,5 φορές υψηλότερη από την τιμή αγοράς, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος συντήρησης του Su-30SM της Λευκορωσίας να κοστίσει 100-125 εκατομμύρια δολάρια.
"Και τώρα, για να συνοψίσω, την τιμή των αεροσκαφών [περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια], τη διατήρηση της αξιοπλοΐας και τον εκσυγχρονισμό. Παίρνουμε το ποσό από 185 έως 210 εκατομμύρια δολάρια για κάθε αεροσκάφος (!) Τα επόμενα 35 χρόνια. Και η μοίρα [12 αεροσκάφη], αντίστοιχα, από 2,22 δισ. Ευρώ σε 2,52 δισ. Δολάρια. Το ποσό δεν είναι μικρό"- δήλωσε ο Ρorotnikov.
Ένα άλλο μειονέκτημα του μαχητικού που κατασκευάζεται στη Ρωσία είναι οι κινητήρες του AL-31FP, οι οποίοι...τρώνε έξι μονάδες κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής ενός Su-30SM (δύο από αυτούς είναι ήδη εγκατεστημένοι και πληρώνονται κατά την αγορά). Το γεγονός αυτό στη δημοσίευση εξηγείται από το γεγονός ότι "οι σοβιετικοί (ρωσικοί) μηχανισμοί αεροσκαφών είναι παραδοσιακά κατώτεροι από τους δυτικούς κινητήρες όχι μόνο όσον αφορά την απόδοση καυσίμου αλλά και μεταξύ των επισκευών και των λειτουργικών κύκλων ζωής".
"Η Πολεμική Αεροπορία της Πολωνίας λειτουργεί ταυτόχρονα το σοβιετικό twin-engine μαχητικό MiG-29 και το αμερικανικό μονοκινητήριο F-16. Θεωρείται ότι το αμερικανικό θα πετάξει από όλα τα 35 χρόνια με τον ίδιο κινητήρα που είχε αρχικά εγκατασταθεί σε αυτό. Δυστυχώς, αυτό δεν ισχύει με το MiG-29: οκτώ κινητήρες θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν την ίδια περίοδο», εξήγησε ο αναλυτής.