Ο κορωνοϊός φαίνεται πως δεν σταματά τα ευρύτερα σχέδια της Τουρκίας για την περιοχή μας. Μπορεί η προσοχή της πλειοψηφίας να είναι στραμμένη στην πανδημία, ωστόσο για τον Ταγίπ Ερντογάν έχει αποδειχθεί προ πολλού η χαμηλή αξία της ανθρώπινης ζωής. Εκτός της δικής του.
Στρατής Μαζίδης
Υπάρχει λοιπόν η πληροφορία [επιβεβαιωμένη από καλό φίλο] ότι το Πολεμικό Ναυτικό ξεκίνησε διαδικασία προσέγγισης και ελέγχου εμπορικού πλοίου έμφορτου με πολεμικό υλικό και τελικό προορισμό τη Λιβύη, το οποίο είχε τεθεί υπό στενή παρακολούθηση.
Κατά τη διαδικασία το πλοίο και οι φρεγάτες που το συνόδευσαν έκαναν μεταβολή και πλέον κατευθύνονται προς την Αττάλεια.
Δε γνωρίζω αν θα υπάρξει ανακοίνωση, πάντως οι χάρτες που δείχνουν τις κινήσεις των πλοίων επιβεβαιώνουν ότι κάτι συνέβη με το συγκεκριμένο βαπόρι. Πρόκειται για το PRAY, επιβατηγό-οχηματαγωγό, σημαίας Τανζανίας το οποίο απέπλευσε από το Χαϊντάρπασα στις 15:00 στις 19 Μαρτίου 2020. Φυσικά από το Χαϊντάρπασα μέχρι την Αττάλεια δε χρειάζεσαι...έξι ημέρες για φτάσεις κι ακόμη να πλέεις.
Στο marinetraffic.com δεν εμφανίζεται η προγενέστερη πορεία.
Στο Vesselfinder βλέπουμε το τελευταίο στίγμα του στις 23 Μαρτίου στις 03:11 με πορεία νοτιο-δυτική. Στην Αττάλεια δεν πας νοτιο-δυτικά, αλλά νότια και μετά αφού βγεις Μεσόγειο βορειο-ανατολικά.
Ωστόσο στο myshiptracking.com ο..."χαφιές" είναι καλύτερος και κρατά την πορεία των τελευταίων πέντε ημερών. Υπάρχει ακόμη ένας χάρτης που δείχνει όλη την πορεία από την ώρα του απόπλου στο Χαϊντάρπασα αλλά δε θα τον συμπεριλάβω.
Βλέπουμε λοιπόν ξεκάθαρα την πορεία του PRAY το οποίο ξαφνικά νοτιο-ανατολικά της Κρήτης έκανε μεταστροφή κι έφυγε.
Είναι προφανές ότι η μεταστροφή του δεν οφείλεται σε μηχανική βλάβη ή έκτακτη ανάγκη διότι σε μια τέτοια περίπτωση, κατά την οποία θα κινδύνευε το πλήρωμα, το PRAY θα έσπευδε σε πλησιέστερο λιμάνι και όχι στην Αττάλεια ή θα ζητούσε επί τόπου βοήθεια. Άλλωστε το ότι πλέει, το αποδεικνύει. Ούτε πρόκειται για αναύλωτο φορτηγό που αναμένει εντολές και αντί για αρόδο πλέει με οικονομική ταχύτητα προς συγκεκριμένη περιοχή για την έρευση ναύλου.