coyot / pixabay |
Το βασικό μέτρο που εκανε τη διαφορά αποδεδειγμένα ήταν το να κλείσουν νωρίς τα σχολεία. Ήμασταν η χώρα που τα έκλεισε νωρίτερα από όλες τις άλλες, εμποδίζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό τη διασπορά, καθως ως γνωστόν τα σχολεία είναι ο κατ'εξοχήν χώρος διάδοσης μικροβίων. Αυτό συμβαινει γιατί τα παιδιά είναι πολύ ευπαθή σε αυτά - το τί γίνεται το χειμώνα με τη γρίπη που αδειάζουν οι τάξεις το ζούμε κάθε χρόνο - αλλά και γιατί ούτε οι τάξεις αερίζονται, ούτε τα παιδιά τηρούν κανόνες υγιεινής.
Δρ Ελένη Παπαδοπούλου
Κυλιούνται κάτω, φτύνονται, το ένα τραβολογάει το άλλο, και όλα μαζί φταρνίζονται και βήχουν χωρίς προφυλάξεις, ενίοτε και μέσα στα μούτρα μας, για να αρρωστήσουμε και να χάσουν μάθημα. Τα παιδιά είναι παιδιά και θα παίξουν, θα ακουμπήσει το ένα το άλλο, θα σπρωχτούν, θα μιλήσουν, θα αγκαλιαστούν και ενίοτε θα φιληθούν κιόλας. Αυτό είναι το φυσιολογικό. Και όσο κάποιοι νομίζουν ότι με αντισηπτικά και οδηγίες για αποστάσεις θα πετύχουν κάτι με τους ανήλικους είναι γελασμένοι. Εδώ δυσκολεύτηκαν με τους ενήλικες. Εκτός αν ο κ. Χαρδαλιάς έχει σκοπό να κάνει εκπομπή και στην εκπαιδευτική τηλεόραση για να τα πείσει με τον τρόπο που ξέρει.
Διαβάζω λοιπόν ότι σκοπεύουν να ανοίξουν τα σχολεία της Β/θμιας οσονούπω. Προφανώς κάποιοι νομίζουν ότι τα παιδάκια του Γυμνασίου, ειδικά της Α έχουν μεγαλώσει και θα κάνουν social distancing. Γελώ.
Διαβάζω ότι το κάθε παιδί θα κάθεται μόνο του στο θρανίο. Αυτό σημαίνει ότι μάθημα θα κάνει το μισό τμήμα. Μήπως μπορούν να μου πουν τί θα κάνει το υπόλοιπο τμήμα, διότι ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να είναι διακτινισμένος σε δύο χώρους ταυτόχρονα;
Διαβάζω επίσης ότι η σχολική χρονιά θα λήξει τέλη Μαΐου για τη β/θμια. Για 2 εβδομάδες μάθημα γίνεται όλο αυτό; Εκτός κι αν καταργήσουν τις εξετάσεις, δε βλέπω κάτι τέτοιο προς το παρόν.
Την πιθανότητα να πάρουν άδειες ένα σωρό εκπαιδευτικοί με σοβαρά προβήματα υγείας, προφανώς δεν την έχουν σκεφτεί. Την πιθανότητα να μην στείλουν πολλοί γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο, που αν υποθέτω σωστά είναι και οι περισσότεροι, είτε γιατί φοβούνται για την υγεία τους, ειτε γιατί οι ίδιοι έχουν προβλήματα, είτε γιατί στο σπίτι υπάρχουν παππούδες, κάτι που είναι συχνό φαινόμενο στην Ελλάδα, ούτε αυτό το έχουν σκεφτεί.
Τα σχολεία σαφώς δεν μπορεί να είναι συνέχεια κλειστά και πρέπει κάποια στιγμή να ανοίξουν. Αλλά προφανώς δεν έχουν καταλάβει ότι η ζημιά έγινε αυτή την χρονιά.
Από το σχέδιο της επόμενης ημέρας θα κριθεί και αν τελικά όλο αυτό το εν πολλοίς άχρηστο lockdown, αφού απλά μετέθεσε τη νόσο για αργότερα, έγινε γιατί όντως ενδιαφέρονταν για την υγεία του κόσμου ή γιατί ενδιαφέρονταν να μην τσαλακωθεί το ίματζ της κυβέρνησης και φανεί η κατάρρευση του ΕΣΥ.
Εγώ στο σχολειάκι μου θα πάω γνωρίζοντας ότι και το πρόσωπο μου θα ακουμπήσω ασυναίσθητα μέσα στην ένταση του μαθήματος και τα παιδιά θα φταρνιστούν μπροστά μου και τα τετράδια τους θα πιάσω και γενικά θα είμαστε η χαρά των μικροβίων. Κι εγώ και άλλοι συνάδελφοι. Τον γυμναστή σκέφτομαι με τις μπάλες, με τις ασκήσεις εδάφους τί θα κάνει; Θα τα ψεκάζει; Από τη μία είναι να γελάς και από την άλλη να βαράς το κεφάλι σου στον τοίχο πάντως.
Διαβάζω λοιπόν ότι σκοπεύουν να ανοίξουν τα σχολεία της Β/θμιας οσονούπω. Προφανώς κάποιοι νομίζουν ότι τα παιδάκια του Γυμνασίου, ειδικά της Α έχουν μεγαλώσει και θα κάνουν social distancing. Γελώ.
Διαβάζω ότι το κάθε παιδί θα κάθεται μόνο του στο θρανίο. Αυτό σημαίνει ότι μάθημα θα κάνει το μισό τμήμα. Μήπως μπορούν να μου πουν τί θα κάνει το υπόλοιπο τμήμα, διότι ο εκπαιδευτικός δεν μπορεί να είναι διακτινισμένος σε δύο χώρους ταυτόχρονα;
Διαβάζω επίσης ότι η σχολική χρονιά θα λήξει τέλη Μαΐου για τη β/θμια. Για 2 εβδομάδες μάθημα γίνεται όλο αυτό; Εκτός κι αν καταργήσουν τις εξετάσεις, δε βλέπω κάτι τέτοιο προς το παρόν.
Την πιθανότητα να πάρουν άδειες ένα σωρό εκπαιδευτικοί με σοβαρά προβήματα υγείας, προφανώς δεν την έχουν σκεφτεί. Την πιθανότητα να μην στείλουν πολλοί γονείς τα παιδιά τους στο σχολείο, που αν υποθέτω σωστά είναι και οι περισσότεροι, είτε γιατί φοβούνται για την υγεία τους, ειτε γιατί οι ίδιοι έχουν προβλήματα, είτε γιατί στο σπίτι υπάρχουν παππούδες, κάτι που είναι συχνό φαινόμενο στην Ελλάδα, ούτε αυτό το έχουν σκεφτεί.
Τα σχολεία σαφώς δεν μπορεί να είναι συνέχεια κλειστά και πρέπει κάποια στιγμή να ανοίξουν. Αλλά προφανώς δεν έχουν καταλάβει ότι η ζημιά έγινε αυτή την χρονιά.
Από το σχέδιο της επόμενης ημέρας θα κριθεί και αν τελικά όλο αυτό το εν πολλοίς άχρηστο lockdown, αφού απλά μετέθεσε τη νόσο για αργότερα, έγινε γιατί όντως ενδιαφέρονταν για την υγεία του κόσμου ή γιατί ενδιαφέρονταν να μην τσαλακωθεί το ίματζ της κυβέρνησης και φανεί η κατάρρευση του ΕΣΥ.
Εγώ στο σχολειάκι μου θα πάω γνωρίζοντας ότι και το πρόσωπο μου θα ακουμπήσω ασυναίσθητα μέσα στην ένταση του μαθήματος και τα παιδιά θα φταρνιστούν μπροστά μου και τα τετράδια τους θα πιάσω και γενικά θα είμαστε η χαρά των μικροβίων. Κι εγώ και άλλοι συνάδελφοι. Τον γυμναστή σκέφτομαι με τις μπάλες, με τις ασκήσεις εδάφους τί θα κάνει; Θα τα ψεκάζει; Από τη μία είναι να γελάς και από την άλλη να βαράς το κεφάλι σου στον τοίχο πάντως.