Είναι εντυπωσιακή και αξιοπρόσεκτη η μεταστροφή ορισμένων δεδομένων σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής. Πχ οι "ανεύθυνοι" πριν λίγες εβδομάδες πολίτες έγιναν ξαφνικά "υπεύθυνοι" και "πειθαρχημένοι" όταν βγαίνουν έξω.
Του Στρατή Μαζίδη
Είναι μάλλον προφανές και εξαρχής υπήρξε ευδιάκριτο ότι όλοι αυτοί οι περιορισμοί αποσκοπούσαν στην αντοχή του συστήματος υγείας και στο κέρδος χρόνου μήπως στο ενδιάμεσο βρεθούν κάποια φαρμακευτικά σχήματα για την αντιμετώπιση του ιού. Αυτό το τελευταίο φαίνεται πως ίσως επετεύχθη σε κάποιο βαθμό καθώς ΜΕΘ αδειάζουν και κόσμος αποδιασωληνώνεται.
Καθώς η κυβέρνηση αναγκάζεται πλέον σταδιακά να σηκώσει τα ρολά και να διαπιστωθεί στην πορεία ποιοι θα επιβιώσουν, άνοιξε και η συζήτηση για το άνοιγμα των σχολείων. Το τι μαθήματα και μάλιστα σε βάρδιες μπορούν να γίνει πχ μεσημέρι με πιθανό καύσωνα στις αρχές Ιουλίου απομένει να το δούμε. Ή θα γράφουν προαγωγικές μέσα στο λιοπύρι;
Ωστόσο μου κάνει ένα σημείο εντύπωση. Η βασική αιτία κλεισίματος των σχολείων αποτελεί τώρα το επιχείρημα για να ανοίξουν; Τα παιδιά, μας έλεγαν, είναι υγειονομικές βόμβες. Μπορούν να κολλήσουν τον ιό, να τον περάσουν πολύ ελαφρά, αλλά να τον μεταφέρουν στους ευπαθείς. Ευπαθείς δεν είναι μόνο οι παππούδες και γιαγιάδες αλλά πιθανώς και γονείς με θέματα υγείας.
Σήμερα, περίπου 35 ημέρες μετά το κλείσιμο, ακούμε ότι πρέπει να ανοίξουν γιατί αν κολλήσουν θα το περάσουν ελαφρά και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη ανοσίας. Δημιουργείται η εντύπωση ότι ανοίγουν τα σχολεία, εκτός των άλλων και με μια επιδιωκώμενη νόσηση των παιδιών ή όχι; Και ποιος εγγυάται ότι όσα παιδιά νοσήσουν θα το περάσουν στο πόδι; Δεν είναι τυχαίες οι αντιδράσεις των γονέων στη Δανία, η οποία νωρίς έλαβε σχετικά μέτρα. 40.000 μέλη αριθμεί ηλεκτρονική ομάδα με κεντρικό μότο ότι τα παιδιά δε θα γίνουν πειραματόζωα [RT].
Αλλά ακόμη κι αν πετύχει αυτό το πιθανό τόλμημα ή αν δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα, τι άλλαξε μέσα σε 35 ημέρες και τα παιδιά δεν είναι πλέον υγειονομικές βόμβες [δηλαδή κολλάνε και μεταφέρουν εύκολα]; Ή έπαψαν να συμβιώνουν με ευπαθείς και ηλικιωμένους; Για αυτό εσχάτως [16-4-2020] ο καθηγητής σημειώνει ότι "δεν έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως τα παιδιά ο κύριος φορέας μετάδοσης του ιού στην κοινότητα" [Link]. Τότε γιατί έκλεισαν τα σχολεία; Ή για ποιο λόγο δε χωρίστηκαν σε βάρδιες;
Εν κατακλείδι, κάτι δε μας έλεγαν καλά τότε; Κάτι δε μας λένε καλά τώρα; Ή η οικονομία χαράσσει πλέον τις γραμμές έχοντας δώσει ό,τι μπορούσε να δώσει και πλέον καλούμαστε εμείς να δώσουμε ό,τι μας απέμεινε; Ευκαιρία για σκέψη.