Ο Νίκος Φίλης ρωτήθηκε το πρωί στο Μέγκα για τον αφορισμό του πρωθυπουργού και δύο υπουργών από τον πρώην μητροπολίτη Αμβρόσιο, όπου μεταξύ άλλων απήντησε:
Παραμένει πάντοτε η απορία για το θέμα που προκάλεσε τον αφορισμό: η θεία μετάληψη, με τον τρόπο που γίνεται, δηλαδή με το ίδιο κουτάλι [εννοεί την ΑΓΙΑ ΛΑΒΙΔΑ] στα στόματα όλων των πιστών, μπορεί να αποτελέσει ή όχι μηχανισμό μετάδοσης του ιού; ακούει η κυβέρνηση τους ειδικούς ή υποτάσσεται στα εκκλησιαστικά δόγματα; για να είμαστε δίκαιοι, οι Μητσοτάκης, Κεραμέως, Χαρδαλιάς δεν ασέβησαν, παραβίασαν την κοινή λογική και τις επιστημονικές κατευθύνσεις και επέτρεψαν από χθες κανονικά τη θεία μετάληψη, με τον τρόπο που γίνεται. Στη Γερμανία απαγορεύτηκε. Εκεί η ορθόδοξη εκκλησία δήλωσε ότι με πόνο καρδιάς υποτάσσεται στη νομιμότητα. Εδώ η νομιμότητα τελεί υπό την αίρεση (ή μήπως και υπό τη δαμόκλεια σπάθη του αφορισμού;) της Ιεράς Συνόδου.
Συνεπώς κατά το Νίκο Φίλη που το έπαιζε και ψάλτης μπροστά στις κάμερες, το Σώμα και το Αίμα του Χριστού είναι φορέας ασθενειών και συνεπώς της φθοράς και του θανάτου.
Στην Ιερά Σύνοδο αισθάνονται ακόμη αγαλλίαση που άνοιξαν - για όσο ακόμη οι εκκλησίες - ή μήπως επιτέλους αντιλαμβάνονται ότι ο πόλεμος στην Ορθοδοξία συνεχίζεται με δηλώσεις διαφόρων όπως του Κύρτσου και του Φίλη; Κατανοούν ότι ο ισοπεδωτισμός είναι οριζόντιος και διέρχεται όλους τους πολιτικούς χώρους;