Tumisu / pixabay |
Τα σχολεία μας σε λίγες ημέρες θα συμπληρώσουν δύο μήνες που έκλεισαν. Αν αφαιρέσουμε τις δύο εβδομάδες των διακοπών του Πάσχα, τότε ο χρόνος περιορίζεται στον ενάμισυ μήνα. Το υπουργείο Παιδείας σε σημερινή του ανακοίνωση κάνει λόγο για «εντυπωσιακή και ολοένα αυξανόμενη ανταπόκριση μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών και εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση».
Του Στρατή Μαζίδη
Και αναφέρει ότι τα αποτελέσματα αποδεικνύουν την ευρεία συμμετοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και στους τρεις άξονες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, βάσει των πιο πρόσφατων στοιχείων:
Α. ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Στη σύγχρονη εκπαίδευση καταγράφηκαν τα εξής στοιχεία:
- 9.462.802 συμμετοχές μαθητών αθροιστικά σε ψηφιακές τάξεις
- 766.458 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά
- 112.872 εκπαιδευτικοί έχουν δημιουργήσει την προσωπική ψηφιακή τους τάξη
- 532.251 ψηφιακές τάξεις έχουν δημιουργηθεί αθροιστικά
- ως και 40.957 ψηφιακές τάξεις την ημέρα
- 36.091.106 λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
Όταν διαβάζει κανείς αριθμούς με πολλά ψηφία εντυπωσιάζεται, μπερδεύεται και τα παρατάει. Λένε όμως οι αριθμοί την πραγματικότητα; Η δική μου εμπειρία ως γονέα είναι εντελώς αντίθετη στο πανηγυρικό κλίμα της ανακοίνωσης.
Σκέφτηκα να αναλύσω λίγο περισσότερο αυτά τα 36.091.106 λεπτά μαθημάτων σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
36.091.106 / 45 λεπτά που διαρκεί η σχολική ώρα = 802.024 σχολικές ώρες αντιστοιχούν για αυτές τις 30 ημέρες.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ [σελίδα 132] στη χώρα λειτουργούν:
4.324 δημόσια Δημοτικά
1.724 δημόσια Γυμνάσια
1.253 δημόσια Λύκεια
-----------------------------------
7.301 σχολικές μονάδες συνολικά
Αν διαιρέσουμε τις 802.024 ώρες με τον αριθμό των σχολείων [7.301] τότε έχουμε:
802.024:7.301 = 109,85 ώρες ανά σχολείο για τις 30 ημέρες ή 29 αν προτιμάτε αφαιρώντας την αργία της 25ης Μαρτίου.
109,85 ώρες που αν διαιρεθεί με το συνολικό αριθμό τμημάτων ανά σχολείο τότε αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι ο κάθε μαθητής ή μαθήτρια με το ζόρι να έκανε ωράριο μιας ημέρας όλο αυτό το διάστημα.
Αυτό επιτυχία δεν το λες κ. υπουργέ ακόμη κι αν παρουσιάσεις τα λεπτά σε δευτερόλεπτα για να φαντάσουν δισεκατομμύρια.
Δύσχρηστες πλατφόρμες με εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς να βγάζουν τα μάτια τους ώρες επί ωρών είτε στη σύγχρονη είτε - ιδίως εκεί - στην ασύγχρονη με το λαβύρινθο του e-class.
Εν κατακλείδι τα μεγέθη είναι καλό να παρουσιάζονται ως έχουν. Ξερά. Δεν είναι κακό να αποτύχουμε σε κάτι ή έστω να μην τα πάμε καλά. Μόνο έτσι μπορούμε να δούμε τι κάναμε καλά, σε τι αστοχήσαμε και να βελτιωθούμε στη συνέχεια. Υπάρχει βέβαια και η επιλογή να κοροϊδεύουμε εαυτούς κι αλλήλους.