Όσα χρόνια θυμάμαι τον εαυτό μου, θυμάμαι ότι κάθε υπουργός Παιδείας άφηνε το...στίγμα του με αλλαγές στον τομέα. Δεν ήταν επομένως δυνατό να ξεφύγει από τον κανόνα και η σημερινή υπουργός, Νίκη Κεραμέως.
Του Στρατή Μαζίδη
Για να είμαι ειλικρινής δεν κάθισα να διαβάσω όλες τις αλλαγές, αφού ούτως ή άλλως όταν έρθει η όποια επόμενη κυβέρνηση, θα τις καταργήσει. Συγκράτησα μόνο ότι τα εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις από τέσσερα γίνονται επτά καθώς επίσης ότι κόβονται τα Εικαστικά από το Λύκειο. Επίσης κάτι πήρε το αυτί μου για βαρύγδουπες...τράπεζες θεμάτων.
Περισσότερες εξετάσεις, περισσότερο περιττό διάβασμα. Συγκρίνοντας το σήμερα με το δικό μου όχι και τόσο παλιό "τότε" διαπιστώνω πως το Λύκειο έχει μετακομίσει στο Γυμνάσιο και το Γυμνάσιο στο Δημοτικό.
Διαμαρτύρονται κάποιοι για τα Εικαστικά. Προσωπικά θυμάμαι ότι παλαιότερα το μάθημα λεγόταν Καλλιτεχνικά, δεν υπήρχε βιβλίο και δεν έμπαινε τίποτε για το σπίτι. Σήμερα βλέπω βιβλία, επίπονες πρωτόγνωρες εργασίες και ασκήσεις που απαιτούν πολύ ώρα. Ποιος ο λόγος;
Επίσης ποιος ο λόγος τα σχολεία να είναι απλά εξεταστικά κέντρα είτε προαγωγικών εξετάσεων είτε εισαγωγικών σε ΑΕΙ-ΤΕΙ; Έχετε αντιληφθεί οι αρμόδιοι ότι παράγετε τούβλα ή μήπως εκεί αποσκοπείτε; Θυμάμαι άριστο μαθητή σε μια συζήτηση να μπερδεύει το 1940 με το 1821. Και φυσικά δεν έφταιγε αυτός.
Τα σχολεία πρέπει να αποσυνδεθούν από τον εξεταστικό τους χαρακτήρα. Καλούνται να μορφώσουν και να δημιουργήσουν σκεπτόμενους ενεργούς πολίτες. Όπως είχε υποστηρίξει σε πρόσφατη συνέντευξή του στον 98,4 της Κρήτης ο κ. Γιανναράς, οι μαθητές σήμερα απλά παπαγαλίζουν και μαθαίνουν πράγματα τα οποία την επόμενη ημέρα θα έχουν ξεχάσει. Δεν τους μένει τίποτε στο τέλος της ημέρας. Δε μας προβληματίζει αυτό; Δε μας ενοχλεί ότι το σχολείο είναι μια υποχρεωτική δια του νόμου αγγαρεία;
Η λύση είναι απλούστατη. Να καταργηθούν οι προαγωγικές και οι εισαγωγικές εξετάσεις. Ας μπαίνουν όλοι στις σχολές, που θα πρέπει να ανοίξουν περισσότερες, με βάση το απολυτήριό τους και ας γίνεται το ξεκαθάρισμα μέσα. Η παραπαιδεία πρέπει να σταματήσει και η Παιδεία να είναι πραγματικά δωρεάν για όλους. Να μαθαίνει στα παιδιά τα απαραίτητα, διότι γνώρισα πολλούς πτυχιούχους που δεν ξέρουν ούτε να γράψουν, ούτε να μιλήσουν, ούτε να σκεφτούν, όχι να τα κάνει τούβλα.
Τα παιδιά δεν μπορεί να είναι πειραματόζωα του κάθε μαθητευόμενου μάγου. Φτάνει πια.