Turkey’s first indigenous helicopter, the T625, makes its maiden flight, hovering for a few minutes a little bit above ground level. (Turkish Aerospace Industries) |
Freepen.gr - Η συνεχιζόμενη, μακράς διάρκειας δεκαετής ιστορία της Τουρκίας για την παραγωγή ενός πλήρως εγχώριου κινητήρα ρίχνει μια σκιά στα επιτυχημένα εγχώρια αμυντικά της προγράμματα, σύμφωνα με κυβερνητικούς και βιομηχανικούς αξιωματούχους.
Η αποτυχία "στην καλύτερη περίπτωση προκαλεί μεγάλες καθυστερήσεις και στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να αποτελέσει μια υπαρξιακή απειλή (για τα προγράμματα)", δήλωσε πρώην επικεφαλής της αμυντικής βιομηχανίας στον ιστότοπο της Defense News.
Το ζήτημα του κινητήρα καθυστέρησε την πρόοδο σε άλλα εγχώρια αμυντικά έργα, όπως το τανκ Altay, το μαχητικό TF-X νέας γενιάς και πολλά μοντέλα ελικοπτέρων, ανέφερε.
Τα προβλήματα κινητήρα και μετάδοσης μόνο για το έργο Altay πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων καθυστέρησαν την BMC - μια κοινοπραξία από το Κατάρ-Τουρκία που κέρδισε τη σύμβαση παραγωγής για το άρμα νέας γενιάς - που είχε προγραμματιστεί να ολοκληρώσει τον στόχο-στόχο της ανάπτυξης και κατασκευής των πρώτων 250 αρμάτων μάχης φέτος.
Ωστόσο, όπως είναι σήμερα η κατάσταση, ακόμη και το 2022 είναι μια αισιόδοξη προθεσμία, ανέφερε το Defense News, επικαλούμενη αξιωματούχους της βιομηχανίας και των προμηθειών.
"Η έλλειψη ενός εφικτού πακέτου ισχύος (κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων) στερεί από το πρόγραμμα κάθε λογική πρόοδο", ανέφερε μια βιομηχανική πηγή στο περιοδικό.
Πολιτικοί λόγοι απέτρεψαν τις δυτικές χώρες με γνώση τεχνολογίας, δηλαδή τη Γερμανία, να τη μοιραστούν με την Τουρκία, ανέφερε η ιστοσελίδα.
Ορισμένες τουρκικές εταιρείες έχουν ανασηκώσει τα μανίκια τους για να λύσουν το πρόβλημα των κινητήρων της χώρας, συμπεριλαμβανομένων των κρατικών Tusas Engine Industries (TEI).
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η TEI ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει με επιτυχία τον εγχώριο παραγόμενο TJ300 turbojet κινητήρα κατασκευασμένο για πυραύλους μεσαίας εμβέλειας.
Οι αξιωματούχοι του ΤΕΙ υποστηρίζουν ότι οι πιο προηγμένες εκδόσεις του TJ300 θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν μεγαλύτερους πυραύλους αντι-πλοϊκούς και κρουζ επίθεσης ξηράς, σύμφωνα με τον ιστότοπο.
«Η προσπάθεια είναι να σταματήσει η εξάρτηση από τις εισαγωγές», δήλωσε αξιωματούχος του ΤΕΙ στο Defense News.
Ο Όμιλος Kale της Τουρκίας εργάζεται επίσης σε έναν μικροσκοπικό κινητήρα turbojet, τον KTJ-3200, ανέφερε το Defense News.
Ο όμιλος ψάχνει επίσης να αναπτύξει έναν κινητήρα για την τροφοδοσία του TF-X.