Freepen.gr - Η απόλυση εκατοντάδων πιλότων F-16 από την τουρκική κυβέρνηση μετά από την αποτυχημένη απόπειρα στρατιωτικού πραξικοπήματος το 2016 έχει καταστρέψει σοβαρά τις στρατιωτικές της δυνατότητες και εξηγεί το ενδιαφέρον της Τουρκίας για συστήματα αεροπορικής άμυνας, έγραψε ο αναλυτής άμυνας Μάικλ Πεκ για το National Interest τη Δευτέρα.
«Οι πιλότοι μαχητικών δεν είναι φτηνοί», αναφέρει ο Peck. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει ένα αεροπλάνο όπως το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η πολυετής εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου είναι ανεκτίμητη.
«Ωστόσο, στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει εκκαθαρίσει την αεροπορική της δύναμη τόσο άσχημα που δεν μπορεί να πετάξει τα F-16 της».
Μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος, η τουρκική κυβέρνηση απέλυσε χιλιάδες στρατιωτικούς με την κατηγορία ότι συνδέονται με το κίνημα του Γκουλέν, το οποίο κατηγορεί η Άγκυρα ότι πραγματοποίησε την απόπειρα πραξικοπήματος.
Με περισσότερους από 300 απολυθέντες πιλότους, η τουρκική κυβέρνηση άρχισε να ψάχνει στο εξωτερικό για να καλύψει το έλλειμμα, γράφει ο Peck. Όμως, οι Ηνωμένες Πολιτείες απέρριψαν το αίτημα της Τουρκίας για αποστολή εκπαιδευτών πτήσης. Στη συνέχεια, η Τουρκία ζήτησε βοήθεια από το Πακιστάν, το οποίο επίσης πετά τα F-16, αλλά αυτό δεν λειτούργησε, γράφει ο Peck επικαλούμενος έκθεση του Συμβουλίου Ατλαντικού.
Η εξασθενημένη αεροπορία μπορεί επίσης να είναι ο λόγος για τον οποίο η Τουρκία ξαφνικά ενδιαφέρθηκε να αποκτήσει πυραυλικά συστήματα, ανέφερε ο αναλυτής.
Η Τουρκία αγόρασε ρωσικά συστήματα πυραύλων επιφανείας-αέρος S-400 παρά τις ανησυχίες της Ουάσιγκτον και τις απειλές κυρώσεων. Η Άγκυρα υπέγραψε επίσης συμφωνία με τη γαλλο-ιταλική εταιρεία κατασκευής πυραύλων Eurosam για την ανάπτυξη αντιαεροπορικών πυραύλων μεγάλων αποστάσεων.