Απόστολος
Αποστόλου*Nika_Akin / pixabay
Ο Κάρλ Πόπερ ισχυριζόταν ότι η κοινωνική θεωρία της συνωμοσίας είναι το αποτέλεσμα της ανεπάρκειας των αναφορών στο Θεό και της ερώτησης: «Ποιος τελικά βρίσκεται στη θέση του;».
Σήμερα κάθε εκφρασμένη ερώτηση για το τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τα γεγονότα, ή τις εξελίξεις εκλαμβάνεται ως λαϊκίστικος συνωμοσιολογισμός. Δεν πρέπει να αναρωτηθείς με υποψία η οποία ακυρώνει τις παραδεδομένες πληροφορίες που σου παρέχουν, γιατί τότε ανήκεις στους απαίδευτους που αποδομούν την κυρίαρχη κίνηση της σημασίας.
Είναι σαν να μας λένε μην απογυμνώνετε το προστατευτικό περίβλημα της είδησης που σας δίνουμε γιατί αυτό που σας δίνουμε είναι το μόνο αληθινό και έγκυρο. Μη ψάχνετε για ερμηνείες, και αυτό γιατί δεν θα γνωρίσετε καμία άλλη απόγευση του βάθους της αλήθειας πέρα από αυτό που εισπράττετε από τα επίσημα δίκτυα πληροφόρησης. Το να ερμηνεύεις και να ψάχνεις τα γεγονότα και τις εξελίξεις δεν είναι υποχρεωτικό, το να μάθεις να ακούς όμως είναι. Κινηθείτε ως υπνοβάτες μέσα στο χρόνο και το χώρο της ζωής, το φανταστικός συνεχές σας το φροντίζουμε εμείς.
Όμως στο συλλογικό ασυνείδητο υπάρχει η Participation Mystique, η πεποίθηση ότι όλα συνδέονται μεταξύ τους, όλα συσσωρεύονται και πυκνώνουν σ’ ένα κόσμο που μοιραζόμαστε με σχέσεις, και ότι υπάρχουν οι ισοδύναμες αντιδράσεις που είναι ευέλικτες και αναλογικές.
Να λοιπόν που αυτή η αναλογία της σχέσης αποκτά μια προοπτική στις μέρες μας. Πως συνδέεται ο κορωνοϊός με τον πλούτο και το κέρδος; Γιατί οι πολλοί έπρεπε να νοσήσουν, να υποστούν τις συνέπειες του εγκλεισμού και κάποιοι λίγοι να αυξήσουν με τρελό ρυθμό τον πλούτο τους από αυτή την υπόθεση; Η έκθεση της ελβετικής τράπεζας USB αναφέρει ότι από τις αρχές Απριλίου έως και τον Ιούλιο οι πλούσιου αύξησαν το πλούτο τους από 8,9 τρισεκατομμύρια σε 10,2 τρισεκατομμύρια. Στις ΗΠΑ οι 50 πλουσιότεροι σύμφωνα με το Bloomberg κατά την διάρκεια της πανδημίας των πρώτων μηνών είχαν κέρδη 2 τρισεκατομμυρίων.
Οι πολλοί έπρεπε να νοσήσουν, να πεθάνουν και να κλειστούν στα σπίτια τους, να χάσουν τις δουλειές τους, να καταστραφούν οι επιχειρήσεις τους, και οι λίγοι να κερδίσουν. Αυτοί οι λίγοι βλέπουν το πολύ κόσμο αναλώσιμο, και είναι εκείνοι που υπόσχονται τα εμβόλια σωτηρίας από τον ιό.
Οι πολλοί πρέπει να ζήσουν στην εφησυχαστική νάρκη της σωτηρίας από ένα εμβόλιο που το παράγουν οι νεκροθάφτες τους. Οι κωφάλαλοι σιωπιστές δηλαδή οι λαοί για μια ακόμη φορά θα μείνουν εκτός ιστορίας θα ιδρυματοποιηθούν στην εφαρμογή μιας απαίτησης για σωτηρία που θα πρέπει όμως με τη σειρά τους να παραχωρήσουν σώμα, ψυχή, περιουσία, στα αφεντικά της οικουμενικής παρανόησης.
Μετά από τις αποκαλύψεις για τα τρελά κέρδη των πλουσίων κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας πως μπορούν οι υποψίες να μη σηκώσουν πανιά και να ταξιδέψουν, πως μπορεί ο νους να μη πάει σε απάτητες λογικές, που δεν ελέγχονται από τον σωφρονιστικό ορνιθώνα.
Ενώ λοιπόν οι λίγοι πολλαπλασιάζουν τα κέρδη τους με την πανδημία κατά 25% το καφκικό περιβάλλον έχει στηθεί να έχει διάρκεια για τους πολλούς. Ο πολίτης της παγκοσμιοποιημένης Μητρόπολης (όπως θα έλεγε και ο Κάφκα) θα είναι αδιέξοδος και μέχρι τον θάνατό του παγιδευμένος. Θα ζει σε καθεστώς ζοφωμένου ορίζοντα, θα είναι συντριβόμενος από αυτό τον φόβο της πανδημίας και θα αναιρεί τη βιολογική του ζωή.
Ταυτόχρονα η υπερσυσσώρευση πλούτου των λίγων θα βρίσκει τρόπο ώστε ο παγκοσμιοποιημένος πολίτης να παραμείνει στη μη κανονικότητα, δεν είναι τυχαίο που μιλούν οι ιατρογνώμονες και οι πολιτικοί για μερική κανονικότητα από τα τέλη του 2022. Η ολική κανονικότητα θα είναι ένα όνειρο μακρινό όσο η οικουμενική παρανόηση της θεραπείας θα δικαιώνει το δικό της νόημα.
Θυμηθείτε ότι ο Γιόζεφ Κ. της «Δίκης», δηλαδή ο Κάφκα ευρέθη ξαφνικά ένοχος και δέσμιος. Ο Κ. δεν είχε διαπράξει κανένα έγκλημα, αλλά η ανώτερη Αρχή δεν αναζητά το έγκλημα αλλά απλώς έλκεται από τους πιθανούς ενόχους. Κατά τα άλλα για όλα φταίνε όσοι προαγάγουν τη συνειρμική σύνθεση του λόγου και της υποψίας και αποκαλούνται συνωμοσιολόγοι. Χλιμιντρίσματα της απολυταρχίας του φόβου!!!
*Απόστολος Αποστόλου
Δρ. Φιλοσοφίας