AFΡ |
Η Επιτροπή εκτίμησε τις συνέπειες της ριζοσπαστικοποίησης ως ανησυχητικές, ιδιαίτερα όσον αφορά τη "διάδοση των συμπεριφορών που... επηρεάζουν άμεσα την ελευθερία της συνείδησης, την ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών και τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων".
"Η θρησκευτική του αναβίωση, για μερικούς, συνοδεύεται από την επιθυμία να επιβεβαιώσουν την πίστη τους στον δημόσιο χώρο, στην εταιρεία, στο σχολείο και στην αναγνώριση από τους θεσμούς και τις δημόσιες υπηρεσίες, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τους νόμους της Δημοκρατίας και του κοσμικού χαρακτήρα".
Ο "ριζοσπαστικός Ισλαμισμός", αναφέρει η έκθεση, "είναι πολυμορφικός, υπονοώντας τον εαυτό του σε όλες τις πτυχές της κοινωνικής ζωής και τείνει να επιβάλει έναν νέο κοινωνικό κανόνα...."
"Πάνω απ' όλα, είμαστε μάρτυρες του Συντάγματος σε ορισμένες γειτονιές ενός ισλαμιστικού οικοσυστήματος που αποτελείται από καταστήματα, τρόφιμα, είδη ένδυσης, καθώς και εγκαταστάσεις κατανάλωσης που βασίζονται σε ένα πρότυπο Χαλάλ... Ενισχυμένο από την προπαγάνδα χρησιμοποιώντας την εκμάθηση των Κορανικών Αραβικών, τη διάδοση της εξτρεμιστικής λογοτεχνίας σε εξειδικευμένα βιβλιοπωλεία και σε πάγκους της αγοράς, η επιθυμία να επιβληθεί το ριζοσπαστικό Ισλάμ βασίζεται επίσης σε ένα λόγο... στο διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα... Είναι θέμα, μέσα από την κοινωνική και ιδεολογική πίεση, να περικλείσουμε τις ζωές των κατοίκων αυτών των γειτονιών, να αποκλείσουμε οποιαδήποτε άλλη προοπτική, να διαχωρίσουμε από τους συμπολίτες τους..."
Η έκθεση αναφέρει επίσης το ρόλο των τζαμιών στην ανάπτυξη της Ισλαμικής ριζοσπαστικοποίησης:
"Η Γαλλία έχει μεγάλα τζαμιά, ικανά να φιλοξενήσουν περισσότερους από χίλιους πιστούς κατά τις προσευχές της Παρασκευής... Η κατασκευή θρησκευτικών κτιρίων αποτελεί φορέα από μόνη της οσον αφορά τον ισχυρισμό του Ισλάμ στη γαλλική κοινωνία. Ικανό να συγκεντρώσει τα κεφάλαια που απαιτούνται για αυτές τις κατασκευές, το Ισλάμ είναι, αντίθετα με τη δημοφιλή πεποίθηση, μια"πλούσια " θρησκεία".
Η έκθεση αναφέρει τον πρώην Νομάρχη Μισέλ Ομπουίν, ο οποίος δήλωσε ότι "η κατασκευή κάθε τζαμιού έχει κοστίσει κατά μέσο όρο πάνω από 2 εκατομμύρια ευρώ", έτσι ώστε όλα αυτά τα θρησκευτικά κτίρια να αντιπροσωπεύουν "οικονομικό κεφάλαιο αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ".
Επιπλέον, σύμφωνα με την έκθεση:
"Ένα αυξανόμενο πλήθος Μουσουλμάνων παρατηρεί επίσης όλες τις θεολογικές εντολές: καθημερινές προσευχές, φορά πέπλο, τηρεί την απαραίτητη απόσταση μεταξύ ανδρών και γυναικών, δείχνει σεβασμό στις απαγορεύσεις των τροφίμων και τους τόσους πολλούς κανόνες που το Ισλάμ τοποθετεί στο δημόσιο χώρο".
Όλα αυτά, σύμφωνα με την έκθεση, σημαίνουν ότι η γαλλική κοινωνία πρέπει να αντιμετωπίσει "μια πραγματικότητα, μερικές φορές αμφισβητούμενη και υπερβολικά υποτιμημένη: η γαλλική κοινωνία πρέπει τώρα να αντιμετωπίσει την πρόκληση του Ισλαμισμού ως ιδεολογίας". Ο Aubouin αναφέρεται περαιτέρω λέγοντας: "μπορεί να θυμώνει τους πρώην συναδέλφους μου, θα σας απαντήσω ειλικρινά: υπάρχει μια μορφή μυωπίας και μια μεγάλη άγνοια του πολιτικού Ισλάμ".
Η έκθεση, στη σελίδα 51, συνεχίζει να περιγράφει αυτό που θεωρεί ως τις πολιτικές φιλοδοξίες των εξτρεμιστών:
"Ισλαμιστές... προσπαθούν τώρα να μπουν στο πολιτικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας δημοκρατικούς θεσμούς για να προωθήσουν το κοινωνικό τους σχέδιο, παρά την έλλειψη αντιπροσωπευτικότητας.Ταυτόχρονα, η βούληση των διαδοχικών κυβερνήσεων να θεσμοθετήσουν ένα Ισλάμ της Γαλλίας τους δίνει την ευκαιρία να γίνουν νόμιμοι και προνομιούχοι συνομιλητές εξουσίας".
Η έκθεση αναφέρει, μεταξύ πολλών άλλων, τον Alexandre del Valle και τον Emmanuel Razavi, συγγραφείς του βιβλίου The Project: The Strategy of Conquest and Infiltration of the Muslim Brotherhood in France and in the World (2019).
"Σύμφωνα με τους συγγραφείς," ο επανισλαμισμός της Γαλλίας είναι ένα σύμβολο για τη Μουσουλμανική Αδελφότητα."Αν οι Ισλαμιστές καταφέρουν να το επιτύχουν στην παγκόσμια πατρίδα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τότε το έργο θα έχει πετύχει. "Θέλουν να ρίξουν τη Δημοκρατία".
Η έκθεση αναφέρει έναν άλλο εμπειρογνώμονα, τον Mohammed Sifaoui:"με το πρόσχημα της ισλαμοφοβίας, το πολιτικό Ισλάμ μπόρεσε να ευδοκιμήσει κάνοντας τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι θα μπορούσε να είναι μη βίαιο". Όπως επισημαίνει η έκθεση:
"Ο θρησκευτικός κοινοτισμός της Μουσουλμανικής Αδελφότητας στη γαλλική κοινωνία... δεν πρόκειται για τη ζωή στο περιθώριο, αλλά για τη διείσδυση σε όλους τους τομείς της κοινωνικής και πολιτικής ζωής, ειδικά αφού η Αδελφότητα είναι μέρος μιας μακροπρόθεσμης λογικής".
Όπως επισημαίνει ο Naëm Bestandji, ένας από τους ιδρυτές της ομάδας "Ni putes ni soumises" ("ούτε πόρνες ούτε υποτακτικοί"), ο οποίος επίσης ερωτήθηκε για την έκθεση:
"Ο ισλαμισμός είναι φονταμενταλισμός. Το πολιτικό σχέδιο... δεν εντάσσεται στην προσωρινότητα των πολιτικών μας, αλλά σε πολλές γενιές... Δεν αντιτίθενται στην κοινωνία, θέλουν να επενδύσουν σε αυτήν: συνδικάτα, σχολεία, ενώσεις κλπ., για να επικρατήσουν οι αξίες τους..."
Σύμφωνα με τον Bestandji, αυτό το δίδαγμα ισχύει και για την εκλογική πολιτική:
"Οι Ισλαμιστές έχουν επιλέξει δύο μεθόδους: να δημιουργήσουν τους δικούς τους πολιτικούς καταλόγους ή να διεισδύσουν στους καταλόγους άλλων κομμάτων... Δεν έχουν χρονοδιάγραμμα τριών έως τεσσάρων ετών, αλλά θεωρούν ότι η γονιμότητα που είναι εγγενής στη μουσουλμανική κοινότητα είναι ένας εκθετικός παράγοντας για την εκλογική μάζα, μέχρι την ημέρα που θα φτάσουν στην κρίσιμη μάζα και θα μπορούν να αποτελέσουν πολιτικό κόμμα".
Η Νάντια Ρεμάντνα, πρόεδρος της οργάνωσης "Ταξιαρχία μητέρων", η οποία επίσης έδωσε συνέντευξη για την έκθεση, μίλησε προς την ίδια κατεύθυνση: "οι Ισλαμιστές αποτελούν στρατό που προετοιμάζει το πεδίο. Συνεργάζονται με τους νέους και βρίσκονται σε μακροπρόθεσμη δυναμική".
Η έκθεση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι υπάρχει κίνδυνος πολιτικής διείσδυσης από εξτρεμιστές εν γένει και από τη Μουσουλμανική Αδελφότητα ειδικότερα, ειδικά στα δημοτικά συμβούλια.
Η έκθεση παρουσιάζει 44 προτάσεις σε μια πολυεπίπεδη προσπάθεια αντιμετώπισης του ριζοσπαστισμού. Αυτά περιλαμβάνουν μέτρα για την καταπολέμηση της επιρροής της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, όπως η εισαγωγή απαγόρευσης εναντίον του Youssef al-Qaradawi, του πνευματικού ηγέτη της οργάνωσης και άλλων ιδεολόγων της Μουσουλμανικής Αδελφότητας, την ενίσχυση των υπηρεσιών πληροφοριών για την καλύτερη ανίχνευση του ισλαμιστικού ριζοσπαστισμού και τη βελτίωση της κατάρτισης των εκλεγμένων και τοπικών αξιωματούχων σχετικά με τον κοσμικό χαρακτήρα και το ριζοσπαστικό Ισλάμ. Η έκθεση προτείνει επίσης να προχωρήσουμε πιο συστηματικά σε βήματα όπως η διάλυση των ενώσεων που διαδίδουν την υποκίνηση, τις διακρίσεις, το μίσος και τη βία. Οι γερουσιαστές ζητούν επίσης οι θρησκευτικές ενώσεις να είναι διαφανείς σχετικά με τους πόρους τους, ειδικά εκείνους που προέρχονται από το εξωτερικό. Κάθε ένωση που επιθυμεί να επωφεληθεί από επιχορηγήσεις από τις τοπικές κοινότητες θα πρέπει επίσης να δεσμευτεί να "υπογράψει έναν χάρτη συμπεριλαμβανομένου του σεβασμού των αξιών της Δημοκρατίας".
Την ίδια στιγμή, ο νέος Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Jean Castex, δήλωσε πρόσφατα ότι θα είναι "ασυμβίβαστος" στην υπεράσπιση του επίσημου κοσμικού χαρακτήρα της Γαλλίας και υποσχέθηκε να καταπολεμήσει τον "ριζοσπαστικό Ισλαμισμό σε όλες τις μορφές του" ως "απόλυτη προτεραιότητα".
Η γερουσιαστής LR Jacqueline Eustache-Brinio δήλωσε τον Ιούλιο: "όλη η Γαλλία, εκτός από τη Δύση, επηρεάζεται από το ριζοσπαστικό Ισλάμ... Πρέπει να δράσουμε τώρα ή ποτέ".