Στην
προηγούμενη Σύνοδο Κορυφής της Ευρωπαϊκής
Ενώσεως (1-2 Οκτωβρίου 2020) εκφράστηκε η
στήριξη και η αλληλεγγύη της προς την
Ελλάδα και την Κύπρο, για την επιθετικότητα,
την παραβατικότητα της Τουρκίας στην
προσπάθειά της να δημιουργήσει
τετελεσμένα στην λεκάνη της Ν.Α. Μεσογείου.
Ειδικότερα, στην ενημέρωση που ακολούθησε
από τον Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου
Σαρλ Μισέλ και την Πρόεδρο της Κομισιόν
Ούρσουλα φον ντε Λάινεν, τα μηνύματα
που βγήκαν, ήταν πως αν δεν συμμορφωθεί
η Τουρκία συνεχίζοντας την επιθετική
της δραστηριότητα κατά της Ελλάδος και
της Κύπρου, τότε η ΕΕ θα ήταν υποχρεωμένη
να της επιβάλλει οικονομικές κυρώσεις
στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής της 10ης και
11ης Δεκεμβρίου 2020.
Του Παναγιώτη Αποστόλου
Πολιτικού
αναλυτή – αρθρογράφου
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί, ότι η Σύνοδος Κορυφής που διεξήχθη 1-2 Οκτωβρίου, ήταν Σύνοδος εξ αναβολής της Συνόδου της 24-25 Σεπτεμβρίου. Η οποία είχε αναβληθεί λόγω κρούσματος κορωνοϊού συνεργάτη του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ.
Ωστόσο, στο μεσοδιάστημα αυτό, βρήκε την ευκαιρία η τουρκόφιλη Καγκελάριος της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ να εκφράσει την επιθυμία του φίλου της Τούρκου Προέδρου Ρ. Τ. Ερντογάν περί αποστρατικοποίησης των νησιών μας. Μια τοποθέτηση εξόχως ύποπτη, από την προεδρεύουσα στην ΕΕ, Γερμανία της Άγκελα Μέρκελ.
Αισχρή και ύποπτη η συμπεριφορά της Γερμανίας προς την Ελλάδα και τις διεθνείς συνθήκες…
Όντως μια εξόχως ύποπτη και υποβολιμαία γερμανική κίνηση κατά των ελληνικών συμφερόντων, από τη στιγμή που η Γερμανίδα Καγκελάριος γνωρίζει ότι, ναι μεν η Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων το 1947 στο άρθρο 14 μιλάει για αποστρατικοποιημένα νησιά, ωστόσο η Ελλάδα αμυνόμενη στην επιθετικότητα της Τουρκίας, άρχισε να θωρακίζει να νησιά μας μετά την τουρκική εισβολή στην Κύπρο και υπό την απειλή της δημιουργίας από πλευράς της Τουρκίας, της “Στρατιάς του Αιγαίου” με έδρα την Σμύρνη. Η “Διοίκηση Στρατιάς Αιγαίου” (Ege Ordusu Komutanlığı) έχει ως έργο την ασφάλεια όλων των δυτικών ακτών της Τουρκίας και σχηματίστηκε τον Ιούλιο του 1975.
Αλλά, η Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων το 1947, αναγνωρίζει επίσης ότι το Καστελόριζο είναι ένα από τα νησιά των Δωδεκάνησων, τα οποία μας παραχώρησε η Ιταλία (άρθρο 14, εδάφιο 1).
Αυτό δεν το γνωρίζει η Καγκελάριος της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ και επιτρέπει στην Τουρκία να ισχυρίζεται πως είναι υπό κατοχή από τους Έλληνες το Καστελόριζο;
Αλλά και από τη Συνθήκη της Λοζάνης το 1923, μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, δεν προβλέπονται τα σημερινά σύνορα της Τουρκίας;
Έτσι θα περίμεναν όλοι ότι η ΕΕ θα υλοποιούσε στην Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου (10-11) τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει στην Σύνοδο Κορυφής του Οκτωβρίου.
Αλλά εις μάτην. Η Γερμανία, η Ισπανία και η Ιταλία (κυρίως) άδειασαν τον ευρωπαϊκό εταίρο τους, την Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Συμμαχία και συντάχτηκαν για άλλη μια φορά με τον επιχειρηματικό τους εταίρο, την Τουρκία. Ακολουθώντας για άλλη μια φορά την λογική – πολιτική του κατευνασμού, για να μην θίξουν τον ταραχοποιό Τούρκο, εν ονόματι των μεγάλων οικονομικών συναλλαγών που έχουν με την Ασιατική χώρα.
Αλλά δυστυχώς, αυτές οι ευρωπαϊκές χώρες δεν μπορούν να καταλάβουν ότι μη επιβάλλοντας οικονομικές κυρώσεις στην Τουρκία για την συνεχώς αυξανόμενη επιθετικότητά της κατά δυο κρατών – μελών της ΕΕ, στρώνουν το χαλί διάλυσης της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας;
Η αναξιοπρεπής ΕΕ της Γερμανίας και ο δικολάβος Έλληνας Πρωθυπουργός…
Δυστυχώς όμως, ο Έλληνας Πρωθυπουργός προσπαθεί να μας πείσει ότι το αποτέλεσμα της Συνόδου Κορυφής του Δεκεμβρίου ήταν επιτυχές για τα ελληνικά συμφέροντα. Βαφτίζοντας το κρέας, ψάρι. Αφού η απόφαση της ΕΕ του Δεκεμβρίου για άλλη μια φορά παραπέμπει τις οικονομικές κυρώσεις κατά της Τουρκίας στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής του Μαρτίου 2021. Δηλαδή, ζήσε Μάη να φας τριφύλλι.
Όταν ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσερχόμενος στην Σύνοδο Κορυφής την 10η Δεκεμβρίου, δήλωνε με ιδιαίτερη έμφαση πως οι Συμφωνίες της ΕΕ θα πρέπει να τηρούνται, γιατί το διακύβευμα είναι η αξιοπρέπεια της ΕΕ. Χρησιμοποιώντας και την διεθνή πλέον λατινική ρήση: “Pacta sunt servanda”.
Εδώ λοιπόν γεννάται τεράστιο ζήτημα, για τον ποιον προσπαθεί να πείσει με τις εθελόδουλες δηλώσεις του μετά τη Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου; Αφού οι προσπάθειές του στην επιβολή οικονομικών κυρώσεων στην Τουρκία από την ΕΕ στεύθηκε με απόλυτη αποτυχία, διασύροντας το κύρος της Πατρίδος μας και αποθρασύνοντας τον Τούρκο Σουλτάνο για ακόμη πιο επιθετικές κινήσεις στο Αιγαίο και την Ν.Α. Μεσόγειο το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Μια αποτυχία – κατά γενική ομολογία - αποδοχής των ελληνικών θέσεων από την Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, που χρεώνεται εξ ολοκλήρου στον Έλληνα Πρωθυπουργό.
Άμεσες οικονομικές κυρώσεις κατά της Τουρκίας από την ΕΕ, διαφορετικά συνεχή βέτο από την Ελλάδα…
Ποιος λοιπόν θα πείσει τον Έλληνα Πρωθυπουργό, ώστε να αντιδράσει στα διαφαινόμενα ανθελληνικά σχέδια της Γερμανίας; Έχει διπλωματικά και πολιτικά όπλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να συνετίσει την ΕΕ της Γερμανίας; Και βέβαια έχει, αλλά χρειάζεται θέληση και τόλμη από τον Έλληνα Πρωθυπουργό. Που δυστυχώς δεν διαθέτει, αφού είναι σφιχταγκαλιασμένος με γερμανικούς διαύλους εποινωνίας, που ενδεχομένως δεν του επιτρέπουν να κινηθεί αυτοβούλως.
Γι΄ αυτό θα πρέπει άλλοι πολιτικοί παράγοντες – και γνωρίζω τι λέω – να του επιβάλουν να ασπασθεί τέτοια διπλωματικά – πολιτικά όπλα που θα κάμψουν τον ανθελληνισμό της Άγκελα Μέρκελ, αφού θα την πονέσουν πάρα πολύ.
Επί παραδείγματι, προχθές έγραφα σε άρθρο μου πως θα μπορούσε η ελληνική κυβέρνηση να ανακοίνωνε το κλείσιμο του τελωνειακού σταθμού του Έβρου στους Κήπους, εξ αφορμής της επιδημίας του κορωνοϊού και στη συνέχεια ασκώντας βέτο σε οποιαδήποτε γερμανική προσπάθεια αναθεώρησης της οικονομικής, εμπορικής, τελωνειακής σύνδεσης Τουρκίας – ΕΕ.
Αλλά, ακόμη περισσότερο, σε μέτρα – αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, όπως ακριβώς ανέφερε σε άρθρο του ο κ. Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος, πρέσβης επί τιμή και μέλος του ΙΗΑ:
1. Να καταγγελθεί το μνημόνιο του 2010 με βάση τις διαδικασίες που προβλέπει η Συνθήκη της Βιέννης περί Συνθηκών. Η Συνθήκη αυτή προβλέπει τη δυνατότητα καταγγελίας για σφάλματα που έγιναν (άρθρο 48), απάτη (άρθρο 49), διαφθορά αντιπροσώπου κράτους (άρθρο 50), εξαναγκασμός αντιπροσώπου κράτους (άρθρο 51), ουσιαστική αλλαγή καταστάσεων (άρθρο 62β).
2. Να τεθεί το θέμα της παύσης πληρωμών λόγω πανδημίας γιατί μέχρι το 2028 πρέπει να πληρώσουμε 66,7 δις ευρώ στους δανειστές.
3. Να τεθεί με επιμονή στο Βερολίνο η πληρωμή του κατοχικού δανείου, η αξία του οποίου κυμαίνεται σε σημερινές τιμές μεταξύ 13 μέχρι 422 δις ευρώ, ακόμη και με απειλή κατάσχεσης γερμανικών περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονται στην Ελλάδα.
4. Να ανακοινωθεί επισήμως ότι δεν θα συμφωνήσουμε στην επέκταση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, όταν είναι να ανανεωθούν και γενικά να τηρηθεί αρνητική στάση σε θέματα κυρώσεων κατά άλλων τρίτων χωρών.
Τα ανωτέρω θα πρέπει να τεθούν ταυτόχρονα στην ΕΕ και στο Βερολίνο από την Ελλάδα και με τον τρόπο αυτό θα ασκηθεί από την Αθήνα αφόρητη πίεση που ίσως καταλήξει στην επιβολή ουσιαστικών κυρώσεων στην Τουρκία. Διαφορετικά δεν έχει νόημα η παραμονή της Ελλάδας στην ΕΕ.
Επίσης, ο πρέσβης επί τιμή κ. Χρυσανθόπουλος μας θυμίζει ότι, όταν η Αργεντινή εισέβαλε στα νησιά Falklands το 1982, χρειάστηκαν μόλις τρεις εβδομάδες για να επιβληθούν οι κυρώσεις στις 15 Απριλίου 1982. Η Ελλάδα υποστήριξε τότε την λήψη κυρώσεων που περιελάμβαναν την απαγόρευση των εξαγωγών όπλων στην Αργεντινή και την διακοπή των εμπορικών σχέσεων με τη χώρα αυτή. Καμία σχέση δηλαδή, με την προ ημερών απόφαση που μεταχειρίζεται την Ελλάδα και την Κύπρο σαν να ήταν τρίτες χώρες και όχι κράτη - μέλη της ΕΕ.
Όταν ο Έλληνας Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προσερχόμενος στην Σύνοδο Κορυφής την 10η Δεκεμβρίου, δήλωνε με ιδιαίτερη έμφαση πως οι Συμφωνίες της ΕΕ θα πρέπει να τηρούνται, γιατί το διακύβευμα είναι η αξιοπρέπεια της ΕΕ. Χρησιμοποιώντας και την διεθνή πλέον λατινική ρήση: “Pacta sunt servanda”.
Εδώ λοιπόν γεννάται τεράστιο ζήτημα, για τον ποιον προσπαθεί να πείσει με τις εθελόδουλες δηλώσεις του μετά τη Σύνοδο Κορυφής του Δεκεμβρίου; Αφού οι προσπάθειές του στην επιβολή οικονομικών κυρώσεων στην Τουρκία από την ΕΕ στεύθηκε με απόλυτη αποτυχία, διασύροντας το κύρος της Πατρίδος μας και αποθρασύνοντας τον Τούρκο Σουλτάνο για ακόμη πιο επιθετικές κινήσεις στο Αιγαίο και την Ν.Α. Μεσόγειο το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Μια αποτυχία – κατά γενική ομολογία - αποδοχής των ελληνικών θέσεων από την Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, που χρεώνεται εξ ολοκλήρου στον Έλληνα Πρωθυπουργό.
Άμεσες οικονομικές κυρώσεις κατά της Τουρκίας από την ΕΕ, διαφορετικά συνεχή βέτο από την Ελλάδα…
Ποιος λοιπόν θα πείσει τον Έλληνα Πρωθυπουργό, ώστε να αντιδράσει στα διαφαινόμενα ανθελληνικά σχέδια της Γερμανίας; Έχει διπλωματικά και πολιτικά όπλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να συνετίσει την ΕΕ της Γερμανίας; Και βέβαια έχει, αλλά χρειάζεται θέληση και τόλμη από τον Έλληνα Πρωθυπουργό. Που δυστυχώς δεν διαθέτει, αφού είναι σφιχταγκαλιασμένος με γερμανικούς διαύλους εποινωνίας, που ενδεχομένως δεν του επιτρέπουν να κινηθεί αυτοβούλως.
Γι΄ αυτό θα πρέπει άλλοι πολιτικοί παράγοντες – και γνωρίζω τι λέω – να του επιβάλουν να ασπασθεί τέτοια διπλωματικά – πολιτικά όπλα που θα κάμψουν τον ανθελληνισμό της Άγκελα Μέρκελ, αφού θα την πονέσουν πάρα πολύ.
Επί παραδείγματι, προχθές έγραφα σε άρθρο μου πως θα μπορούσε η ελληνική κυβέρνηση να ανακοίνωνε το κλείσιμο του τελωνειακού σταθμού του Έβρου στους Κήπους, εξ αφορμής της επιδημίας του κορωνοϊού και στη συνέχεια ασκώντας βέτο σε οποιαδήποτε γερμανική προσπάθεια αναθεώρησης της οικονομικής, εμπορικής, τελωνειακής σύνδεσης Τουρκίας – ΕΕ.
Αλλά, ακόμη περισσότερο, σε μέτρα – αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, όπως ακριβώς ανέφερε σε άρθρο του ο κ. Λεωνίδας Χρυσανθόπουλος, πρέσβης επί τιμή και μέλος του ΙΗΑ:
1. Να καταγγελθεί το μνημόνιο του 2010 με βάση τις διαδικασίες που προβλέπει η Συνθήκη της Βιέννης περί Συνθηκών. Η Συνθήκη αυτή προβλέπει τη δυνατότητα καταγγελίας για σφάλματα που έγιναν (άρθρο 48), απάτη (άρθρο 49), διαφθορά αντιπροσώπου κράτους (άρθρο 50), εξαναγκασμός αντιπροσώπου κράτους (άρθρο 51), ουσιαστική αλλαγή καταστάσεων (άρθρο 62β).
2. Να τεθεί το θέμα της παύσης πληρωμών λόγω πανδημίας γιατί μέχρι το 2028 πρέπει να πληρώσουμε 66,7 δις ευρώ στους δανειστές.
3. Να τεθεί με επιμονή στο Βερολίνο η πληρωμή του κατοχικού δανείου, η αξία του οποίου κυμαίνεται σε σημερινές τιμές μεταξύ 13 μέχρι 422 δις ευρώ, ακόμη και με απειλή κατάσχεσης γερμανικών περιουσιακών στοιχείων που βρίσκονται στην Ελλάδα.
4. Να ανακοινωθεί επισήμως ότι δεν θα συμφωνήσουμε στην επέκταση των κυρώσεων κατά της Ρωσίας, όταν είναι να ανανεωθούν και γενικά να τηρηθεί αρνητική στάση σε θέματα κυρώσεων κατά άλλων τρίτων χωρών.
Τα ανωτέρω θα πρέπει να τεθούν ταυτόχρονα στην ΕΕ και στο Βερολίνο από την Ελλάδα και με τον τρόπο αυτό θα ασκηθεί από την Αθήνα αφόρητη πίεση που ίσως καταλήξει στην επιβολή ουσιαστικών κυρώσεων στην Τουρκία. Διαφορετικά δεν έχει νόημα η παραμονή της Ελλάδας στην ΕΕ.
Επίσης, ο πρέσβης επί τιμή κ. Χρυσανθόπουλος μας θυμίζει ότι, όταν η Αργεντινή εισέβαλε στα νησιά Falklands το 1982, χρειάστηκαν μόλις τρεις εβδομάδες για να επιβληθούν οι κυρώσεις στις 15 Απριλίου 1982. Η Ελλάδα υποστήριξε τότε την λήψη κυρώσεων που περιελάμβαναν την απαγόρευση των εξαγωγών όπλων στην Αργεντινή και την διακοπή των εμπορικών σχέσεων με τη χώρα αυτή. Καμία σχέση δηλαδή, με την προ ημερών απόφαση που μεταχειρίζεται την Ελλάδα και την Κύπρο σαν να ήταν τρίτες χώρες και όχι κράτη - μέλη της ΕΕ.
Ας πείσουν τον Πρωθυπουργό να ακούσει Έλληνες σοφούς και όχι το ΕΛΙΑΜΕΠ…
Αλλά κάποιοι πρέπει να επιβάλλουν στον κ. Μητσοτάκη, ώστε να ακούσει τον Dr Γιώργο Φίλη, καθηγητή γεωστρατηγικής στην Σχολή Εθνικής Αμύνης (ΣΕΘΑ), ο οποίος πρόσφατα σε τηλεοπτική εκπομπή του Kontra με τον Αιμίλιο Λιάτσο, ήταν λάβρος κατά της απόφασης να αποδεχτεί η Ελλάς το πολυμερές συνέδριο για την Ανατολική Μεσόγειο, λέγοντας:
“Τι θα μοιράσουμε δηλαδή; Θα έρθουν οι Ιταλοί που βοηθάνε τους Τούρκους, θα έρθουν οι Ισπανοί που βοηθάνε τους Τούρκους, θα έρθουν Αιγύπτιοι, εντάξει, θα έρθουν οι Ισραηλινοί, θα έρθουν οι Τούρκοι. Να μοιράσουμε τι διάολε; Να μοιράσουμε την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, την πραγματική ή δυνητική της Ελλάδος και την Κύπρου; Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής μας έβαλε σε αυτή την Ευρωπαϊκή Ένωση για να εξασφαλίσει την ασφάλεια της Ελλάδας, όχι για να μας πάρουν οι Τούρκοι αυτά που θέλουν να μας πάρουν με τις ευλογίες των Ευρωπαίων”.
Να επιβάλλουν στον κ. Μητσοτάκη, ώστε να ακούσει τον Dr Ιωάννη Μάζη, καθηγητή Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πρόεδρο του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, ο οποίος ήταν καλεσμένος σε εκπομπή επίσης του Κόντρα με τον Κωνσταντίνο Μαραβελίδη και ο οποίος ισχυρίστηκε ότι χρειάζονται ψυχίατρο, όσοι λένε ότι ήταν θετική η απόφαση στην Σύνοδο Κορυφής. Αφού η Άγκυρα κέρδισε τον πρώτο γύρο στην Ευρωπαϊκή Κρίση. Έτσι θα πρέπει να έρθουμε σε στενές σχέσεις με την Γαλλία και να μην την εμπαίζουμε, γιατί θα το πληρώσουμε. Να χρησιμοποιήσουμε το δικαίωμα του Veto. Να μην δεχθούμε πολυμερή διάσκεψη Μπορέλ, η οποία καταργεί με πολιτικό τρόπο το διεθνές δίκαιο και δίνει πλεονεκτήματα στην Τουρκία με την συμμετοχή χωρών που είναι φιλικές στην Άγκυρα όπως Ιταλία, Μάλτα, Ισπανία…
Οψόμεθα..
“Τι θα μοιράσουμε δηλαδή; Θα έρθουν οι Ιταλοί που βοηθάνε τους Τούρκους, θα έρθουν οι Ισπανοί που βοηθάνε τους Τούρκους, θα έρθουν Αιγύπτιοι, εντάξει, θα έρθουν οι Ισραηλινοί, θα έρθουν οι Τούρκοι. Να μοιράσουμε τι διάολε; Να μοιράσουμε την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη, την πραγματική ή δυνητική της Ελλάδος και την Κύπρου; Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής μας έβαλε σε αυτή την Ευρωπαϊκή Ένωση για να εξασφαλίσει την ασφάλεια της Ελλάδας, όχι για να μας πάρουν οι Τούρκοι αυτά που θέλουν να μας πάρουν με τις ευλογίες των Ευρωπαίων”.
Να επιβάλλουν στον κ. Μητσοτάκη, ώστε να ακούσει τον Dr Ιωάννη Μάζη, καθηγητή Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πρόεδρο του Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών, ο οποίος ήταν καλεσμένος σε εκπομπή επίσης του Κόντρα με τον Κωνσταντίνο Μαραβελίδη και ο οποίος ισχυρίστηκε ότι χρειάζονται ψυχίατρο, όσοι λένε ότι ήταν θετική η απόφαση στην Σύνοδο Κορυφής. Αφού η Άγκυρα κέρδισε τον πρώτο γύρο στην Ευρωπαϊκή Κρίση. Έτσι θα πρέπει να έρθουμε σε στενές σχέσεις με την Γαλλία και να μην την εμπαίζουμε, γιατί θα το πληρώσουμε. Να χρησιμοποιήσουμε το δικαίωμα του Veto. Να μην δεχθούμε πολυμερή διάσκεψη Μπορέλ, η οποία καταργεί με πολιτικό τρόπο το διεθνές δίκαιο και δίνει πλεονεκτήματα στην Τουρκία με την συμμετοχή χωρών που είναι φιλικές στην Άγκυρα όπως Ιταλία, Μάλτα, Ισπανία…
Οψόμεθα..