Artist impression of France's future aircraft carrier which will be nuclear powered. Naval Group image. |
Freepen.gr - Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν άναψε κι επίσημα το πράσινο φως για την κατασκευή ενός νέου πυρηνικού αεροπλανοφόρου στο πλαίσιο του προγράμματος PANG. Το μελλοντικό πλοίο σημαίας για το Marine Nationale προορίζεται να αντικαταστήσει το υπάρχον "Charles de Gaulle" γύρω στο 2038, σημειώνει το navalnews.com.
Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Μακρόν στη γαλλική εταιρεία Framatome, διεθνή ηγέτη στην πυρηνική ενέργεια που σχεδιάζει και προμηθεύει πυρηνικά συστήματα και υπηρεσίες.
«Το Charles de Gaulle, όπως γνωρίζετε, θα φτάσει στο τέλος της ζωής του το 2038. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα ότι το μελλοντικό αεροπλανοφόρο που θα εξοπλίσει τη χώρα μας και το ναυτικό μας θα είναι πυρηνικό όπως το Charles de Gaulle. Το εργοστάσιό σας στο Le Creusot, το οποίο παράγει μέρη απαραίτητα για το ναυτικό μας για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα παράγει, μεταξύ άλλων, αρκετά σημαντικά τμήματα του πυρηνικού λέβητα του μελλοντικού αερομεταφορέα, σφυρηλατώντας και επεξεργάζοντάς τα εδώ [...] με αυτές τις επιλογές επιβεβαιώνουμε την επιθυμία της Γαλλίας να διατηρήσει τη στρατηγική της αυτονομία» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Μακρόν.
Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, η Framatome ανακοίνωσε την έναρξη της Framatome Defense για την προώθηση των αμυντικών δραστηριοτήτων της εταιρείας και επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της και ενισχύει τη συμβολή της σε αυτόν τον στρατηγικό τομέα. Η Framatome έχει υποστηρίξει τον γαλλικό αμυντικό τομέα εδώ και δεκαετίες με έμφαση στα εξαρτήματα του Γαλλικού Ναυτικού, κυρίως για τα υποβρύχια προγράμματα και τον αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle. Η εταιρεία συμβάλλει επίσης στην καινοτομία για μεγάλα, συνεχιζόμενα προγράμματα όπως τα υποβρύχια Barracuda SSN και SNLE3G SSBN.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, το PANG (Porte Avion Nouvelle Generation ή αεροπλανοφόρο νέας γενιάς) θα είναι πολύ μεγαλύτερο και πολύ βαρύτερο από το υπάρχον Charles de Gaulle:
Θα έχει μήκος 300 μέτρα, πλάτος 40 μέτρα με εκτόπισμα 75.000 τόνων.
Η πρώτη κοπή χάλυβα έχει οριστεί για το 2025, ενώ οι δοκιμές στη θάλασσα πρόκειται να ξεκινήσουν το 2036 και θα τεθεί σε υπηρεσία με το γαλλικό ναυτικό το 2038, το οποίο ταιριάζει με τον αναμενόμενο παροπλισμό του Charles de Gaulle.
Τα πρώτα στοιχεία που κυκλοφόρησε από Naval Group επιβεβαιώνουν μερικές από τις τεχνικές λεπτομέρειες που είναι γνωστές από τον Ιούλιο:
- Πυρηνική ενέργεια (CVN) με δύο αντιδραστήρες K22 (2 x 220 MW θερμικοί)
- Μήκος μεταξύ 285 και 295 μέτρων
- Εκτόπισμα περίπου 70.000-75.000 τόνοι
- Μέγιστη ταχύτητα: 26 έως 27 κόμβοι (παρόμοια με τον Charles de Gaulle)
- Η προωθητική ισχύς θα είναι περίπου 80 MW που παραδίδεται σε τρεις ή τέσσερις γραμμές άξονα
- Συνολική ισχύς περίπου 110 MW, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής μονάδας
- Ανάπτυξη 32 μαχητικών επόμενης γενιάς με 2 έως 3 E-2D Advanced Hawkeyes και έναν ακόμη καθορισμένο αριθμό κατευθυνόμενων μεταφορέων / UCAVs
Η ανακοίνωση έγινε κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Μακρόν στη γαλλική εταιρεία Framatome, διεθνή ηγέτη στην πυρηνική ενέργεια που σχεδιάζει και προμηθεύει πυρηνικά συστήματα και υπηρεσίες.
«Το Charles de Gaulle, όπως γνωρίζετε, θα φτάσει στο τέλος της ζωής του το 2038. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφάσισα ότι το μελλοντικό αεροπλανοφόρο που θα εξοπλίσει τη χώρα μας και το ναυτικό μας θα είναι πυρηνικό όπως το Charles de Gaulle. Το εργοστάσιό σας στο Le Creusot, το οποίο παράγει μέρη απαραίτητα για το ναυτικό μας για μεγάλο χρονικό διάστημα, θα παράγει, μεταξύ άλλων, αρκετά σημαντικά τμήματα του πυρηνικού λέβητα του μελλοντικού αερομεταφορέα, σφυρηλατώντας και επεξεργάζοντάς τα εδώ [...] με αυτές τις επιλογές επιβεβαιώνουμε την επιθυμία της Γαλλίας να διατηρήσει τη στρατηγική της αυτονομία» δήλωσε μεταξύ άλλων ο Μακρόν.
Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, η Framatome ανακοίνωσε την έναρξη της Framatome Defense για την προώθηση των αμυντικών δραστηριοτήτων της εταιρείας και επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της και ενισχύει τη συμβολή της σε αυτόν τον στρατηγικό τομέα. Η Framatome έχει υποστηρίξει τον γαλλικό αμυντικό τομέα εδώ και δεκαετίες με έμφαση στα εξαρτήματα του Γαλλικού Ναυτικού, κυρίως για τα υποβρύχια προγράμματα και τον αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle. Η εταιρεία συμβάλλει επίσης στην καινοτομία για μεγάλα, συνεχιζόμενα προγράμματα όπως τα υποβρύχια Barracuda SSN και SNLE3G SSBN.
Όπως αναφέραμε προηγουμένως, το PANG (Porte Avion Nouvelle Generation ή αεροπλανοφόρο νέας γενιάς) θα είναι πολύ μεγαλύτερο και πολύ βαρύτερο από το υπάρχον Charles de Gaulle:
Θα έχει μήκος 300 μέτρα, πλάτος 40 μέτρα με εκτόπισμα 75.000 τόνων.
Η πρώτη κοπή χάλυβα έχει οριστεί για το 2025, ενώ οι δοκιμές στη θάλασσα πρόκειται να ξεκινήσουν το 2036 και θα τεθεί σε υπηρεσία με το γαλλικό ναυτικό το 2038, το οποίο ταιριάζει με τον αναμενόμενο παροπλισμό του Charles de Gaulle.
Τα πρώτα στοιχεία που κυκλοφόρησε από Naval Group επιβεβαιώνουν μερικές από τις τεχνικές λεπτομέρειες που είναι γνωστές από τον Ιούλιο:
- Πυρηνική ενέργεια (CVN) με δύο αντιδραστήρες K22 (2 x 220 MW θερμικοί)
- Μήκος μεταξύ 285 και 295 μέτρων
- Εκτόπισμα περίπου 70.000-75.000 τόνοι
- Μέγιστη ταχύτητα: 26 έως 27 κόμβοι (παρόμοια με τον Charles de Gaulle)
- Η προωθητική ισχύς θα είναι περίπου 80 MW που παραδίδεται σε τρεις ή τέσσερις γραμμές άξονα
- Συνολική ισχύς περίπου 110 MW, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής μονάδας
- Ανάπτυξη 32 μαχητικών επόμενης γενιάς με 2 έως 3 E-2D Advanced Hawkeyes και έναν ακόμη καθορισμένο αριθμό κατευθυνόμενων μεταφορέων / UCAVs