Όπως υπογραμμίζει το militarywatchmagazine.com, η δημοσίευση της έκθεσης του GAO έρχεται δύο χρόνια μετά τον τότε Υπουργό Άμυνας James Mattis που εξέφρασε δημοσίως ανησυχίες σχετικά με τα χαμηλά ποσοστά ετοιμότητας για μάχη σε όλα τα αποθέματα αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, του Ναυτικού και του θαλάσσιου σώματος, εκδίδοντας μνημόνιο που καλεί τα ποσοστά αποστολής να αυξηθούν στο 80% μέσα σε ένα χρόνο. Πάνω από δύο χρόνια, ο αμερικανικός στρατός απέχει πολύ από την επίτευξη αυτού του στόχου που φαίνεται να έχει εγκαταλειφθεί εξ ολοκλήρου.
Η έκθεση του GAO σημείωσε: "τα μέσα ποσοστά ικανών για αποστολή για τα επιλεγμένα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, του Ναυτικού και του Ναυτικού Σώματος έχουν μειωθεί από το οικονομικό έτος 2011, ενώ τα μέσα ποσοστά ικανών για αποστολή για τα επιλεγμένα στρατιωτικά αεροσκάφη έχουν αυξηθεί ελαφρώς... οι υπάλληλοι του προγράμματος παρείχαν διάφορους λόγους για τη συνολική μείωση των ποσοστών ικανών για αποστολή, συμπεριλαμβανομένης της γήρανσης των αεροσκαφών, "Διάφοροι παράγοντες, όπως η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, ο βαθμός των απαιτήσεων συντήρησης του αεροσκάφους και το πόσο συχνά πετάει, επηρεάζουν όλα τα ποσοστά διαθεσιμότητας. Το πρωταρχικό μαχητικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας το F-22 Raptor, για παράδειγμα, υπήρξε σταθερά ο φτωχότερος συγγενής όσον αφορά την ετοιμότητα για διαθεσιμότητα μάχης λόγω των εξαιρετικά υψηλών απαιτήσεων συντήρησης και του λειτουργικού κόστους, πράγμα που σημαίνει ότι η διατήρηση ακόμη και του μισού στόλου σε κατάσταση ικανής για αποστολή είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο έργο.
Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, τα ελαφριά και σχετικά απλά και χαμηλού κόστους αεριωθούμενα αεροσκάφη, όπως το F-16 Fighting Falcon και το A-10 Warthog, ήταν ευκολότερο να διατηρηθούν σε κατάσταση υψηλότερης ετοιμότητας για μάχη. Αυτό είναι δυνητικά ένα σημαντικό ζήτημα τόσο για την Πολεμική Αεροπορία όσο και για το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά τα F-16 και F-18 για τα νεότερα αεροσκάφη F-35. Το F-35, αν και ελαφρύτερο και ευκολότερο να διατηρηθεί από ότι το Raptor, είναι ομοίως περίπλοκο και θα απαιτήσει πολύ περισσότερη συντήρηση από το αεροσκάφος που αντικαθιστά, πράγμα που σημαίνει ότι τα ποσοστά διαθεσιμότητας θα μπορούσαν να μειωθούν περαιτέρω καθώς περισσότερες μοίρες μεταφέρονται στα νεότερα αεριωθούμενα αεροπλάνα. Τα ζητήματα δεν έχουν υποβιβαστεί μόνο στον στόλο των μαχητικών, με τον βομβαρδιστικό B-1B, για παράδειγμα, να βλέπει ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό διαθεσιμότητας αποστολής κάτω από 10% το 2019 λόγω της ηλικίας και της πολυπλοκότητας του σχεδιασμού. Το αεροσκάφος μπορεί να αποσυρθεί νωρίς εν μέρει ως αποτέλεσμα, αν και ο αντικαταστάτης του, το B-21, αναμένεται επίσης να απέχει πολύ από αυτό που λέμε "εύκολο να συντηρηθεί".