Ωστόσο, οι καθυστερήσεις στην έναρξη λειτουργίας του Su-57 οφείλονται σε αλλαγές στις απαιτούμενες προδιαγραφές και στην εμφάνιση πολύ πιο φιλόδοξων απαιτήσεων για την αντιμετώπιση των αναμενόμενων απειλών από τον δυτικό κόσμο. Ενώ οι ρωσικές στρατιωτικές πηγές έχουν εκφράσει σταθερά την πεποίθηση ότι τα αεροσκάφη "4++ γενιάς" της χώρας, όπως το Su-35, είναι περισσότερο από επαρκή για την αντιμετώπιση απειλών από δυτικά μαχητικά πέμπτης γενιάς, όπως το F-22, το Su-57 δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ρωσικό αντίστοιχο του παλαιότερου Αμερικανικού μαχητικού - αλλά ως αμφισβητίας σε πολύ πιο φιλόδοξα μαχητικά έκτης γενιάς που βρίσκονται υπό ανάπτυξη. Η Ρωσία είχε αναπτύξει προηγουμένως έναν λιγότερο φιλόδοξο μαχητικό πέμπτης γενιάς με παραμέτρους απόδοσης και σχεδιασμό πιο κοντά σε εκείνο του F-22, στο πλαίσιο του προγράμματος MiG 1.44, αν και αυτό τελικά ακυρώθηκε υπέρ του πολύ πιο προηγμένου Su-57.
Ενώ η έναρξη λειτουργίας του Su-57 15 χρόνια πίσω από το F-22 οδήγησε ορισμένους δυτικούς αναλυτές να το εκλάβουν ως ένδειξη ότι ο αμυντικός τομέας της Ρωσίας είναι πολύ πίσω από αυτόν των Ηνωμένων Πολιτειών, η πολύ μεγαλύτερη πολυπλοκότητα του νεότερου μαχητικού και οι πολύ πιο προηγμένες τεχνολογίες που δοκιμάστηκαν στην αεροπορική του μονάδα δείχνουν διαφορετικά.
Ακόμη και για τις σχετικά βασική αρχική παραγωγή παραλλαγές του Su-57, το μαχητικό έχει πρόσβαση σε μια σειρά από προηγμένα χαρακτηριστικά τα οποία το Αμερικανικό F-22 στερείται συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, κράνος με περισσότερες τεχνολογίες και δυνατότητες,, infra red search and track συστήματα, πολλαπλά ραντάρ AESA και R-37M υπερηχητικά βλήματα αέρος-αέρος με πάνω από το διπλάσιο εύρος αυτών που έχουν αναπτυχθεί από το F-22.
Το Su-57 αναπτύσσει επίσης κατευθυνόμενους πυραύλους k-77 APAA αέρος-αέρος, ένα όπλο στο οποίο οι ΗΠΑ δεν έχουν επί του παρόντος ισοδύναμο. Παρά τις προηγμένες δυνατότητές τους, ωστόσο, η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία αναμένεται να λάβει λιγότερα από δύο δωδεκάδες από τις αρχικές παραλλαγές παραγωγής του Su-57 πριν προχωρήσει σε πιο προηγμένες παραλλαγές "5+ γενιάς" ή έκτης γενιάς. Αυτά θα ενσωματώσουν τους κινητήρες του Saturn 30, οι οποίοι αναμένεται να είναι περίπου 30% πιο ισχυροί από αυτούς που αναπτύσσονται από το F-22 Raptor, καθώς και τεχνητή νοημοσύνη, υπερηχητικούς βαλλιστικούς πυραύλους και επιλογές για λειτουργία μη επανδρωμένης πτήσης.