Από: echedoros-a.gr
Σε ομιλία του, επιβεβαίωσε ότι η βρετανική εταιρεία BAE Systems, ο κύριος εταίρος της κατασκευής του τουρκικού αεροσκάφους, ήταν πολύ ικανοποιημένη με την πρόοδο που σημειώθηκε στο έργο.
Μετά την πρόσφατη συμφωνία συνεργασίας Τουρκίας-Βρετανίας και ότι το σχεδιαζόμενο έργο συνεχίζεται παρά τα προβλήματα που σχετίζονται με το σχεδιασμό του κινητήρα της πέμπτης γενιάς πολεμικών αεροσκαφών.
«Ελπίζαμε ότι η Rolls-Royce θα σχεδίαζε έναν νέο κινητήρα για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του ως μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς», λέει, ωστόσο η βρετανική κυβέρνηση επιδιώκει να λάβει μια τελική απόφαση για το ποιος θα σχεδιάσει τον κινητήρα.
Ο Χιλκότ ανέφερε ότι η δεύτερη φάση θα είναι η παραγωγή του πρωτοτύπου μετά την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών.
«Νομίζω ότι αυτό το στάδιο πιθανότατα θα ξεκινήσει στα τέλη του 2021 ή στις αρχές του 2022», είπε. Εξήρε τη σχέση μεταξύ των δύο χωρών και είπε ότι η Τουρκία εξακολουθεί να έχει μεγάλες δυνατότητες.
Ο σχεδιασμός του TF-X στοχεύει στην κάλυψη των απαιτήσεων των μαχητικών αεροσκαφών για την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας μετά το 2030 στο εσωτερικό και η πρώτη πτήση έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί το 2023, με στόχο την ολοκλήρωση των αρχικών σχεδιαστικών δραστηριοτήτων από τοπικές εταιρείες στο υψηλότερο επίπεδο.
Η BAE Systems υπέγραψε το 2017 συμφωνία συνεργασίας με την Τουρκική Αεροδιαστημική για παροχή συμβουλών για το γηγενές μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς της Τουρκίας MMU (Milli Muharip Ucak - εθνικό μαχητικό αεροσκάφος). Στις αρχές Οκτωβρίου, η Turkish Aerospace υπέγραψε επίσης συμφωνία με την εταιρεία Stirling Dynamics που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο για τον αυτόχθονα εκπαιδευτή αεριωθούμενων και ελαφρών αεροσκαφών της Τουρκίας, που ονομάζεται Hurjet.