Οι Incredibles πέτυχαν το ακατόρθωτο
Είχαν μπροστά τους μια αποστολή από αυτές που μοιάζουν εκ των προτέρων καταδικασμένες ν’ αποτύχουν μ’ εκκωφαντικό τρόπο: πού ακούστηκε μέσα σε 16, μόλις, μήνες να κατασκευάσεις ένα ιπτάμενο μεγαθήριο, το οποίο θα χωράει στα σιδερένια «σωθικά» του σχεδόν μισή χιλιάδα ανθρώπους;
Από: menshouse.gr
Το εγχείρημα θα έβγαινε εκτός αρχικού προγραμματισμού, το αεροσκάφος που- σύμφωνα με το θρυλικό περιοδικό TIMES- «Θα έφερνε την επανάσταση στον τομέα των αερομεταφορών» δε θα ήταν έτοιμο εγκαίρως και τα Κονγκόρντ, που έσπαγαν το φράγμα του ήχου με την ταχύτητά τους, θα συνέχιζαν να κυριαρχούν στους αιθέρες. Όμως…
Όμως ουδείς είχε υπολογίσει τους “Incredibles”. Οι «Απίθανοι» ήταν μια τεράστια ομάδα αποτελούμενη από 50.000 άτομα κάθε ειδικότητας, οι οποίοι μαζεύτηκαν στα τέλη των 60s στο κολοσσιαίο εργοστάσιο της Μπόινγκ, προκειμένου να φτιάξουν σε σκάρτο 1.5 χρόνο το πιο διάσημο αεροπλάνο όλων των εποχών: το Boeing 747.
To “Jumbo Jet”, όπως ήταν το αρχικό του όνομα για διαφημιστικούς λόγους, ήταν το πρώτο αεροσκάφος ευρείας ατράκτου που κατασκευάστηκε και πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 9 Φλεβάρη του 1969.
Το γεγονός πως μπορεί να μεταφέρει 500 επιβάτες τη φορά του έδωσε τεράστιο πλεονέκτημα έναντι του Κονγκόρντ των 100 θέσεων, κι έτσι δεν άργησε να γίνει το νο1 σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό πως «βασιλεύει» μέχρι και σήμερα, καθώς όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες το χρησιμοποιούν (αν και αναμένεται να αντικατασταθεί στο εγγύς μέλλον από το Boeing Y3).
Βέβαια, δεν ήταν τα πάντα εξ αρχής ρόδινα στο 747. Μπορεί οι “Incredibles” να είχαν ολοκληρώσει το θαύμα τους και να είχαν παραδώσει το γιγαντιαίο σιδερένιο πουλί εντός του προκαθορισμένου χρόνου, όμως δεν έλειπαν τα προβλήματα.
Ο ελαττωματικός του κλιματισμός ήταν συχνά αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού από τους επιβάτες, τα φώτα της καμπίνας άναβαν και έσβηναν στις πιο… άκυρες στιγμές, προκαλώντας σύγχυση στο κοινό, ενώ σχηματίζονταν μεγάλες ουρές έξω από τις 12 συνολικά τουαλέτες του Μπόινγκ. Ακόμα, κατηγορήθηκε πως οι τεράστιοι κινητήρες του ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι υπεύθυνοι για «επιβλαβείς αναθυμιάσεις», με τους ειδήμονες ν’ αναφέρουν πως κάθε νέο μοντέλο του είναι χειρότερο από το προηγούμενο.
Με την πάροδο των ετών, φυσικά, τα προβλήματα λύθηκαν και σήμερα, 51 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη πτήση του με τις αερογραμμές Παν Αμ, είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των αιθέρων. Άλλωστε, το παρατσούκλι του δεν ψεύδεται:
«Βασιλιάς των ουρανών»…
Είχαν μπροστά τους μια αποστολή από αυτές που μοιάζουν εκ των προτέρων καταδικασμένες ν’ αποτύχουν μ’ εκκωφαντικό τρόπο: πού ακούστηκε μέσα σε 16, μόλις, μήνες να κατασκευάσεις ένα ιπτάμενο μεγαθήριο, το οποίο θα χωράει στα σιδερένια «σωθικά» του σχεδόν μισή χιλιάδα ανθρώπους;
Από: menshouse.gr
Το εγχείρημα θα έβγαινε εκτός αρχικού προγραμματισμού, το αεροσκάφος που- σύμφωνα με το θρυλικό περιοδικό TIMES- «Θα έφερνε την επανάσταση στον τομέα των αερομεταφορών» δε θα ήταν έτοιμο εγκαίρως και τα Κονγκόρντ, που έσπαγαν το φράγμα του ήχου με την ταχύτητά τους, θα συνέχιζαν να κυριαρχούν στους αιθέρες. Όμως…
Όμως ουδείς είχε υπολογίσει τους “Incredibles”. Οι «Απίθανοι» ήταν μια τεράστια ομάδα αποτελούμενη από 50.000 άτομα κάθε ειδικότητας, οι οποίοι μαζεύτηκαν στα τέλη των 60s στο κολοσσιαίο εργοστάσιο της Μπόινγκ, προκειμένου να φτιάξουν σε σκάρτο 1.5 χρόνο το πιο διάσημο αεροπλάνο όλων των εποχών: το Boeing 747.
To “Jumbo Jet”, όπως ήταν το αρχικό του όνομα για διαφημιστικούς λόγους, ήταν το πρώτο αεροσκάφος ευρείας ατράκτου που κατασκευάστηκε και πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 9 Φλεβάρη του 1969.
Το γεγονός πως μπορεί να μεταφέρει 500 επιβάτες τη φορά του έδωσε τεράστιο πλεονέκτημα έναντι του Κονγκόρντ των 100 θέσεων, κι έτσι δεν άργησε να γίνει το νο1 σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό πως «βασιλεύει» μέχρι και σήμερα, καθώς όλες οι μεγάλες αεροπορικές εταιρίες το χρησιμοποιούν (αν και αναμένεται να αντικατασταθεί στο εγγύς μέλλον από το Boeing Y3).
Βέβαια, δεν ήταν τα πάντα εξ αρχής ρόδινα στο 747. Μπορεί οι “Incredibles” να είχαν ολοκληρώσει το θαύμα τους και να είχαν παραδώσει το γιγαντιαίο σιδερένιο πουλί εντός του προκαθορισμένου χρόνου, όμως δεν έλειπαν τα προβλήματα.
Ο ελαττωματικός του κλιματισμός ήταν συχνά αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού από τους επιβάτες, τα φώτα της καμπίνας άναβαν και έσβηναν στις πιο… άκυρες στιγμές, προκαλώντας σύγχυση στο κοινό, ενώ σχηματίζονταν μεγάλες ουρές έξω από τις 12 συνολικά τουαλέτες του Μπόινγκ. Ακόμα, κατηγορήθηκε πως οι τεράστιοι κινητήρες του ρυπαίνουν το περιβάλλον και είναι υπεύθυνοι για «επιβλαβείς αναθυμιάσεις», με τους ειδήμονες ν’ αναφέρουν πως κάθε νέο μοντέλο του είναι χειρότερο από το προηγούμενο.
Με την πάροδο των ετών, φυσικά, τα προβλήματα λύθηκαν και σήμερα, 51 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη πτήση του με τις αερογραμμές Παν Αμ, είναι ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος των αιθέρων. Άλλωστε, το παρατσούκλι του δεν ψεύδεται:
«Βασιλιάς των ουρανών»…