Για τους πολλούς το αυτοκίνητο είναι απλώς ένα μεταφορικό μέσο. Το χρησιμοποιείς, παλιώνει, το πετάς ή το αλλάζεις. Για κάποιους είναι “έρωτας”, πάθος. Και για πολύ λίγους – και πλούσιους ασφαλώς- γίνεται συλλεκτικό πάθος, ή αντικείμενο επένδυσης.
Από: sofokleousin.gr
Τα παλιά συλλεκτικά αυτοκίνητα-αντίκες κοστίζουν μιά περιουσία – και μάλιστα μεγάλη. Οι τιμές για τα σπάνια και περιζήτητα μοντέλα θα θεωρούνταν εντελώς εξωφρενικές από έναν "κοινό θνητό”.
Στο Monterey της Καλιφόρνια πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 1950 το Pebble Beach Concours d'Elegance, ένα εβδομαδιαίο φεστιβάλ συλλεκτικών αυτοκινήτων. Εκεί το 2010 ένα αυτοκίνητο του 1949 πουλήθηκε έναντι 6 εκατομμυρίων δολαρίων!
Ηταν ένα διθέσιο σπορ Delahaye 175 S Saoutchik Roadster, κατασκευασμένο στη Γαλλία από μία φίρμα που δεν υπάρχει πλέον. Το συγκεκριμένο μοντέλο βγήκε σε μόλις 511 κομμάτια και ήταν πανάκριβο. Ελάχιστοι μπορούσαν να το αποκτήσουν. Στο ευρύ κοινό έγινε περισσότερο γνωστό από τις φωτογραφίες της διάσημης τότε σταρ του Χόλυγουντ Diana Dors, που κυκλοφορούσε με ένα Delahaye 175 S Saoutchik Roadster.
Από: sofokleousin.gr
Τα παλιά συλλεκτικά αυτοκίνητα-αντίκες κοστίζουν μιά περιουσία – και μάλιστα μεγάλη. Οι τιμές για τα σπάνια και περιζήτητα μοντέλα θα θεωρούνταν εντελώς εξωφρενικές από έναν "κοινό θνητό”.
Στο Monterey της Καλιφόρνια πραγματοποιείται κάθε χρόνο από το 1950 το Pebble Beach Concours d'Elegance, ένα εβδομαδιαίο φεστιβάλ συλλεκτικών αυτοκινήτων. Εκεί το 2010 ένα αυτοκίνητο του 1949 πουλήθηκε έναντι 6 εκατομμυρίων δολαρίων!
Ηταν ένα διθέσιο σπορ Delahaye 175 S Saoutchik Roadster, κατασκευασμένο στη Γαλλία από μία φίρμα που δεν υπάρχει πλέον. Το συγκεκριμένο μοντέλο βγήκε σε μόλις 511 κομμάτια και ήταν πανάκριβο. Ελάχιστοι μπορούσαν να το αποκτήσουν. Στο ευρύ κοινό έγινε περισσότερο γνωστό από τις φωτογραφίες της διάσημης τότε σταρ του Χόλυγουντ Diana Dors, που κυκλοφορούσε με ένα Delahaye 175 S Saoutchik Roadster.
Σε δημοπρασία
Σε εξειδικειμένα περιοδικά και ιστοσελίδες συλλεκτών, το συγκεκριμένο μοντέλο χαρακτηρίζεται ως “το πιο όμορφο συλλεκτικό αυτοκίνητο στον κόσμο”. Πολλοί εμφανίζονται ως υποψήφιοι αγοραστές,δηλώνοντας έτοιμοι να προσφέρουν 3 εκατομμύρια δολάρια για να το αποκτήσουν. Πωλητής όμως δεν υπάρχει και κανείς δεν ξέρει πόσα πραγματικά θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν.
Η τιμή θα διαμορφωθεί όταν εμφανισθεί πωλητής - αν κάποιος Κροίσος “πέσει έξω” και αναγκασθεί να πουλήσει κομμάτια της συλλογής του, ή εάν κάποιος άλλος συλλέκτης θελήσει να ρευστοποιήσει την επένδυση του.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι τα 3 εκατομμύρια δολάρια είναι η ελάχιστη τιμή που μπορεί να πιάσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Αν βγεί σε δημοπρασία στο ετήσιο Pebble Beach Concours d'Elegance, η τιμή μπορεί να εκτοξευθεί πάνω από τα 6 εκατομμύρια.
Σε εξειδικειμένα περιοδικά και ιστοσελίδες συλλεκτών, το συγκεκριμένο μοντέλο χαρακτηρίζεται ως “το πιο όμορφο συλλεκτικό αυτοκίνητο στον κόσμο”. Πολλοί εμφανίζονται ως υποψήφιοι αγοραστές,δηλώνοντας έτοιμοι να προσφέρουν 3 εκατομμύρια δολάρια για να το αποκτήσουν. Πωλητής όμως δεν υπάρχει και κανείς δεν ξέρει πόσα πραγματικά θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν.
Η τιμή θα διαμορφωθεί όταν εμφανισθεί πωλητής - αν κάποιος Κροίσος “πέσει έξω” και αναγκασθεί να πουλήσει κομμάτια της συλλογής του, ή εάν κάποιος άλλος συλλέκτης θελήσει να ρευστοποιήσει την επένδυση του.
Οι ειδικοί θεωρούν ότι τα 3 εκατομμύρια δολάρια είναι η ελάχιστη τιμή που μπορεί να πιάσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Αν βγεί σε δημοπρασία στο ετήσιο Pebble Beach Concours d'Elegance, η τιμή μπορεί να εκτοξευθεί πάνω από τα 6 εκατομμύρια.
Μοναδικό και αναγνωρίσιμο
Το Delahaye 175 S Saoutchik Roadster δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο.Τα χρώματα του και οι γραμμές σχεδίασης το καθιστούν μοναδικό.
Εχει χρώματα ανοιχτό μπλε και απαστράπτον λευκό, που τονίζονται από χρωματιστά γυαλισμένα κομμάτια αλουμινίου. Οι τροχοί του είναι επίσης χρωματισμένοι, ενώ τα Dunlop ελαστικά του έχουν λευκά πλευρικά τοιχώματα.
Διαθέτει κινητήρα 4,5 λίτρων και το σασί του είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε τα καθίσματα του οδηγού και του συνεπιβάτη να βρίσκονται πολυ χαμηλά. Διαθέτει καλοριφέρ και ραδιόφωνο, που ήταν μεγάλες καινοτομίες την εποχή της κατασκευής του (1949).
Σχεδιάστηκε από τον Saoutchik, τον διασημότερο ίσως σχεδιαστή αυτοκινήτων της περιόδου του μεσοπολέμου (1920-1940). Κατασκευαζόταν την περίοδο 1947-1951 από την νεοσύστατη τότε φίρμα Delahaye. Στα πλαίσια του Plan Pons (πενταετούς προγράμματος για την ανασυγκρότηση της γαλλικής βιομηχανίας μετά τον πόλεμο), η Delahaye.είχε αναλάβει να αναπτύξει τον κλάδο κατασκευής σπορ πολυτελών αυτοκινήτων προοριζόμενων για τη διεθνή αγορά.
Το Delahaye 175 S Saoutchik Roadster δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο.Τα χρώματα του και οι γραμμές σχεδίασης το καθιστούν μοναδικό.
Εχει χρώματα ανοιχτό μπλε και απαστράπτον λευκό, που τονίζονται από χρωματιστά γυαλισμένα κομμάτια αλουμινίου. Οι τροχοί του είναι επίσης χρωματισμένοι, ενώ τα Dunlop ελαστικά του έχουν λευκά πλευρικά τοιχώματα.
Διαθέτει κινητήρα 4,5 λίτρων και το σασί του είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε τα καθίσματα του οδηγού και του συνεπιβάτη να βρίσκονται πολυ χαμηλά. Διαθέτει καλοριφέρ και ραδιόφωνο, που ήταν μεγάλες καινοτομίες την εποχή της κατασκευής του (1949).
Σχεδιάστηκε από τον Saoutchik, τον διασημότερο ίσως σχεδιαστή αυτοκινήτων της περιόδου του μεσοπολέμου (1920-1940). Κατασκευαζόταν την περίοδο 1947-1951 από την νεοσύστατη τότε φίρμα Delahaye. Στα πλαίσια του Plan Pons (πενταετούς προγράμματος για την ανασυγκρότηση της γαλλικής βιομηχανίας μετά τον πόλεμο), η Delahaye.είχε αναλάβει να αναπτύξει τον κλάδο κατασκευής σπορ πολυτελών αυτοκινήτων προοριζόμενων για τη διεθνή αγορά.