Η πιο σημαντική τροποποίηση των φρεγατών κατηγορίας Barbaros είναι το σύστημα διαχείρισης μάχης. Η κορυφαία εταιρεία C2 solutions της Τουρκίας, HAVELSAN θα εκσυγχρονίσει το υπάρχον σύστημα διαχείρισης μάχης TACTICOS με το "B-SYS Combat Management System", Ένα παράγωγο της της εγχώριας GENESIS CMS. Εκτός αυτού, ένα σύστημα ελέγχου πυρός που ονομάζεται "TAKS", το οποίο αναπτύχθηκε τοπικά από το τμήμα Ε&Α του τουρκικού ναυτικού, θα προσαρμοστεί στο κύριο όπλο των 127mm.
Μια άλλη σημαντική αναβάθμιση αφορά τα αντιπυραυλικά συστήματα. Τα πλοία θα εξοπλιστούν με 16 ατι-πλοϊκούς πυραύλους Atmaca που θα αντικαταστήσουν τους 8 πυραύλους Harpoon που είναι εγκατεστημένοι επί του παρόντος.
Ο κύριος ιστός θα αντικατασταθεί με έναν στελθ. Τα συστήματα Thales SMART-S Mk 2 air/surface search radar και ASELSAN ARES-2 series ESM και ECM θα τοποθετηθούν στον νέο ιστό. Το ραντάρ σταδιακής συστοιχίας Mar-D 3D της ASELSAN θα αντικαταστήσει το ραντάρ πολλαπλών χρήσεων AWS-06 μικρής εμβέλειας και οι εγχώριοι ιχνηλάτες AKR-D θα αντικαταστήσουν τους ιχνηλάτες STIR.
Το παλιό σύστημα όπλων close-in Sea Guard (CIWS), το οποίο αποτελείται από τρία πυροβόλα όπλα 4-barrel Sea Zenith 25 mm, θα αντικατασταθεί από δύο CIWS, τα εγχώρια GOKDENIZ CIWS μπροστά από τη γέφυρα και το Phalanx CIWS πάνω από το υπόστεγο helo. Θα υπάρχουν εκτοξευτές UMTAS / L-UMTAS 2×2 στην δεξιά και αριστερή πλευρά του Gokdeniz CIWS για να καλύψουν τις ανάγκες πυραύλων μικρής εμβέλειας του πλοίου.
Το σόναρ AN/SQS-56 θα αντικατασταθεί από το σύστημα σόναρ Fersah Hull-Mounted Anti-Submarine Warfare (ASW), το οποίο μπορεί να λειτουργεί σε ζώνες μεσαίας συχνότητας (MF) τόσο σε ενεργούς όσο και σε παθητικούς τρόπους. Η Aselsan, ο κύριος εργολάβος, με την υποστήριξη της Armelsan, ανέπτυξε τοη FERSAH για φρεγάτες και κορβέτες. Το FERSAH έχει επίσης την ικανότητα να ανιχνεύει θαλάσσιες νάρκες.
Άλλες αναβαθμίσεις στο πλαίσιο του έργου MLU είναι οι εξής:
- ASELSAN-made" Piri " υπέρυθρο σύστημα αναζήτησης και παρακολούθησης
- Σύστημα Προειδοποίησης Λέιζερ
- Aselsan-made Alper LPI ραντάρ πλοήγησης (αντί DECCA 2690)
- Δύο σύστημα τηλεχειριζόμενου σταθεροποιημένου Ναυτικού πυροβόλου όπλου ASELSAN-STOP
- Σύστημα αντιμέτρων τορπιλών ASELSAN HIZIR (αντί AN / SLQ-25 Nixie)
Εκτός από τα θέματα που αναφέρθηκαν παραπάνω, Τούρκοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι στοχεύουν στην αύξηση της αποτελεσματικότητας των συστημάτων με εγχώριες λύσεις λογισμικού. Η κοινή επιθυμία των υπαλλήλων είναι να διατηρηθεί η τάση της βιομηχανίας και να μειωθεί η εξάρτηση από ξένους προμηθευτές.
Από την άλλη πλευρά, οι επιπτώσεις των πρόσφατων κυρώσεων των ΗΠΑ στο έργο MLU δεν είναι ακόμη σαφείς. Η κοινή ανησυχία των Τούρκων εμπειρογνωμόνων στον τομέα της άμυνας είναι πως η προμήθεια Phalanx CIWS δεν θα καταστεί δυνατή, οπότε ο εξοπλισμός του πλοίου με δύο GOKDENIZ CIWS θεωρείται ως η καλύτερη λύση για τη μείωση των επιπτώσεων των κυρώσεων.
Αυτή η αναβάθμιση μέσης ζωής θα επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των φρεγατών της κατηγορίας Barbaros μέχρι τη δεκαετία του 2040.