Φρεγάτες Belh@rra: Τώρα ή ποτέ! «Όποιος πάρει τις φρεγάτες, παίρνει και τα ναυπηγεία»

Ιστορική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η σημερινή μέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, καθώς στο ελληνικό «Πεντάγωνο» υπογράφεται από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων και τη γαλλική αμυντική βιομηχανία Dassault Aviation, η σύμβαση για την απόκτηση από τη χώρα μας 18 μαχητικών αεροσκαφών Rafale 4.5 γενιάς (12 μεταχειρισμένων και 6 ολοκαίνουργιων).

Από: newsbomb.gr - Βασίλης Σκουλαράκος

Παρουσία φυσικά του Έλληνα υπουργού Άμυνας κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος επαναλαμβάνουμε πως πιστώνεται την ολοκλήρωση των διαδικασιών μέσα σε μόλις τρεις μήνες, και της Γαλλίδας ομολόγου του, κ. Φλοράνς Παρλί, Ελλάδα και Γαλλία υπογράφουν μια σπουδαία συμφωνία που θα προσφέρει εναέρια υπεροχή στη χώρα μας και παράλληλα θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο την αμυντική συνεργασία με μία από τις πιο ισχυρές στρατιωτικά χώρες παγκοσμίως, τη Γαλλία.

Όπως έχουν τονίσει οι Γάλλοι έχουν ενθουσιαστεί από την fast track διαδικασία με την οποία ολοκληρώθηκε η σύμβαση για τα Rafale, επιθυμώντας διακαώς να συνεχιστεί η αγορά οπλικών συστημάτων από την Αθήνα. Για το λόγο αυτό, η Γαλλίδα υπουργός Άμυνας, Φλοράνς Παρλί κομίζει στην Αθήνα, σήμερα 25/01, νέα βελτιωμένη πρόταση για την αγορά τεσσάρων γαλλικών φρεγατών Belha@rra.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι Γάλλοι προτείνουν τέσσερις Belh@rra σε βελτιωμένη τιμή και με κορυφαίο εξοπλισμό που ενδιαφέρει πολύ το Πολεμικό Ναυτικό. Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση της Naval Group αφορά δύο φρεγάτες Behl@rra ελληνικής διαμόρφωσης (Belh@rra Helleniques) και ακόμα δύο Belh@rra γαλλικής, FTI. Η γαλλική πρόταση αγγίζει τα 3,5 δισ. χωρίς τον οπλισμό και αποτιμάται ως δελεαστική από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού.

Όσον αφορά τη ναυπήγηση των φρεγατών Belh@rra ή μέρη αυτών στα ελληνικά ναυπηγεία, προϋπόθεση που έχει θέσει εξ αρχής η Αθήνα, επισημαίνουμε πως οι Γάλλοι δεν είναι αρνητικοί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, εάν φυσικά υπάρξουν οι κατάλληλες συνθήκες. Η ελληνική κυβέρνηση ωστόσο, έχει φροντίσει να στείλει σαφές μήνυμα προς όλους τις υποψήφιες χώρες και τις πρεσβείες τους πως «όποιος πάρει τις φρεγάτες, θα πάρει και τα ναυπηγεία». Τι σημαίνει αυτό; Πως σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει συμπαραγωγή που θα εξασφαλίσει θέσεις εργασίας και διασφάλιση της λειτουργίας των ναυπηγείων.

Οι Γάλλοι επίσης μπορούν να αναλάβουν και τον εκσυγχρονισμό των 4 ελληνικών φρεγατών ΜΕΚΟ, γεγονός που θα ήταν ευχής έργον για το Πολεμικό μας Ναυτικό που θα «κλείδωνε» με ταχύτατες διαδικασίες και χωρίς χρονοβόρους διεθνείς διαγωνισμούς, τόσο την αγορά νέων υπερσύγχρονων πλοίων όσο και τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ΜΕΚΟ, δίνοντάς τους ακόμη 20 χρόνια ζωής, τουλάχιστον.

Όσον αφορά την ενδιάμεση λύση, τα έτοιμα πλοία δηλαδή που θα φύγουν από τον γαλλικό Στόλο και θα ενταχθούν στον ελληνικό μέχρι να προετοιμαστούν οι ελληνικές Belh@rra, πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδέχεται να προταθούν στην Ελλάδα οι Fremm ή οι La Fayette ή συνδυασμό των δύο γαλλικών πλοίων, δηλαδή μία Fremm και δύο La Fayette οι οποίες πρώτα θα έχουν ενισχυθεί με τον οπλισμό που απαιτεί το Πολεμικό μας Ναυτικό.

Σήμερα λοιπόν η κ. Παρλί αναμένεται να φέρει την τελική πρόταση στην Αθήνα, μία πρόταση που θα «χτυπά» και τις αμερικανικές MMSC, αλλά και τις ολλανδικές SIGMA 11515, τις βρετανικές Type 31, και τις γερμανικές MEKO A200. Η πρόταση λοιπόν θα συζητηθεί με τον Κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο ενώ είναι βέβαιο πως θα την ακούσει και ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Εκτιμάται ωστόσο πως η κ. Παρλί δεν θα μπει σε τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά θα ανανεώσει το ραντεβού της με την ελληνική κυβέρνηση, ερχόμενη σύντομα και πάλι στην Αθήνα συνοδευόμενη από τη Naval Group αλλά και το γαλλικό ναυτικό.

Νεότερη Παλαιότερη
--------------
Ακούστε το τελευταίο ηχητικό από τη ΜΕΣΗ ΓΡΑΜΜΗ


Η Freepen.gr ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα / αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους και δε σημαίνει πως τα υιοθετεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω e-mail