Το ζήτημα όμως των φρεγατών είναι χωρίς αμφιβολία εξαιρετικά σύνθετο και πολύπλοκο. Ωστόσο το Παρίσι δείχνει αυτή τη στιγμή να αποτελεί το φαβορί δείχνει ότι επιθυμεί περισσότερο από κάθε άλλο διεκδικητή να πάρει τη συμφωνία. Και μπορεί η Φλοράνς Παρλί να μην κόμισε την πολυαναμενόμενη πρόταση για τις φρεγάτες, όμως, όπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου κατά την υπογραφή για τα Rafale, αυτή αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Από: newpost.gr
Έως τον Ιούνιο έθεσε από το κοινοβούλιο το χρονικό περιθώριο ο πρωθυπουργός για να δοθεί τέλος στο σήριαλ απόκτησης νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό. Με το χρόνο να κυλά εξαιρετικά γρήγορα ειδικά σε ζητήματα εξοπλισμών η κλεψύδρα έχει σχεδόν αδειάσει-κάποιοι εκτιμούν εδώ και χρόνια-και η απόφαση για ενίσχυση του Στόλου με καινούργιες μεγάλες Μονάδες επιφανείας όπως αντιλαμβάνονται πλέον και στην κυβέρνηση δεν χωρά περαιτέρω καθυστέρηση.
Το ζήτημα όμως των φρεγατών είναι χωρίς αμφιβολία εξαιρετικά σύνθετο και πολύπλοκο. Ωστόσο το Παρίσι δείχνει αυτή τη στιγμή να αποτελεί το φαβορί δείχνει ότι επιθυμεί περισσότερο από κάθε άλλο διεκδικητή να πάρει τη συμφωνία. Και μπορεί η Φλοράνς Παρλί να μην κόμισε την πολυαναμενόμενη πρόταση για τις φρεγάτες, όμως, όπως ανέφερε στη συνέντευξη Τύπου κατά την υπογραφή για τα Rafale, αυτή αναμένεται σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Σε συνέντευξή της δε στην εφημερίδα Καθημερινή, έβαλε στο τραπέζι τις υπερσύγχρονες ψηφιακές φρεγάτες Belh@rra ή FDI όπως τις ονομάζουν στη Γαλλία, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο συμπαραγωγής. «Οπως γνωρίζετε, η Γαλλία διαθέτει ναυτική βιομηχανία πρώτης γραμμής σε παγκόσμιο επίπεδο. Σήμερα, η Naval Group παράγει για το γαλλικό ναυτικό νέα γενιά φρεγατών (FDI). Μπορώ να σας πω ότι αυτές οι φρεγάτες είναι κορυφαίες στην κατηγορία τους και ότι θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος του πολεμικού μας ναυτικού. Πιστεύω ότι η απόκτηση αυτών των φρεγατών από την Ελλάδα θα ήταν πολύ καλό νέο για τις χώρες μας. Ενα ακόμα! Για αυτό, βέβαια, η Γαλλία και η ναυπηγική της βιομηχανία θα ανταποκριθούν σε κάθε αίτημα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Επιπλέον, είμαι βέβαιη, θα χρειαστεί να εξετάσουμε με ποιον τρόπο θα μπορούσαμε να προγραμματίσουμε ένα μέρος της παραγωγής στην Ελλάδα. Αυτό θα συνέβαλε στην ενίσχυση της βιομηχανικής και τεχνολογικής βάσης της ευρωπαϊκής άμυνας, πράγμα που υποστηρίζω σταθερά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Το ψηφιακό πλοίο που αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο
Ως προς τη Belh@rra, ή αλλιώς FDI, οι Γάλλοι έχουν σχεδιάσει ένα 100% ψηφιακό πλοίο έως και την τελευταία του βίδα όπως λένε χαρακτηριστικά. Κάθε κομμάτι της φρεγάτας «χτίζεται» αρχικά σε 3D περιβάλλον και στη συνέχεια αυτό θα μεταφερθεί στο ναυπηγείο. Εντυπωσιακό είναι ότι κάθε εξάρτημα και σύστημα του πλοίου θα βρίσκεται σε ψηφιακή μορφή μέσα στους υπολογιστές. Με ειδικά γυαλιά που θα φοράει το τεχνικό προσωπικό και θα κινείται στους χώρους της φρεγάτας θα βλέπει και θα ελέγχει σε 3D διάσταση όλες τα συστήματα, από τις σωληνώσεις και τις μηχανές έως τα ηλεκτρονικά αλλά και θα εντοπίζει με ειδικό χρωματισμό στη συσκευή όλες τις βλάβες πάνω στο πλοίο.
Όλες οι λειτουργίες για τη ναυτιλία, τις επικοινωνίες, τα ραντάρ και τα όπλα θα ρυθμίζονται από δύο Data Center τα οποία θα αποτελούν την «καρδιά» αλλά και το «μυαλό» του καραβιού. Στα πρότυπα της φρεγάτας Fremm και η Belh@rra χωρίζεται ουσιαστικά στη μέση. Με διπλά συστήματα στο μπροστινό και στο πίσω μέρος του πλοίου ώστε να συνεχίζει να πλέει και να «πολεμά» ακόμα και εάν ένα τμήμα της φρεγάτας χτυπηθεί και τεθεί εκτός. Σε κάθε απειλή θα υπάρχει ηλεκτρονικό αντίδοτο, ακόμα και από «κυβερνοεπίθεση» έχουν φροντίσει να θωρακίσουν το πλοίο ισχυρίζονται οι Γάλλοι μηχανικοί.
Πρόκειται για φρεγάτα με μεγάλο βεληνεκές δράσης, μπορεί να δράσει είτε κατά μόνας, είτε σε στόλο, ενώ θα διαθέτει δυνατότητες αντιμετώπισης ασύμμετρων και ηλεκτρονικών απειλών.
Το βασικό μοντέλο έχει εκτόπισμα 4.000 τόνων, μήκος 121 μέτρων, πλήρωμα 125 ατόμων θα διαθέτει ραντάρ τύπου Sea Fire, της εταιρείας Thales, Σύστημα Διαχείρισης Μάχης τύπου Setis, συρόμενο σόναρ τύπου CAPTAS-4, ενώ θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα από 27 έως 29 κόμβους.
Τέλος θα είναι εξοπλισμένο με ένα κύριο πυροβόλο των 76 χιλιοστών, με 16 εκτοξευτές πυραύλων Aster, με 30 πυραύλους επιφανείας-επιφανείας MM 40 Block III Exocet, με έξι τορπιλοσωλήνες εξοπλισμένες με τορπίλες MU90, με δύο πυροβόλα των 20 χλστ και με ένα ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας. Φυσικά ο οπλισμός θα καθοριστεί βάσει των επιχειρησιακών αναγκών του Πολεμικού μας Ναυτικού.
Η ενδιάμεση λύση
Από εκεί και πέρα, η Ελλάδα θέλει ταυτόχρονα πλοίο ενδιάμεση λύσης και σύμφωνα με πληροφορίες η γαλλική πρόταση κάνει λόγο για 2 φρεγάτες La Fayette, οι οποίες πριν μας δοθούν θα εκσυγχρονιστούν και φαίνεται πως καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες που έχει σε αυτή τη φάση η χώρα μας.
Ταυτόχρονα η Ελλάδα ζητά τον εκσυγχρονισμό των 4 ΜΕΚΟ, των φρεγατών που βρίσκονταν στην Ανατολική Μεσόγειο, όλο αυτό το διάστημα.
Σε κάθε περίπτωση η πρόταση θα αξιολογηθεί αναλυτικά μόλις έρθει στα
χέρια των Ελλήνων επιτελών σε κάθε περίπτωση πάντως το 2021 φαίνεται πως
θα είναι «χρονιά πολεμικού ναυτικού» με τις όποιες πρωτοβουλίες να
αναμένεται να ληφθούν εντός των επόμενων μηνών.