ErbenovaLucie / pixabay |
Toυ Στρατή Μαζίδη
Με αφορμή την ανωτέρω ενημέρωση η Ιερά Σύνοδος επαναλαμβάνει, ιδίως προς όσα από τα μέλη Της παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη ευαισθησία στα σενάρια απειλής και κινδύνων, στηριζόμενα μονομερώς και ανεξέλεγκτα είτε σε διογκωμένες δημοσιογραφικές πληροφορίες κυρίως από το διαδίκτυο, είτε διακατέχονται από διάφορες προκαταλήψεις, ότι η επιλογή του εμβολιασμού δεν είναι ζήτημα τόσο θεολογικό ή εκκλησιαστικό, αλλά κυρίως ιατρικό-επιστημονικό και αποτελεί ελεύθερη προσωπική επιλογή του κάθε ανθρώπου σε επικοινωνία με τον ιατρό του, χωρίς ο εμβολιασμός να συνιστά έκπτωση από την ορθή Πίστη και ζωή. Άλλωστε, ήδη ένας εκ των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος εμβολιάστηκε, εκπροσωπώντας και τον μη δυνάμενο για ιατρικούς λόγους να εμβολιαστεί Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμο.
Καταρχήν εκθέτει τα μέλη της ιεραρχίας καθώς τα αποκαλεί εμμέσως ανθρώπους που πιστεύουν σε διάφορες συνωμοσίες μολονότι δεν έχουμε δει πουθενά τίποτα τέτοιο. Εάν υπάρχουν μέλη της Ιεράς Συνόδου που πιστεύουν σε επικίνδυνα παραμύθια τότε το κορυφαίο διοικητικό όργανο της Εκκλησίας οφείλει να ενημερώσει και τους πιστούς για να λάβουν τα μέτρα τους και να προσέχουν μην παρασυρθούν.
Το δεύτερο είναι ότι φαίνεται πως διαχωρίζει τη Θεολογία από την επιστήμη και την ανάγει σε κάτι το μυστηριακό, αν και ελλοχεύει ο κίνδυνος να την υποβιβάζει σε κάτι τυπολογικό. Για όσους όμως έχουμε περάσει από θεολογικά έδρανα και ας μην ολοκληρώσαμε την παρουσία μας εκεί, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Θεολογία όχι μόνο είναι επιστήμη αλλά μάλλον είναι και η επιστήμη των επιστημών αφού ασχολείται με το Θεό. Σαφέστατα το θέμα του εμβολιασμού είναι ένα προσωπικό ζήτημα του καθενός, ο οποίος καλείται να αποφασίσει συμβουλευόμενος τον ιατρό του ωστόσο για να δώσουμε ένα χονδροειδές παράδειγμα και εμείς από την πλευρά μας της αστοχίας της διατύπωσης της Εκκλησίας που διαχωρίζει τη θεολογία από την επιστήμη είναι το εξής> τι θα γίνει αν βγει αύριο και πει κάποιος πως αν δεν κόψουμε τα πόδια μας από τα γόνατα και κάτω θα κολλήσουμε τον Ψ ιό; Σαφέστατα υπερβολικό [και επίτηδες] το παράδειγμα αλλά για να καταστεί αντιληπτό το πνεύμα.
Και ερχόμαστε στην πρωτοφανή γκάφα με την απορία αν κανείς διαβάζει αυτές τις ανακοινώσεις πριν δημοσιευθούν. Διαβάζουμε λοιπόν ότι ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου εμβολιάστηκε εκπροσωπώντας και τον Αρχιεπίσκοπο. Αν ο μακαριότατος μπορούσε, τότε δε θα πήγαινει ο Ιερόθεος; Δηλαδή μπορεί μια ομάδα ανθρώπων αντί να εμβολιαστεί ολόκληρη να στείλει έναν εκπρόσωπο; Διότι αν τελικά το εμβόλιο είναι η λύση ή έστω ένα μέρος αυτής, τότε το λύσαμε το θέμα. Ή μήπως εγώ που πρέπει αύριο να κάνω πχ μία επέμβαση στο στομάχι μπορώ να στείλω κάποιον φίλο να με εκπροσωπήσει στο χειρουργικό κρεβάτι;
Μία πρόταση πιο πάνω η Εκκλησία αυτοπροσβαλλόμενη και υποτιμώντας εαυτήν μίλα για ιατρική πράξη αλλά στην κατακλείδα της παραγράφου της φαίνεται ότι δια της εκπροσωπήσεως δίνει μάλλον μια επικοινωνιακή προσέγγιση στο θέμα των εμβολιασμών για να καταγραφεί από τα κανάλια και τον τύπο στην προσπάθεια να πειστούν όσοι για τους δικούς τους λόγους έχουν δεύτερες σκέψεις. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί τρόπος ώστε να μπορεί κάποιος να...εκπροσωπήσει κάποιον άλλο σε μία ιατρική πράξη.
Θα πει ίσως κανείς ότι άλλο είναι το πνεύμα της ανακοίνωσης και ότι ο εμβολιασμός μπροστά στις κάμερες ενέχει ένα συμβολισμό. Όμως η Εκκλησία πρέπει να δει και τη δική της ουσία κάποια στιγμή. Για αυτό θα είναι χρήσιμο στη Δ.Ι.Σ. να θυμηθούν τα λόγια του Χριστού όταν κάποιοι δοκίμασαν να τον πειράξουν με το νόμισμα και την εικόνα του Καίσαρα. Τα του καίσαρος τω καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ. Ας ασχοληθούν λίγο με το Θεό γιατί με τους ναούς ξεχασμένους και κλειστούς, μάλλον Τον έχουν ξεχάσει.