Υπενθυμίζεται ότι έχουν πλέον συμπληρωθεί τρεις μήνες δοκιμαστικής κυκλοφορίας τριών διαφορετικών τύπων ηλεκτρικών λεωφορείων από την ΟΣΥ ΑΕ.
Πρόκειται για δύο οχήματα κινεζικής και ένα ευρωπαϊκής τεχνολογίας, από τρεις διαφορετικές εταιρείες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και διέθεσαν ηλεκτρικά λεωφορεία για δοκιμαστική λειτουργία. Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι δοκιμές πραγματοποιούνται, εν όψει του μεγάλου διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα, στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης των ρύπων.
Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία συμβάλλουν επιπλέον στη μείωση της ηχορύπανσης, ενώ εξασφαλίζουν και χαμηλό κόστος μετακίνησης. Σύμφωνα με την ΟΣΥ, οι επιβάτες αξιολογούν ως ευχάριστη τη μετακίνηση με ηλεκτρικά λεωφορεία, καθώς δεν προκαλούν θόρυβο ή κραδασμούς και παρέχουν εύκολη επιβίβαση.
Σε δήλωσή του, στη συνέχεια, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε:
«Εδώ και τρεις μήνες, υλοποιούμε ένα σχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στο κέντρο της Αθήνας. Για αυτό κάνουμε δοκιμαστικά, σε πραγματικές συνθήκες, στους δρόμους της Αθήνας για πως τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία συμπεριφέρονται μέσα στην πόλη. Σε πολύ λίγο διάστημα θα έχουμε στον αέρα το διαγωνισμό, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει και προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων. Έτσι το 2021 θα είναι η χρονιά, που θα τεθούν οι βάσεις για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας και οι βάσεις για την ηλεκτροκίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σπάμε λοιπόν ένα φαύλο κύκλο υποεπένδυσης στις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης, που κράτησε πάνω από δέκα χρόνια. Προχωράμε με τις προσλήψεις. Προχωράμε με τη διαδικασία του leasing και προχωράμε δίνοντας συγκοινωνιακό έργο στα ΚΤΕΛ, έτσι ώστε τα προβλήματα που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας να αποτελούν το χθες και το μέλλον να είναι καλύτερο για τους πολίτες».