Βουνά… σχηματίζουν πλέον οι απλήρωτοι λογαριασμοί ρεύματος, νερού, τηλεφώνου, δόσεων και ασφαλιστικών εισφορών σε σπίτια και επιχειρήσεις της Ρόδου, αφού η αγορά περίπου έναν χρόνο παραμένει κλειστή, με εξαίρεση την ολιγόμηνη διακοπή για την συρρικνωμένη τουριστική σεζόν, που υπολειτούργησε.
Από: dimokratiki.gr
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το… ρευστό να θεωρείται είδος πολυτελείας, και να προέχει η κάλυψη των αναγκών επιβίωσης, από την κάλυψη των λογαριασμών.
Νοικοκυριά αλλά και καταστήματα και επιχειρήσεις δεν μπορούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς που συσσωρεύονται, με αποτέλεσμα οι διακοπές στην ηλεκτροδότηση αλλά και στην κινητή και σταθερή τηλεφωνία να διαδέχονται η μία την άλλη.
Οι οφειλές στη ΔΕΥΑΡ διογκώνονται, ενώ στην ηλεκτροδότηση -όπως μετέφεραν στη «δ» καλά πληροφορημένες πηγές- από τον Σεπτέμβριο του 2020 οι διακοπές διαδέχονται η μία την άλλη, τόσο από τον ΔΕΔΔΗΕ όσο και από ιδιωτικούς πάροχους, αφού η κατάσταση με τους απλήρωτους λογαριασμούς στην εποχή του κορωνοϊού τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως πέρα από τα εκατοντάδες νοικοκυριά, πολλές επιχειρήσεις και καταστήματα έχουν αφήσει απλήρωτους λογαριασμούς σταθερής και κινητής τηλεφωνίας γι αυτό και πολλά POS (λόγω της σύνδεσης με την τράπεζα μέσω διαδικτύου) έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Στα καταστήματα παροχής κινητής και σταθερής τηλεφωνίας οι απλήρωτοι λογαριασμοί συσσωρεύονται ήδη από την εποχή της καραντίνας και μάλιστα οι πελάτες πλέον είτε αναζητούν το φθηνότερο συμβόλαιο της αγοράς, είτε όσοι δεν μπορούν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους τις… αγνοούν και προμηθεύονται δεύτερο αριθμό που δεν απαιτεί μηνιαίο πάγιο αλλά κάρτα ανανέωσης χρόνου ομιλίας.
Όπως ανέφερε στη «δ», ιδιοκτήτης καταστήματος κινητής τηλεφωνίας, πολλοί καταναλωτές δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα πάγια της τηλεφωνικής τους σύνδεσης με αποτέλεσμα η εταιρεία να τους διακόπτει τη σύνδεση. Προκειμένου να μην μείνουν χωρίς τηλέφωνο, επιλέγουν τη λύση της κάρτας ανανέωσης χρόνου ομιλίας.
Από το τέλος του προηγούμενου έτους που το πρόβλημα άρχισε να διογκώνεται μέχρι και σήμερα, οι απλήρωτοι λογαριασμοί όπως λέει, συσσωρεύονται. «Είναι η πρώτη φορά στα τόσα χρόνια που δραστηριοποιούμαι στην κινητή τηλεφωνία, που παρατηρώ αυτή την κατάσταση. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί. Ούτε καν στην εποχή της μεγάλης οικονομικής κρίσης…
Έχουμε πελάτες, που ως επιτυχημένοι είχαν έως και 10 εταιρικά τηλέφωνα και σήμερα προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους με… κάρτα των 12 ευρώ.
Οι εταιρείες προχωρούν σε γενναίες προσφορές αλλά ο κόσμος δεν έχει λεφτά για να επωφεληθεί από αυτές. Το πρόβλημα για εμάς είναι μεγάλο, αφού είμαστε υποχρεωµένοι να αποδίδουμε κανονικά τον ΦΠΑ και το τέλος κινητής τηλεφωνίας ακόμα και για τους λογαριασµούς που δεν έχουμε εισπράξει», λέει στη «δ» ιδιοκτήτης καταστήματος κινητής τηλεφωνίας.
Στα ύψη έχει εκτοξευθεί και η παύση πληρωμών των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος
προς τη ΔΕΗ όσο και προς τους υπόλοιπους προμηθευτές ρεύματος. Οι
εταιρείες βλέπουν ήδη τις εισπράξεις τους να είναι μειωμένες κατά
περίπου 30% και σε κάποιες περιπτώσεις να ανέρχονται και στο 40%, αφού
οι καταναλωτές δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους,
εξαιτίας της ανεργίας και της κατρακύλας των μισθών και των εσόδων.
«Βουτιά» από τους απλήρωτους λογαριασμούς παρουσιάζουν και τα έσοδα της
ΔΕΥΑΡ, αφού πολλοί καταναλωτές δεν αποπληρώνουν τους λογαριασμούς τους.
Η «έκρηξη» των απλήρωτων λογαριασμών αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες καθώς μέχρι να ανοίξει η τουριστική περίοδος του 2021 και κατ΄επέκταση θέσεις εργασίας, δεν πρόκειται να κινηθεί η αγορά.
Τα επιδόματα για όσους παραμένουν σε αναστολή δεν επαρκούν παρά μόνο για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες και πολλές φορές ούτε και αυτές, και σίγουρα στις προτεραιότητες είναι η εξασφάλιση φαγητού και όχι η κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεων ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι μπορεί ένα νοικοκυριό να μείνει χωρίς ρεύμα.