Freepen.gr - Σχεδόν τα δύο τρίτα του στόλου F-35 των ΗΠΑ δεν είναι ικανά για αποστολή: ο κινητήρας F135 προκαλεί προβλήματα
Μια συνέντευξη με τον απερχόμενο επικεφαλής προμηθειών του Πενταγώνου Ellen Lord έριξε φως στην κατάσταση του προγράμματος F-35 Joint Strike Fighter και τα συνεχιζόμενα ζητήματα με τα ποσοστά αποστολής για το αεροσκάφος,αναφέρει το militarywatchmagazine.com. Αν και το F-35 σχεδιάστηκε ως χαμηλής συντήρησης και χαμηλού κόστους μαχητικό ενός κινητήρα για να χρησιμεύσει ως ελαφρύτερο, φθηνότερο και χαμηλότερο αντίστοιχο του F-22, το λειτουργικό κόστος και οι απαιτήσεις συντήρησης του αεροσκάφους ήταν εξαιρετικά υψηλές για έναν μαχητικό του είδους του και επηρέασαν σημαντικά τα ποσοστά διαθεσιμότητας. Αυτό οδήγησε το Πεντάγωνο να προειδοποιήσει ότι η διατήρηση του στόλου των F-35 θα μπορούσε να είναι δυσβάσταχτα, με ένδειξη των υψηλών αναγκών συντήρησης του, δεδομένου του ωριαίου λειτουργικού κόστους του περίπου στα 31.000 δολαρίων. Αντίθετα, το F-16 fighter τέταρτης γενιάς, για του οποίο την αντικατάσταση σχεδιάστηκε το F-35, έχει κόστος περίπου $7700 ανά ώρα για να λειτουργήσει ενώ διαθέτει τα υψηλότερα ποσοστά ετοιμότητας στο στόλο παρά τις εκατοντάδες που βρίσκονται σε υπηρεσία λόγω του απλού σχεδιασμού χαμηλού κόστους.
Ο Lord δήλωσε σχετικά με το στόλο F-35: "είμαστε σήμερα στο 36 τοις εκατό της ετοιμότητας μάχης, και προσπαθούμε να το κάνουμε 50 τοις εκατό για το στόλο," που σημαίνει ότι σχεδόν τα δύο τρίτα του στόλου δεν διατηρούνται λειτουργικά έτοιμα. Αυτό ήρθε αφού ο τότε Υπουργός Άμυνας James Mattis το 2018 έθεσε ως στόχο τα ποσοστά ετοιμότητας μάχης να ανέβουν στο 80% για τον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ - κάτι που η υπηρεσία συνολικά απέτυχε να επιτύχει και το F-35 παρομοίως με σημαντικό περιθώριο. Η υπηρεσία στη συνέχεια εγκατέλειψε εξ ολοκλήρου την επίτευξη αυτού του στόχου, αλλά το F-35 εξακολουθεί να παραμένει κάτω του μέσου όρου των επιδόσεων. Ο Lord απέδωσε το χαμηλό ποσοστό διαθεσιμότητας των F-35 ικανών για αποστολή σε συνεχιζόμενα ζητήματα τόσο με τη μονάδα ισχύος του κινητήρα F135 όσο και με το θόλο του. Τόνισε περαιτέρω ότι το πρόγραμμα υπέφερε από ένα μακροχρόνιο πρόβλημα με την "αποκόλληση διαφάνειας", με τα εξωτερικά στρώματα του θόλου να ξεφλουδίζουν μακριά από τη βάση. Το F-35 ήταν ένα μη δημοφιλές πρόγραμμα με αρκετούς εξέχοντες αξιωματούχους λόγω της αντιληπτής αδυναμίας του να καλύψει το ρόλο ενός μαχητικού χαμηλού κόστους χαμηλής συντήρησης - οδηγώντας την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ να προγραμματίσει περαιτέρω επενδύσεις στα παλαιότερα F-16 παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός έχει οριστεί να είναι τουλάχιστον ενός ορίζοντα 50 ετών όταν παραδίδεται.
Ο απερχόμενος Υπουργός Άμυνας Christopher C. Miller αναφέρθηκε κυρίως στο πρόγραμμα F-35 ως το Πεντάγωνο που "δημιούργησε ένα τέρας", δηλώνοντας ότι "το F-35 είναι ένα κομμάτι..." και δεν ολοκλήρωσε την πρόταση. Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Ενόπλων υπηρεσιών της Γερουσίας John McCain αναφέρθηκε προηγουμένως στο F-35 ως "παράδειγμα εγχειριδίου" του "χαλασμένου συστήματος απόκτησης αμυντικού υλικού της χώρας". Δήλωσε περαιτέρω σε μια ενημέρωση προς τη Γερουσία: "το αρχείο επιδόσεων του προγράμματος F-35 ήταν τόσο σκάνδαλο όσο και τραγωδία σε σχέση με το κόστος, το χρονοδιάγραμμα και την απόδοση". Η υποαπόδοση του μαχητικού επικρίθηκε από ένα ευρύ φάσμα δεξαμενών σκέψης όπως το NSN και η RAND Corporation, οργανώσεις όπως το Project on Government Oversight, και άτομα όπως ο επικεφαλής δοκιμαστής όπλων του Πενταγώνου Μάικλ Γκίλμορ και ο Λοχαγός Πεζοναυτών Νταν Γκρέιζιερ. Το μαχητικό παραμένει αρκετά χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα, πολύ πέρα από τον προϋπολογισμό και εξακολουθεί να μην θεωρείται έτοιμο για μάχη υψηλής έντασης.
Μια συνέντευξη με τον απερχόμενο επικεφαλής προμηθειών του Πενταγώνου Ellen Lord έριξε φως στην κατάσταση του προγράμματος F-35 Joint Strike Fighter και τα συνεχιζόμενα ζητήματα με τα ποσοστά αποστολής για το αεροσκάφος,αναφέρει το militarywatchmagazine.com. Αν και το F-35 σχεδιάστηκε ως χαμηλής συντήρησης και χαμηλού κόστους μαχητικό ενός κινητήρα για να χρησιμεύσει ως ελαφρύτερο, φθηνότερο και χαμηλότερο αντίστοιχο του F-22, το λειτουργικό κόστος και οι απαιτήσεις συντήρησης του αεροσκάφους ήταν εξαιρετικά υψηλές για έναν μαχητικό του είδους του και επηρέασαν σημαντικά τα ποσοστά διαθεσιμότητας. Αυτό οδήγησε το Πεντάγωνο να προειδοποιήσει ότι η διατήρηση του στόλου των F-35 θα μπορούσε να είναι δυσβάσταχτα, με ένδειξη των υψηλών αναγκών συντήρησης του, δεδομένου του ωριαίου λειτουργικού κόστους του περίπου στα 31.000 δολαρίων. Αντίθετα, το F-16 fighter τέταρτης γενιάς, για του οποίο την αντικατάσταση σχεδιάστηκε το F-35, έχει κόστος περίπου $7700 ανά ώρα για να λειτουργήσει ενώ διαθέτει τα υψηλότερα ποσοστά ετοιμότητας στο στόλο παρά τις εκατοντάδες που βρίσκονται σε υπηρεσία λόγω του απλού σχεδιασμού χαμηλού κόστους.
Ο Lord δήλωσε σχετικά με το στόλο F-35: "είμαστε σήμερα στο 36 τοις εκατό της ετοιμότητας μάχης, και προσπαθούμε να το κάνουμε 50 τοις εκατό για το στόλο," που σημαίνει ότι σχεδόν τα δύο τρίτα του στόλου δεν διατηρούνται λειτουργικά έτοιμα. Αυτό ήρθε αφού ο τότε Υπουργός Άμυνας James Mattis το 2018 έθεσε ως στόχο τα ποσοστά ετοιμότητας μάχης να ανέβουν στο 80% για τον στόλο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ - κάτι που η υπηρεσία συνολικά απέτυχε να επιτύχει και το F-35 παρομοίως με σημαντικό περιθώριο. Η υπηρεσία στη συνέχεια εγκατέλειψε εξ ολοκλήρου την επίτευξη αυτού του στόχου, αλλά το F-35 εξακολουθεί να παραμένει κάτω του μέσου όρου των επιδόσεων. Ο Lord απέδωσε το χαμηλό ποσοστό διαθεσιμότητας των F-35 ικανών για αποστολή σε συνεχιζόμενα ζητήματα τόσο με τη μονάδα ισχύος του κινητήρα F135 όσο και με το θόλο του. Τόνισε περαιτέρω ότι το πρόγραμμα υπέφερε από ένα μακροχρόνιο πρόβλημα με την "αποκόλληση διαφάνειας", με τα εξωτερικά στρώματα του θόλου να ξεφλουδίζουν μακριά από τη βάση. Το F-35 ήταν ένα μη δημοφιλές πρόγραμμα με αρκετούς εξέχοντες αξιωματούχους λόγω της αντιληπτής αδυναμίας του να καλύψει το ρόλο ενός μαχητικού χαμηλού κόστους χαμηλής συντήρησης - οδηγώντας την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ να προγραμματίσει περαιτέρω επενδύσεις στα παλαιότερα F-16 παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός έχει οριστεί να είναι τουλάχιστον ενός ορίζοντα 50 ετών όταν παραδίδεται.
Ο απερχόμενος Υπουργός Άμυνας Christopher C. Miller αναφέρθηκε κυρίως στο πρόγραμμα F-35 ως το Πεντάγωνο που "δημιούργησε ένα τέρας", δηλώνοντας ότι "το F-35 είναι ένα κομμάτι..." και δεν ολοκλήρωσε την πρόταση. Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Ενόπλων υπηρεσιών της Γερουσίας John McCain αναφέρθηκε προηγουμένως στο F-35 ως "παράδειγμα εγχειριδίου" του "χαλασμένου συστήματος απόκτησης αμυντικού υλικού της χώρας". Δήλωσε περαιτέρω σε μια ενημέρωση προς τη Γερουσία: "το αρχείο επιδόσεων του προγράμματος F-35 ήταν τόσο σκάνδαλο όσο και τραγωδία σε σχέση με το κόστος, το χρονοδιάγραμμα και την απόδοση". Η υποαπόδοση του μαχητικού επικρίθηκε από ένα ευρύ φάσμα δεξαμενών σκέψης όπως το NSN και η RAND Corporation, οργανώσεις όπως το Project on Government Oversight, και άτομα όπως ο επικεφαλής δοκιμαστής όπλων του Πενταγώνου Μάικλ Γκίλμορ και ο Λοχαγός Πεζοναυτών Νταν Γκρέιζιερ. Το μαχητικό παραμένει αρκετά χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα, πολύ πέρα από τον προϋπολογισμό και εξακολουθεί να μην θεωρείται έτοιμο για μάχη υψηλής έντασης.