Γαλλικά Rafale “σταθμευμένα” στο αεροπλανοφόρο ‘Charles de Gaulle’, που πλέει στη θάλασσα της πόλης Hyeres στη Γαλλία. EPA, PHILIPPE LOPEZ / POOL
Η πολυετής μελλοντική αεροπορική υπεροχή της Πολεμικής Αεροπορίας με τα RAFALE, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των φονικών όπλων που φέρει η αεροπορική πλατφόρμα. Για να πετά το μαχητικό χρειάζεται η τεχνική του υποστήριξη και φυσικά ο αεροπόρος για να φέρει εις πέρας την αποστολή που του έχει δοθεί.
Από: hellasjournal.com
Το επόμενο διάστημα και μέσα σε περίπου τρία χρόνια ο διάδρομος της 114 Πτέρυγας Μάχης θ’ αποκτήσει το «μποτιλιάρισμα» που ζούσε πολλά χρόνια πριν, όταν τα Mirage 2000 είχαν αυξημένες διαθεσιμότητες. Η έλευση των RAFALE, 6 μαχητικά ανά χρόνο έως το 2023 και η ροή ανταλλακτικών στην 331 Μοίρα «Θησέας» απογειώνουν σε μεγάλο βαθμό τα στρατηγικά όπλα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δυο μόνο στάδια απομένουν ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόκτησης των Γαλλικών RAFALE F-3R δυο στάδια σημαντικά που οδηγούν στο «ξέφωτο» για την 332 Μοίρα «Γεράκι» της Τανάγρας. Το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται να γνωμοδοτήσει έως τις 25 Ιανουαρίου, όπως έχουν διαβεβαιώσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας οι υπεύθυνοι που πρόκειται να παραλάβουν το πακέτο των συμβάσεων με την Γαλλική πλευρά.
Όμως εκτός από τα 18 RAFALE, 12 μεταχειρισμένα και 6 καινούρια μαχητικά, εκτός των όπλων τους, ανάμεσα σε αυτά και οι πύραυλοι METEOR, ίσως το πιο σημαντικό σημείο αυτού του νόμου πλαισίου, όπως σημειώνεται από το αεροπορικό Επιτελείο, είναι η μετέπειτα τεχνική τους υποστήριξη σε ανταλλακτικά.
Ύστερα από λάθη πάρα πολλών ετών αυτό φαίνεται ότι αλλάζει και μάλιστα όχι μόνο το έχει αποδεχτεί η πολιτική ηγεσία αλλά το προβάλλει όπως αρμόζει.
Η πολυετής μελλοντική αεροπορική υπεροχή της Πολεμικής Αεροπορίας με τα RAFALE, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των φονικών όπλων που φέρει η αεροπορική πλατφόρμα. Για να πετά το μαχητικό χρειάζεται η τεχνική του υποστήριξη και φυσικά ο αεροπόρος για να φέρει εις πέρας την αποστολή που του έχει δοθεί.
Από: hellasjournal.com
Το επόμενο διάστημα και μέσα σε περίπου τρία χρόνια ο διάδρομος της 114 Πτέρυγας Μάχης θ’ αποκτήσει το «μποτιλιάρισμα» που ζούσε πολλά χρόνια πριν, όταν τα Mirage 2000 είχαν αυξημένες διαθεσιμότητες. Η έλευση των RAFALE, 6 μαχητικά ανά χρόνο έως το 2023 και η ροή ανταλλακτικών στην 331 Μοίρα «Θησέας» απογειώνουν σε μεγάλο βαθμό τα στρατηγικά όπλα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Δυο μόνο στάδια απομένουν ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία της απόκτησης των Γαλλικών RAFALE F-3R δυο στάδια σημαντικά που οδηγούν στο «ξέφωτο» για την 332 Μοίρα «Γεράκι» της Τανάγρας. Το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένεται να γνωμοδοτήσει έως τις 25 Ιανουαρίου, όπως έχουν διαβεβαιώσει το υπουργείο Εθνικής Άμυνας οι υπεύθυνοι που πρόκειται να παραλάβουν το πακέτο των συμβάσεων με την Γαλλική πλευρά.
Όμως εκτός από τα 18 RAFALE, 12 μεταχειρισμένα και 6 καινούρια μαχητικά, εκτός των όπλων τους, ανάμεσα σε αυτά και οι πύραυλοι METEOR, ίσως το πιο σημαντικό σημείο αυτού του νόμου πλαισίου, όπως σημειώνεται από το αεροπορικό Επιτελείο, είναι η μετέπειτα τεχνική τους υποστήριξη σε ανταλλακτικά.
Ύστερα από λάθη πάρα πολλών ετών αυτό φαίνεται ότι αλλάζει και μάλιστα όχι μόνο το έχει αποδεχτεί η πολιτική ηγεσία αλλά το προβάλλει όπως αρμόζει.
- Μόνο με FOS απ’ εδώ και στο εξής…
Δια βήματος της ολομέλειας ο Νίκος Παναγιωτόπουλος τόνισε με κάθε τρόπο κατά την ομιλία του, πως στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, οποιοδήποτε εξοπλιστικό πακέτο κι αν φτάσει στη βουλή, αυτό δεν θα είναι χωρίς να υπάρχει η απαραίτητη μέριμνα για την επόμενη μέρα, για την εν συνεχεία τεχνική υποστήριξη σε ανταλλακτικά, πόσο δε μάλλον όταν μιλάμε για πτητικά μέσα.
«Το δεύτερο σχέδιο σύμβασης αφορά στην εν συνεχεία υποστήριξη των αεροσκαφών “Rafale” και συνάπτεται μεταξύ του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των τριών κατασκευαστριών εταιρειών “Dassault”, “Thales” και “Safran”. Δεν θα ξαναδείτε, τουλάχιστον σε αυτή την αίθουσα, όσο είμαστε εμείς Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, σύμβαση προμήθειας μέσου, ιδίως πτητικού χωρίς ταυτόχρονη σύμβαση της εν συνεχεία υποστήριξης του, όπως γινόταν κατά κόρον στο παρελθόν» σημείωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Η σύμβαση για τα RAFALE είναι μαζί με την πολυετή υποστήριξή τους σε ανταλλακτικά κάτι το οποίο μεταφράζεται σε μια πολυετή αυξημένη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα στην 332 Μοίρα.
Ν. Παναγιωτόπουλος: “Αποτυπώθηκε μεταξύ άλλων η υφιστάμενη και ενισχυόμενη στρατηγική σχέση με τη Γαλλία, η οποία εκτιμώ ότι υπάρχουν προϋποθέσεις να ενισχυθεί και να διευρυνθεί περαιτέρω από την καλή διάθεση που επιδείχθηκε κατά τις διαπραγματεύσεις από τη γαλλική πλευρά σε όλα τα επίπεδα.” Με αυτή τη φράση στην δευτερολογία του, ο ΥΠΕΘΑ μπορεί να πει κανείς ότι στέλνει ένα μήνυμα προς το Παρίσι εν όψει της επικείμενης επίσκεψης της κας. Παρλί με δεδομένο το ενδιαφέρον του ΠΝ για τις Γαλλικές φρεγάτες… Πηγή: Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Παράλληλα όπως λένε αρμόδια χείλη που επεξεργάστηκαν την Ελληνογαλλική συμφωνία, με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται οικονομία κλίμακος διότι έτσι εγγυάται ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα ανταλλακτικών και σε αυτά εξασφαλίζεται η σταθερή τιμή για όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό είναι ως προς το οικονομικό συμφέρον της Πολεμικής Αεροπορίας διότι αποφεύγονται οι αποσπασματικές παραγγελίες.
Η πολυετής απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών μεταφράζεται σε απρόσκοπτη ροή εκπαίδευσης, εκτός βεβαίως από την επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Τα πρώτα απτά αποτελέσματα είναι μέσω της παραγγελίας των ανταλλακτικών Mirage 2000-5 καθώς στην 331 Μοίρα αυτά που χρειάζονται φτάνουν στα χέρια των μηχανικών. Βεβαίως από τη μια μέρα στην άλλη δεν μπορεί οι διαθεσιμότητες να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα και μάλιστα εν μέσω της πανδημίας που κι αυτή παίζει τον δικό της ρόλο στη ροή των ανταλλακτικών.
Παράλληλα όπως λένε αρμόδια χείλη που επεξεργάστηκαν την Ελληνογαλλική συμφωνία, με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται οικονομία κλίμακος διότι έτσι εγγυάται ένα μακροχρόνιο πρόγραμμα ανταλλακτικών και σε αυτά εξασφαλίζεται η σταθερή τιμή για όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό είναι ως προς το οικονομικό συμφέρον της Πολεμικής Αεροπορίας διότι αποφεύγονται οι αποσπασματικές παραγγελίες.
- Και είναι σαφές ότι με το πολυετές πακέτο υποστήριξης δεν τρέχει κανείς την τελευταία στιγμή, όπως έγινε με τα Mirage 2000 και πολλά άλλα, πτητικά κυρίως μέσα, των Ενόπλων Δυνάμεων, δεδομένου ότι υπάρχει ακόμη το πρόβλημα του Νόμου περί προμηθειών που οι αποσπασματικές συμβάσεις γίνονται μέσα σε αυτό το προβληματικό πλαίσιο, που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε πολυετείς καθυστερήσεις, οι οποίες πολλές φορές ξεφεύγουν κι από τα όρια της κοινής λογικής.
Η πολυετής απρόσκοπτη ροή ανταλλακτικών μεταφράζεται σε απρόσκοπτη ροή εκπαίδευσης, εκτός βεβαίως από την επιχειρησιακή ετοιμότητα.
Τα πρώτα απτά αποτελέσματα είναι μέσω της παραγγελίας των ανταλλακτικών Mirage 2000-5 καθώς στην 331 Μοίρα αυτά που χρειάζονται φτάνουν στα χέρια των μηχανικών. Βεβαίως από τη μια μέρα στην άλλη δεν μπορεί οι διαθεσιμότητες να φτάσουν σε υψηλά επίπεδα και μάλιστα εν μέσω της πανδημίας που κι αυτή παίζει τον δικό της ρόλο στη ροή των ανταλλακτικών.