Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά με τις εισπρακτικές εταιρείες και με τα Funds που αγόρασαν κοψοχρονιά τα κόκκινα δάνεια από τις τράπεζες,
έκαναν οι δανειολήπτες, αφού οι «κυνηγοί» τους δεν τους άφησαν σε
ησυχία τις γιορτές, παραβιάζοντας όλους τους κανόνες, όπως είναι η
συχνότητα της τηλεφωνικής επικοινωνίας ενώ οι πιο τολμηροί εκπρόσωποί
τους, δεν δίστασαν να εκδηλώσουν προσβλητική συμπεριφορά κατά την
τηλεφωνική τους επικοινωνία, ξεχνώντας ακόμη ότι επικρατούν πρωτόγνωρες
οικονομικές συνθήκες.
Από: https://bankingnews.gr/index.php?id=539387
Οι ερωτήσεις τους ήταν βασανιστικές κι όλες είχαν ως βασικό θέμα να προσδιοριστεί η καταβολή της μηνιαίας δόσης.
Πότε σκέφτεσαι να μας πληρώσεις!.
Γνωρίζετε από πότε έχετε να καταθέσετε τη δόση του δανείου σας;
Η εταιρεία που το έχει αγοράσει θέλει να πληρωθεί;
Τι θα κάνετε ως πότε θα σας περιμένει;
Καταιγίδα
Οι ερωτήσεις πέφτουν …βροχή από τους επαγγελματίες «κυνηγούς» δανείων ενώ ο καταρτισμένος υπάλληλος ξεχνά να ρωτήσει το πιο απλό, εάν ο δανειολήπτης - οφειλέτης βρίσκεται σε καθεστώς αναστολής από την εργασία του λόγω των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν εξαιτίας του COVID 19.
Ο εισπράκτορας του Funds έχει έτοιμη την απάντηση, και θυμίζει στον οφειλέτη ότι έχει να καταθέσει χρήματα πριν εκδηλωθεί η πανδημία.
Προσπαθεί να αρθρώσει μία πρόταση αλλά δεν προλαβαίνει, από την ταχύτητα των ερωτήσεων που δέχεται από τον εισπράκτορα που του επαναλαμβάνει πότε θα πληρώσει, προσθέτοντας κάπως σε χαμηλή ένταση το Ρε (!) της καλής συμπεριφοράς.
Ο δανειολήπτης ακόμη δεν έχει συνέλθει από το απροσδόκητο τηλεφώνημα υπενθύμισης για τις οφειλές του, όταν κάποια στιγμή, βρίσκει λίγο χρόνο και θάρρος, να πει:
Γνωρίζετε εάν έχω εργασία ή ποιος είναι ο μηνιαίος μισθός μου για να σας δώσω τα 200 ευρώ το μήνα.
Η τηλεφωνική επικοινωνία ανάμεσα στον εισπράκτορα – κυνηγό με τον οφειλέτη δεν οδηγεί πουθενά.
Η μία πλευρά λέει θέλουμε πίσω τα λεφτά που πήρατε ενώ ο δανειολήπτης δίνει σαφές στίγμα ότι δεν μπορεί να αποπληρώσει το χρέος τους, καθώς ο μισθός του δεν φτάνει να καλύψει τις ανάγκες διαβίωσης της οικογένειας του.
Η τελευταία προτροπή του εισπράκτορα προς τον οφειλέτη είναι να αναζητήσει το ποσό από συγγενείς και φίλους διότι σε άλλη περίπτωση η εταιρεία θα διεκδικήσει τα χρήματα με κάθε νόμιμη διαδικασία. Δηλαδή θα του βγάλουν στο σφυρί ότι έχει ακίνητο έχει στην κατοχή του και με το νέο καθεστώς θα οδηγεί σε πτώχευση που θα ισοδυναμεί με πλήρη απώλεια των περιουσιακών του στοιχείων.
Η προσμονή των … funds
Τα Funds έχουν βάλει στο μικροσκόπιο τα κόκκινα δάνεια που έχουν στην κατοχή τους αναζητώντας αυτά που έχουν υποθήκες, έτσι ώστε ο χρόνος να τρέξει με έναν τυπικό διακανονισμό εξόφλησης της οφειλής, που όμως δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του οφειλέτη. Η διαδικασία ενός φιλικού διακανονισμού είναι ο προθαλαμος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα που προβλέπει για πρώτη φορά την πτώχευση φυσικών προσώπων. Με την επιστροφή στην κανονικότητα αναμένεται οι αιτήσεις πτώχευσης να κατατίθεται σωρηδόν στα αρμόδια Δικαστήρια της χώρας με τα μεγάλα δικηγορικά γραφεία να παίρνουν θέση στο νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί.
Τα πρόστιμα
Τέλος να σημειωθεί ότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων έριξε πρόστιμα συνολικού ύψους 470.000 ευρώ σε
εισπρακτικές εταιρείες για παραβίαση της νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή δέχθηκε το 2019 185 καταγγελίες καταναλωτών για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους και επιβλήθηκαν 49διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν.3758/2009.Αντίστοιχα, για το έτος 2020, υποβλήθηκαν 274 καταγγελίες και επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα στις εν λόγω εταιρείες αφορούσαν κυρίως σε:
όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους,
όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας,
όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται,
παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή, παραπλανητική πληροφόρηση,
επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
Τι θα κάνετε ως πότε θα σας περιμένει;
Καταιγίδα
Οι ερωτήσεις πέφτουν …βροχή από τους επαγγελματίες «κυνηγούς» δανείων ενώ ο καταρτισμένος υπάλληλος ξεχνά να ρωτήσει το πιο απλό, εάν ο δανειολήπτης - οφειλέτης βρίσκεται σε καθεστώς αναστολής από την εργασία του λόγω των περιοριστικών μέτρων που ισχύουν εξαιτίας του COVID 19.
Ο εισπράκτορας του Funds έχει έτοιμη την απάντηση, και θυμίζει στον οφειλέτη ότι έχει να καταθέσει χρήματα πριν εκδηλωθεί η πανδημία.
Προσπαθεί να αρθρώσει μία πρόταση αλλά δεν προλαβαίνει, από την ταχύτητα των ερωτήσεων που δέχεται από τον εισπράκτορα που του επαναλαμβάνει πότε θα πληρώσει, προσθέτοντας κάπως σε χαμηλή ένταση το Ρε (!) της καλής συμπεριφοράς.
Ο δανειολήπτης ακόμη δεν έχει συνέλθει από το απροσδόκητο τηλεφώνημα υπενθύμισης για τις οφειλές του, όταν κάποια στιγμή, βρίσκει λίγο χρόνο και θάρρος, να πει:
Γνωρίζετε εάν έχω εργασία ή ποιος είναι ο μηνιαίος μισθός μου για να σας δώσω τα 200 ευρώ το μήνα.
Η τηλεφωνική επικοινωνία ανάμεσα στον εισπράκτορα – κυνηγό με τον οφειλέτη δεν οδηγεί πουθενά.
Η μία πλευρά λέει θέλουμε πίσω τα λεφτά που πήρατε ενώ ο δανειολήπτης δίνει σαφές στίγμα ότι δεν μπορεί να αποπληρώσει το χρέος τους, καθώς ο μισθός του δεν φτάνει να καλύψει τις ανάγκες διαβίωσης της οικογένειας του.
Η τελευταία προτροπή του εισπράκτορα προς τον οφειλέτη είναι να αναζητήσει το ποσό από συγγενείς και φίλους διότι σε άλλη περίπτωση η εταιρεία θα διεκδικήσει τα χρήματα με κάθε νόμιμη διαδικασία. Δηλαδή θα του βγάλουν στο σφυρί ότι έχει ακίνητο έχει στην κατοχή του και με το νέο καθεστώς θα οδηγεί σε πτώχευση που θα ισοδυναμεί με πλήρη απώλεια των περιουσιακών του στοιχείων.
Η προσμονή των … funds
Τα Funds έχουν βάλει στο μικροσκόπιο τα κόκκινα δάνεια που έχουν στην κατοχή τους αναζητώντας αυτά που έχουν υποθήκες, έτσι ώστε ο χρόνος να τρέξει με έναν τυπικό διακανονισμό εξόφλησης της οφειλής, που όμως δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες του οφειλέτη. Η διαδικασία ενός φιλικού διακανονισμού είναι ο προθαλαμος του νέου Πτωχευτικού Κώδικα που προβλέπει για πρώτη φορά την πτώχευση φυσικών προσώπων. Με την επιστροφή στην κανονικότητα αναμένεται οι αιτήσεις πτώχευσης να κατατίθεται σωρηδόν στα αρμόδια Δικαστήρια της χώρας με τα μεγάλα δικηγορικά γραφεία να παίρνουν θέση στο νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί.
Τα πρόστιμα
Τέλος να σημειωθεί ότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων έριξε πρόστιμα συνολικού ύψους 470.000 ευρώ σε
εισπρακτικές εταιρείες για παραβίαση της νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή δέχθηκε το 2019 185 καταγγελίες καταναλωτών για παράνομη όχληση από εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα για ληξιπρόθεσμές οφειλές τους και επιβλήθηκαν 49διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 470.000 ευρώ για παραβάσεις των διατάξεων του ν.3758/2009.Αντίστοιχα, για το έτος 2020, υποβλήθηκαν 274 καταγγελίες και επιβλήθηκαν 19 διοικητικές κυρώσεις συνολικού ύψους 231.000 ευρώ.
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα στις εν λόγω εταιρείες αφορούσαν κυρίως σε:
όχληση οφειλετών πριν την πάροδο των δέκα ημερών από την ημέρα που κατέστη ληξιπρόθεσμη η οφειλή τους,
όχληση οφειλετών με κλήσεις σε τηλέφωνο εργασίας,
όχληση οφειλετών παρά την ύπαρξη ρύθμισης των οφειλών η οποία τηρείται,
παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή, παραπλανητική πληροφόρηση,
επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς κατά την τηλεφωνική επικοινωνία.
Νίκος Θεοδωρόπουλος