4,4 δις δολάρια στην διαμόρφωση που έχουν σχεδιάσει για την Σαουδική Αραβία στοιχίσαν οι φρεγάτες MMSC. Φωτογραφία , πηγή, Lockheed Martin |
Προσδεμένο στην Ευρωπαϊκή οικογένεια φαίνεται ότι θα παραμείνει το Πολεμικό Ναυτικό, τουλάχιστον σ’ ότι έχει να κάνει με την φρεγάτα που θ’ αλλάξουν σελίδα στη ναυτική ισχύ στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο.
Από: hellasjournal.com
Τα δεδομένα που προκύπτουν και αφορούν τις φρεγάτες του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, LCS κλάσης FREEDOM, ουσιαστικά αποδυναμώνουν κατά μια έννοια την πρόταση της Αμερικανικής εταιρίας για το Ελληνικό ναυτικό, μιας και προτείνεται το έκδοχο πλοίο των LCS, οι MMSC. Ωστόσο, η κατασκευάστρια εταιρία φέρεται να έχει επισημάνει ότι αυτές οι φρεγάτες δεν θα έχουν το ίδιο σύστημα πρόωσης με τις LCS που παρουσιάστηκαν τα προβλήματα.
Την ίδια στιγμή η κλεψύδρα ολοένα και λιγοστεύει για την έλευση της κας. Φλορανς Παρλί στην Αθήνα κι όπως σημειώνεται τόσο από πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά και το Πολεμικό Ναυτικό, αναμένουν την Γαλλίδα υπουργό να ανοίξει τα χαρτιά της με την αναθεωρημένη πρόταση του Παρισιού, η οποία όπως σημειώνεται δεν αποκλείεται να πετυχαίνει τα τρία από τα τέσσερα δεδομένα της λύσης πακέτο που αναζητά εδώ και καιρό η Ελληνική πλευρά.
Από: hellasjournal.com
Τα δεδομένα που προκύπτουν και αφορούν τις φρεγάτες του Αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού, LCS κλάσης FREEDOM, ουσιαστικά αποδυναμώνουν κατά μια έννοια την πρόταση της Αμερικανικής εταιρίας για το Ελληνικό ναυτικό, μιας και προτείνεται το έκδοχο πλοίο των LCS, οι MMSC. Ωστόσο, η κατασκευάστρια εταιρία φέρεται να έχει επισημάνει ότι αυτές οι φρεγάτες δεν θα έχουν το ίδιο σύστημα πρόωσης με τις LCS που παρουσιάστηκαν τα προβλήματα.
Την ίδια στιγμή η κλεψύδρα ολοένα και λιγοστεύει για την έλευση της κας. Φλορανς Παρλί στην Αθήνα κι όπως σημειώνεται τόσο από πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά και το Πολεμικό Ναυτικό, αναμένουν την Γαλλίδα υπουργό να ανοίξει τα χαρτιά της με την αναθεωρημένη πρόταση του Παρισιού, η οποία όπως σημειώνεται δεν αποκλείεται να πετυχαίνει τα τρία από τα τέσσερα δεδομένα της λύσης πακέτο που αναζητά εδώ και καιρό η Ελληνική πλευρά.
- Βεβαίως, περίπου έως τον Μάρτιο το Πολεμικό Ναυτικό καλείται να δώσει την επίσημη απάντηση στην πολιτική ηγεσία για το πλοίο που ως χρήστης έχει αποφασίσει ότι είναι επιχειρησιακά ικανό να υπηρετήσει τις προσεχείς δεκαετίες, αναχαιτίζοντας την τουρκική απειλή.
Παράλληλα για τους επόμενους δυο-τρεις μήνες οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίζονται, όχι μόνο με την Γαλλία αλλά και με άλλες χώρες που έχουν καταθέσει προτάσεις. Το σημαντικό είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό δεν φαίνεται διατεθειμένο να βάλει νερό στο κρασί του, σ’ ότι αφορά τα τέσσερα νέα πλοία πολλαπλού ρόλου.
Πάντως, με δεδομένα προβλήματα των Αμερικανικών LCS δεν είναι παράλογο να γίνονται δεύτερες σκέψεις και ο λόγος είναι ένας· ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ρισκάρει πάνω στα πλοία με τα οποία θα πλέουν τα πληρώματα για τα επόμενα 30 χρόνια.
- Τα πάνω κάτω με τις LCS στο US NAVY
Το δημοσίευμα της ιστοσελίδας Defence News επικαλούμενο αξιωματούχο του ναυτικού των ΗΠΑ, αναφέρει ότι το Πολεμικό Ναυτικό βάζει φρένο στις παραλαβές των πλοίων LCS κλάσης FREEDOM, διότι έχουν παρατηρηθεί αστοχίες στο σύστημα πρόωσης του πλοίου.
H κατασκευάστρια εταιρία Lockheed Martin είναι αυτή που κατασκευάζει το πολυπόθητο για την HAF, F-35 αλλά και τις φρεγάτες που προτάθηκαν στο Ελληνικό Επιτελείο, MMCS.
Βεβαίως το επίσημο LOR για τις φρεγάτες MMSC ακόμη βρίσκεται στο γραφείο του πολιτικού προϊσταμένου του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου. Άλλωστε η Ελληνική πλευρά είχε αποφασίσει ότι θα περιμένει την ανάληψη των καθηκόντων από τη νέα κυβέρνηση Μπαϊντεν στις ΗΠΑ, ώστε να επανέλθει με μια σειρά αιτημάτων προς την Ουάσιγκτον. Βεβαίως αυτός ο “πάγος” από το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου είναι που δείχνει την αποδυνάμωση αυτής της πρότασης.
- Η Αμερικανική πλευρά έχει επιχειρήσει με τις φρεγάτες MMSC να φέρει ξανά- μετά από περίπου 40 χρόνια- το Πολεμικό Ναυτικό με τα δικά τους νερά και να εγκαταλείψει τις καινοτομίες που προσέφεραν τόσα χρόνια τα Ευρωπαϊκά πλοία.
Ο σχεδιασμός των MMSC δεν εμπίπτει στον τύπο φρεγάτας με δυνατότητες αεράμυνας περιοχής, κάτι που αποτελεί ένα αίτημα δεκαετιών για το ΠΝ, ώστε να έχει ξεκάθαρη κυριαρχία στα νερά της Μεσογείου. Κύριος περιοριστικός παράγοντας στο πλοίο αυτό είναι η έλλειψη ραντάρ που η εμβέλειά του θα έπρεπε να προσεγγίζει τα 500 χλμ., κάτι όμως που περιέχεται σε άλλες ανταγωνιστικές σχεδιάσεις.
Απ’ εκεί και πέρα το επόμενο στοιχείο που έρχεται να επιβεβαιωθεί δια του δημοσιεύματος της σελίδας Defence News , είναι οι επικρίσεις για το σύστημα πρόωσης του πλοίου που βασίζεται σε υδροστρόβιλους, όπου ναι μεν πετυχαίνουν ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες που επιθυμεί και το ΠΝ, αλλά στα πρώτα πλοία που αποκτήθηκαν από το Αμερικανικό ΠΝ διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα αξιοπιστίας κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να παγώσουν τα πάντα για τις επόμενες LCS του US NAVY.
Και πάλι όμως όσων αφορά τις νεότερες εκδόσεις της κλάσης αυτής, δηλαδή την MMSC που προτείνεται για την Ελλάδα, τα ζητήματα αυτά πρόκειται να επιλυθούν μιας και είναι πλέον ώριμη σχεδίαση.